Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladluis doodkrijgen bij omgeknipte plantjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladluis doodkrijgen bij omgeknipte plantjes

    Korting op 420shop
    Ik lees "bladluis gaat dood na 2 minuten in een 30°c zon. "

    Nu vraag ik me af of ik ze doodkrijg door ze op de verwarming ff te leggen in een kartonnen doos. Het word 47 °c op halve stand op het oppervlak.

    Ook zit ik met veel kamerplanten, en wil ik geen verspreiding ervan. Ik zou de planten knippen, in de doos. Toeplakken , op de verwarming ermee, kwartier op 60°c en buiten de doos terug open doen, uitkloppen. . De luis zit enkel op blad.

    Vraag is of ze dood gaan zijn... proberen?

    16656451204194909449599084324462.jpg 16656451700492318380105537077897.jpg
    16656452274431708677207050721016.jpg
    Ganja always does the trick.

    #2
    Diepvries, half uurtje.

    Maar de thc laat dan ook makkelijk los, dus niet kloppen maar eerst laten opwarmen.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Hmm nog natte wiet invriezen zou dat nog op iets trekken na alles dan?

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Weleens van vriesdrogen gehoord?

      Een half uurtje bezorgd geen schade of extra vocht, misschien gaat de luis op zoek naar een warm plekje die ze niet vinden.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Hmmm ja ik ga er nog een nachtje over slapen en beslis morgen, maar denk wel het zo te proberen, merci!

    #3
    Gewoon onder de kraan afspoelen. Daarna het meeste water er afkloppen. Even schudden en weer ophangen. Niet op een hete kachel leggen man, dan schroei je de bladluis er in vast.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Weet ook niet of ik ze onder de kraan wil houden eerlijk gezegd... zouden ze niet opdrogen en eraf vallen eerder?

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ik durf het niet te zeggen! Maar als je wiet straks knettert weet je alvast wat je aan het cremeren bent!

      Kwaad zal het niet kunnen, heb hier ook wel wiet met spint gerookt.

    #4
    Hasj maken en de luizen zullen in de filter blijven?

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Dat vind ik dan weer wat zonde met toppen maar hou ik idd als optie ook, thx!

    #5
    In een doos met lieveheersbeestjes laten?

    Comment


      #6
      Blaadje halfuur vriezer, ander halfuur verwarming. Beiden werken maar zoals Hork al zei met warmte wordt het onderscheiden moeilijk.

      Met vrriesdrogen zoals Rreppellsteeltjam zei vriezen ze vast op hun plaats .

      Derde optie is afknippen en ze de kans geven weg te lopen, mss met een luizenlokker ernaast of erboven.


      Ganja always does the trick.

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Hehe , zelfde voor bloedluizen op kippen . Tof weetje!

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Je hoeft je kippen niet persee in te graven om bloedluis te bestrijden he 😂

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Zou wel een zicht zijn he. Maar kippen graven uit zichzelf putten waar beestjes in zitten die de bloedluis opeten...

      #7
      Normaal knippen en drogen zou voldoende moeten zijn.
      Dan sterven ze door uithongering, maar eerst gaan ze bewegen. Dat betekent dat ze los gaan laten.

      Er zullen er vast een paar in de trichomen blijven kleven.. Daar doe je helaas niets aan behalve de boel wanneer het eenmaal goed gedroogd is, even uitkloppen. Wel per topje op een stuk gaas ofzo, zodat je niet alle luizen van de ene top naar de andere klopt.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Teveel p en k is ook overdaad aan suikers he? Heb wat overdaan deze ronde binnen ook. Vroeg rot ook, wat past in het plaatje van teveel is niet goed. Toch vroeger goeie resultaten gehad ermee. Twee topboosters samen toch teveel van het goeie.

        Beste resultaat gaat idd nat knippen zijn. Ze verlopen op een natuurlijke wijze. Dit word de back up van mijn back up wiet .

