Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Witte beestje in grond van plant.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Haast en spoed zijn zelden goed.
    Roofmijt doet het goed in een tent, waar het klimaat geregeld is en waar de boel enigszins constant blijft. In een woonkamer of venterbank gaan roofmijten niet werken. Die lopen gewoon weg of ze gaan dood omdat een huiskamer nou eenmaal niet echt optimaal is. Roofmijten komen in de natuur veel voor, daarom hebben wij in Europa bijna nooit last van spint in buitenplanten. Om een of andere reden komen die roofmijten nooit mee naar binnen en beginnen de problemen als we planten binnen houden. Waarschijnlijk komt dat omdat ze binnen in een huis gewoon niet overleven.

    Promanal-R gebruik je niet op wietplanten, misschien vroeg in de groei maar nu niet meer. De werkzame bestanddelen zijn niet helemaal veilig om op te roken of uberhaupt in te ademen, ook al is het een bio middel.

    Neemolie is niet duur, je doet een jaar of 5 met een enkel 300mL flesje en met twee of drie keer behandelen is de plant redelijk spint-vrij te krijgen. Op de tweede foto van je laatste upload zie je de witte puntjes gewoon zitten rond de bladnerf.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Vorig jaar kwamen de roofmijten, samen met de spint, mijn tent " in vliegen"!

      Alles bleef mooi onder controle.

      Dit jaar geen raam open gehad, op de kweekkamer, en geen spint meer gezien.

    #17
    Update:
    Heb de plant meerdere malen goed gespoeld.
    Echt blaadje voor blaadje afgespoten met een plantenspuit en dan natuurlijk vooral de onderkant.
    Dit heeft echt heel veel geholpen maar nu komt de spint langzaam weer terug helaas.
    Neemolie heb ik inmiddels binnen (was een week vertraagd daarna vakantie) maar durf ik nu niet meer te gebruiken omdat de plant richting oogst tijd begint te gaan.

    Laten we eerlijk zijn, ik had mij natuurlijk veel beter moeten inlezen over het kweken (op de vensterbank).
    Dan had ik geweten dat dit zeer lastig is. Verwacht dan ook weinig van deze plant, als er een grammetje rookbare wiet van af komt zou het mooi zijn.
    Spint te laat en slecht behandeld denk ik, tevens blijkt achter het raam kweken erg lastig.
    Lees overal het zelfde terug, de planten worden erg lang en dun omdat ze zoeken naar licht.
    Precies dit is ook bij mij het geval. Overweeg een kleine kweek kast te kopen maar aangezien ik huur en dat "professioneel" kweken is ben ik daar wat huiverig over.
    Het is gewoon enorm leuk om met zon plantje bezig te zijn ook al is dit niet bepaald een succes verhaal.
    Ga nu opzoeken of het veilig is om nog neemolie te gebruiken en zo niet dan blijf ik de plant nog even goed wassen.

    Schermafbeelding 2020-09-16 om 19.31.35.png
    Schermafbeelding 2020-09-16 om 19.31.23.png
    iet recht's is iets korms wat verbogen is.

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Ik heb wel eens neemolie meegegeven aan het voedingswater maar ik had het idee dat ze daar slecht op gingen. Granulaat dat zijn toch korrels ? Wellicht omdat dat zonder olie is dat dat beter werkt..

    • henkdevries
      henkdevries commented
      Editing a comment
      Bloeit nu een week of 5/6 denk ik, durf het inderdaad niet meer aan met de olie. Evt in het water wil ik best proberen maar of dat verstandig is vraag ik mij af. Moet wel echt blijven wassen want die spint blijkt echt hardnekkig. Stofzuiger lijkt mij ook risicovol, dan zuig ik dalijk al de bladeren kapot.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Lage zuigkracht of plastic buis met gaatjes voor valse lucht, de blaadjes kunnen dan alleen licht beschadigd raken.
Bezig...
X