Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

witte vlekken en sporen in het blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    witte vlekken en sporen in het blad

    Korting op 420shop
    Hoi

    Na het brusk afbreken van mijn eerste vorige binnenkweek wegens familiale problemen, ben ik nu eens 5 plantjes buiten aan het proberen.
    Aangekocht bij S420 van Barney's farm "CBD LEMON POTION AUTO " vooral veel cbd voor tegen de pijn.
    Ontkiemd op 30/5/2020 buiten onder de veranda, verleden week overgeplant in groter potten 18L.
    Nu veel witte vlekken op al de plantjes, zie foto
    Gespoten met "tegen alle bladluizen, witte vliegen, rupsen en kevers is van EDIALUX for all insect"
    Maar lost niets op.
    Heb al veel hier gelezen maar ik vindt niet het juiste zelfde probleem??
    Ik kan wel wat wegvegen op de bladeren presies witte stof (meeldauw??) zie eerste foto
    Op de andere foto's zijn het echte witte plekken los door het blad door en ik zie met het vergrootglas geen beestjes kruipen aan de onderzijde van het blad.
    Wat is jullie mening hierover, aub
    Wat moet ik doen, kan iemand mij helpen aub??

    Bedankt voor alle hulp.


    20200726_114138.jpg20200724_102704.jpg 20200724_102708.jpg

    #2
    Last edited by QnQ; 26 July 2020, 12:12.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      QNQ bedankt voor de topic op de juiste plaats te zetten. ( had de helpdesk niet gezien, sorry hiervoor)
      En merci voor me te helpen.

      Hier in een tuincenter is er ook een collega die cannabis heeft gekweekt en die zei me om dit te gebruiken .
      Ik die beginner ben, en hier niks van ken, geloofde dit en heb het gisteren geprobeerd.
      En eigenlijk had ik inderdaad eerst moeten opzoeken wat het juist is, stom van mij om zo maar blindelings te geloven.
      ik hoop dat ik niet een te grote fout heb gemaakt . ( ik kon beter eerst hier informeren)
      Maar ik zie nu nog geen verschil. (is nog te rap denk ik).

      Tegen meeldauw heb ik gelezen dat spuiten met melk het beste is, ook spreken ze over azijn en of knofloock??
      De verhouding van het met melk spuiten zou 4 delen magere melk en 6 delen water en een snuifje zout voor tegen de slakken (die zouden op het melk afkomen)
      Ik heb ook nog een topic gelezen met perioxide die op proef staat maar verder heb ik hier hier niets meer van gevonden.


      Tegen de mineervlieg heb ik gelezen:
      Wanneer er een blad te veel is aangetast dan kan je die beter verwijderen om schimmels en ziekten te voorkomen.
      Als je blad nauwelijks beschadigd is kan je ze met gemakkelijk met een pincet eruit halen.

      Mag ik morgen al met melk spuiten tegen de meeldauw? of zou ik nog eventjes afwachten?
      De mineervlieg (larven) ga ik morgen er proberen uit te halen met een pincet. (alhoewel ik er nu niet veel van zie) .

      Bedankt allemaal voor de inlichtingen .





      Comment


        #4
        De BE variant van edialux bevat stoffen die met belangrijke redenen in NL verboden zijn; ze zijn giftig voor de mens.

        Melk werkt niet tegen meeldauw, dat is meerdere malen bewezen. Azijn en knoflook werken ook niet, azijn kan de plant beschadigen.
        Ik zie ook geen meeldauw op de foto's. Dus behandelen zal weinig verschil maken.

        Mineerlarven knijp ik kapot tussen mijn vingers. Het blad sluit zelf het omliggende weefsel af, en dat zal over de tijd vergaan. Dat levert soms wat gaatjes en scheurtjes op, maar dat vind ik zelf nooit een probleem.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Oei, wat heeft die mij aangesmeerd, en ik geloofde hem nog overtuigd.
          Kan ik er nog cbd olie van maken, de plantjes zijn nu bijna 8 weken.
          of moet ik ze weg doen??of goed nat spuiten dat er alles afgaat?

          ik zag op de plantjes precies witte stof liggen, en dacht dat het meeldauw kon zijn.
          dus ik moet mij daar geen zorgen over maken?
          Kan ik iets doen voordat het meeldauw of andere ziektes erop komen.
          Ik heb ook iets gelezen van meeneemolie? of zoiets.

          En de mineervlieg die ga ik ook kapot nijpen tussen de vingers.


          LR2 ik ben u zeer dankbaar voor uw hulp, bedankt ..