        Nog even over de sugar royal. De aminozuren die erin zitten , triggeren een droogteperiode in het plantgeheugen zonder echt droog te staan . Npk is 9-0-0 maar toch gedurende de gehele kweek te gebruiken. Verbetering van smaak en verkort de cyclus. Nu heb ik wel t gevoel dat net dit middel wel echt werkt. LR2 , kan dit effectief zijn , en als nadeel kan het averechts werken en of beestjes lokken? Nu zeg je ook dat teveel suikers ze kan vergiftigen... echt raar dat ze op 1 plant blijven ook.

      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Een overdaad aan suikers komt vooral door goede gezondheid tot laat in de bloei en een overmaat aan calcium. Geen idee hoe calcium dat precies doet, maar het werkt. Ik vraag me oprecht af wat het effect kan zijn van bepaalde aminozuren toevoegen en of deze ook daadwerkelijk door de plant worden opgenomen en in welke mate. Laten we dat ooit in een andere discussie bespreken. Aminozuren zijn vrij fors van formaat en horen niet zomaar vrij door de cellen opgenomen te worden; ze hebben specifieke tansportkanalen nodig en ik betwijfel of die aan de buitenkant van de plant zitten.
        Als die ene plant in mindere gezondheid verkeerde, dan is het misschien te verklaren waarom ze wel daar op zitten en niet op de rest. Maar vergeet de mieren niet, die farmen luizen alsof het koeien zijn en als die ergens makkelijk bij kunnen dan willen ze de overige planten nog weleens vergeten.

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        https://www.plagron.com/nl/grow-topi...et-sugar-royal

        3e uitleg verschillend dan de rest .

        Mieren nog niet gespot in de grond , en ze doet het ook niet slechter of beter op het zicht... speciaal. Hoop dat ik tmeeste eraf krijg voor de oogst.

      #8
      Is maar bij het afknippen en omdraaien dat je echt ziet hoeveel er zitten. Grootste blad weggesmeten en vergeten foto te nemen.

      1665741231380879462096047561850.jpg 16657412762726479857312011367796.jpg 16657412959736565448960471359370.jpg

      Binnen zitten er dus ook op 1 plant. Raar want alle 5 staan zeer dicht tegen elkaar. Alsof het sap van die ene het lekkerst is.

      Maar twijfel onstaat om de besmette delen wat te oogsten ook...

      Ganja always does the trick.

      Comment


        #9
        Beestjes hebben zuurstof nodig. Gas?
        alles in een emmer en butaan (aanstekergas is zwaarder als lucht) er in. Wel niet bij roken ...
        Na een uurtje het gas wegkappen. Beestjes dood.

        Comment


        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Geen idee. Helium kan ook. Maar dat is te licht .... of lachgas? Was maar een gedachte die zou moeten lukken. Best een reukloos gas.

        • LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Butaangas om insecten te doden werkt niet. Ik heb het geprobeerd, na 72 uur in butaangas hadden ze een paar uur hersteltijd nodig. Maar ze leefden door.
          Ik wilde wat flinke insecten opzetten, dat werkt alleen goed als het weefsel nog zacht is.
          Toen ik ze goed en wel met pinnetjes op het piepschuim "in houding" had gezet, ben ik wat anders gaan doen. Een paar uur later waren ze inclusief piepschuim tot op het plafond geklommen.

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Richting waterbeertjes gaan dan , bijna onverwoestbaar koud of warm werkt maar dus niet verwerkbaar meer qua smakelijkheid.

        #10
        Wat heb je nu beslist om te doen?

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          En opt einde de takken uitkloppen.

        • NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          En al die vuiligheid (witte pluisjes) die ze achterlaten? Kan je toch moeilijk met water afspoelen?

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Ja met stevig uitkloppen is 90% weg, het blijft een backup wietje . Maar na verwijderen van het laatste blad valt het zeer goed mee.
      Bezig...
      X