Spint???

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Hidihow
    Advanced Stoner
    Member
    • May 2019
    • 60

    #1

    Spint???

    Korting op 420shop
    Beste mensen!

    In mijn kweekruimte naast mijn dames staan enkele peperplantjes. 1 plantje heeft dit? Moet ik schrik hebben voor de rest?!
    Wat kan ik preventief doen?.
    Ik vermoed spint of bladluis..
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
  • LR2
    Mother of all Growers
    MemberLucky Member
    • Nov 2011
    • 8552

    #2
    Ik heb werkelijk geen idee.
    Dit is geen typische spint of bladluis schade. Als je geen webjes ziet dan is spint onwaarschijnlijk, maar behandelen met neemolie kan bijna nooit kwaad.

    Ik wil daarbij wel opmerken dat je peperplant er niet erg goed uit ziet. habanero heeft volgens mij een eigen chili forum. Wellicht dat zij dit herkennen.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment

    • Pieremegoggel
      Chronic Stoner
      MemberLucky Member
      • Nov 2020
      • 198

      #3
      Lijkt erg op zuigschade van trips. Niet fijn.
      Biologische bestrijding is door roofmijten. Die kan je kopen.

      Comment

      • beowulf
        Exquisite Grower
        MemberLucky Member
        • Nov 2008
        • 6495

        #4
        Zowel spint als bladluis zijn makkelijk te herkennen, dit is geen van beide. Weet ook niet wat het is, nog niet direct gezien.

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #5
          Nope, dat is geen spint.
          Ik dacht dat het te maken heeft met overvoeding.
          Check het chiliforum.




          *** Yep, heb het even gechecked vandaag.
          Als het kristallen zijn, dan zijn het voedingszouten. Peperplanten scheiden die af via het blad.
          Als je nog geen voeding hebt gegeven kan het komen door teveel water geven of te hoge LV.
          Peperplanten hebben niet veel nodig om het goed te doen.
          Last edited by QnQ; 14 March 2021, 08:00. Reden: aanvulling
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          • Hidihow
            Advanced Stoner
            Member
            • May 2019
            • 60

            #6
            Thanks voor de input mensen. Vreemd genoeg hebben 4 van de 40 peperplantjes hier last van en ze voelen wel kleverig aan dus heb ik deze meteen verwijderd. Ik had vorig jaar al een bladluizen plaag met mijn pepers en dacht aan eventueel eerste stadium.. dus had als eerste reactie lievenheersbeestjes-larven en 2 soorten roofmijten besteld, vooral in het idee: baat het niet, dan schaadt het niet. Hopelijk blijft alles goed gaan nu. Ik wou mijn kweetent ten volle benutten met mijn andere hobby, maar weet niet of ik dat nog zal doen..(nog maar 2de kweek en volop in de leerfase). Fijn dat ik jullie kennis kan gebruiken , jullie ervaringen brengen mijn "paniek" tot rust

            Comment

            • Rietslang
              Ultra Grower
              MemberLucky Member
              • Jul 2015
              • 2171

              #7
              Zou der ook een waterbegonia forum bestaan?
              ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

              Comment


              • Hidihow
                Hidihow commented
                Editing a comment
                Ze stonden naast mijn dames, dus vroeg ik me af of ik schrik moest hebben voor spint of bladluis in mijn tent ,het gaat heus niet over mijn peperplantj op zich , die heb ik meteen verwijdert
            Bezig...