          Comment


            #6
            Ik zou er juist geen CBD olie van maken.
            Wat je doet met het bereiden van olie, is namelijk niet alleen de THC/CBD concentreren, maar ook al het andere wat je op je plant hebt gespoten.

            Als de stoffen in jouw bestrijdingsmiddel systemisch zijn, dan zijn ze in de plant getrokken. Dan is het einde oefening en kun je er niets meer mee. Zulke middelen worden in BE nog verkocht, daar haal ik de mijne vandaan voor mijn sierplanten namelijk.

            Witte stof op het blad kan meeldauw zijn, maar ook gewoon de trichomen (de harsbolletjes waar het allemaal om gaat) of gewoon een beetje droge stof. Droge stof spoel je makkelijk weg met wat water. De trichomen zijn plakkerig, meeldauw is dat niet. Meeldauw ziet er uit als katoen, en zou je met je vingers los kunnen vegen.

            Het bestrijden van insecten hoeft enkel en alleen wanneer ze een probleem veroorzaken. Mineervliegen vind ik geen probleem, ze eten 0.5% van het blad weg. Op het totaal van een hele plant is de schade dan minimaal vind ik zelf. Verwaarloosbaar zelfs.
            Luizen bestrijd ik pas als ze er zitten, met neemolie.

            Alle andere beestjes bestrijd ik niet, of ik pluk ze handmatig weg.

            Nogmaals is dit een stevige herinnering om eerst vragen te stellen voordat je maatregelen neemt. Dan had dit alles enigszins voorkomen kunnen worden.
            Eventueel kun je de actieve stoffen in je bestrijdingsmiddel googlen en kijken wat de halfwaarde tijd is, of hoe snel ze afbreken. Het is mogelijk dat de stoffen uit elkaar gevallen zijn voordat je gaat oogsten, maar er kleeft altijd een risico aan. VOORAL bij het bereiden van olie.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Beste LR2

              Bedankt voor de uiteenzetting en inderdaad dat ge op mijn vinger tik, ik had beter moeten weten en eerst inlichtingen moeten winnen.(stom van mij)

              Volgens de info zou het 3 a 4 weken duren dat alles weg is uit de plant.
              De planten zijn van eind mei en het zijn autoflowers.

              Ik heb een 2 mailtje gestuurd naar edialux ivm. hierover en ik kreeg als antwoord: zie hieronder.

              Beste,
              All-Insect is werkzaam tegen alle soorten insecten, maar is niet erkend voor gebruik op (consumptie)planten.
              Het middel heeft geen werking tegen schimmels (meeldauw).
              Als u het toch hebt gebruikt op planten, dient u de wachttijd te respecteren. Omdat er geen erkend gebruik is op eetbare planten, is deze ook niet gedefinieerd voor dergelijke planten en kan ik u dan ook geen wachttijd mededelen; bovendien verschilt de wachttijd van plantensoort tot plantensoort.
              Nu, de werkzame stof in All-Insect is permethrin; deze stof wordt niet opgenomen door de plant, maar blijft wel een tijd op de bladeren aanwezig. Hoe lang exact, kan ik niet zeggen, maar als u meerdere weken kunt wachten is de stof zeker grotendeels weg. Overigens is permethrin niet zo giftig voor warmbloedigen (wordt o.a. gebruikt in shampoos voor de bestrijding van luizen bij kinderen).

              Voor de bestrijding van insecten kunt u in de toekomst beter Bio-Pyretrex gebruiken; dit middel is binnen 2 dagen afgebroken, en schept geen problemen naar wachttijden toe; u dient wel de planten grondig nat te spuiten, want als u de insecten niet raakt, is er geen werking.

              Voor de bestrijding van meeldauw kan ik u Cosavet aanbevelen.
              Beide producten zijn niet erkend voor gebruik op canabis/hennep (*), maar wel veel, veel veiliger.
              In bijlage meer info over beide producten.

              (*) Voor zover ik weet zijn er in gans Europa geen bestrijdingsmiddelen erkend voor toepassing op cannabisplanten.

              Met vriendelijke groet,




              Ik had hier gevraag voor een onderzoek te kunnen doen naar de gezondheid naar het plantje na een viertal weken na spuiten.



              Beste,
              Als u erg bang bent, kunt u beter een nieuwe plant aanschaffen. Residu-onderzoek is erg duur en hiermee weet u nog niet of het product veilig is voor consumptie, want de werkzame stof is niet meer in gebruik op eetbare gewassen in de EU (vroeger wel).
              Als u een paar weken wacht, is het product hoogstwaarschijnlijk quasi volledig weg. Denk dat dit de beste manier van handelen is.


              Met vriendelijke groet,


              LR2 bedankt voor alles merci .

              Comment

              Bezig...
              X