Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Hotbox zwavelverdamper bij bladluis?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hotbox zwavelverdamper bij bladluis?

    Korting op 420shop
    Nog geen ervaring met het ding maar het zat inclusief in het rete goedkope colli, en vraag mij af of het een (goed) idee is om het gif een enkele keren preventief te laten sproeien wil er geen nieuwe luizenplaag uitbreken welke (ondanks spinnetjes, hemelbeestjes, en gebrek aan voeding) het mss gered hebben..
    Die laatste zijn uit de larven gemanifesteerd die werden ingezet om de plaag in toom te houden en vinden nu onderdak in hun custom gemaakte stro-huisjes buiten of mulch genoeg.
    Maar waren er wel in de hoeken vd tent een paar cute spinnetjes (welke tevens een behoorlijk aantal vliegjes vangden), kon er niet aan maar ik denk dat ze opgezogen en in de tuin losgelaten hopelijk want anders sterven die een vreselijke dood, ook voor de bladluisjes vind ik het massa wreed want die zijn ook erg lief moest je ze es observeren.
    Vraag is dus ev ervaringen met het biologische moordding of iem die weet of luisjes opnieuw vd partij zijn, dan mss alsnog inzetten maar dan vallen er wel meer doden e vinden de plantjes wss niet lekker
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    #2
    Ik snap niet wat je zegt.. Maar zwavel gebruikt men in zijn algemeenheid tegen schimmels. Als je daar geen last van hebt dan hoef je niet te spuiten.
    Zwaveloxiden kunnen metalen aantasten en wekenlang stinken naar rotte eieren.

    Luizen in "warme" condities hebben ofwel totaal geen eileg (aseksuele voorplanting, youtube heeft voorbeelden van hoe luizen perfecte kopieen van zichzelf uitpoepen) en als er wel eileg is dan is de maximale incubatietijd ongeveer 21 dagen. Dus na 21 dagen leegstand, komen de laatste van de laatste eitjes uit. Als die beestjes niks te eten hebben binnen een dag of 3, dan zijn ze dood.
    Als je je tent dus een maand leeg laat staan, dan heb je nergens last van en dan hoef je ook nergens mee te spuiten.

    Zet je de tent 10 dagen op 25 graden, dan komen die allerlaatste eitjes op dag 9 al uit en zijn de jonkies op dag 10 uitgedroogd door gebrek aan vocht en voedsel.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Ik zou toch gewoon voor de test met zwavel gaan...kijken of LH2 gelijk geeft en de loeft weken blijft hangen

      Comment


        #4
        Als ik mij niet vergis heeft QnQ zo’n ding in zn kelder hangen.

        Spreek zn naam 3x in de spiegel en misschien reageert ie wel .
        Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

        Comment


          #5
          Die Q was hartstikke harteloos met muisjes, die zal daar hgstwss wel veel minder spel van gemaakt hebben🤨
          Eig vooral voor schimmels lees ik ook maar die kerel waar ik het boeltje v had deed het telkens preventief voor beestjes en gaf me ook die raad maar nog maar een keer dit prkb gehad door een pluk v buiten in dezelfd tent te drogen. Big thanks LR2 zo heb je alles in een keer vernoemd wat ik moest weten, gelukkig zijn nog niet alle ouwe ervaren rotten de laan uitgestuurd onder dat vreselijke ijzeren gordijn periode
          Dan maar lekker grondig met een dettol sopje
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


            #6
            Ik schop alleen tegen zwakke schenen, dat scheelt.

            Dettol sopje en goed op laten drogen is vaak al voldoende. De meeste insecten leggen het liefst eieren op planten en in de aarde, dus elke hoek van je tent proberen af te schrobben lijkt me ook wat overtrokken.

            Zwavel wordt in de tuinbouw ook weleens toegepast tegen beestjes in bijvoorbeeld wijnranken e.d. maar dat is vooral om te voorkomen dat beestjes op de stammen gaan overwinteren. Het werkt afschrikkend maar niet per see preventief. Druivenstruiken hebben hele stroken bast waar van alles in kan overleven en het zuigt zich vol als een spons, dus daar heeft behandelen misschien wel zin. In dunschorsige planten als wiet, tsja, minder..
            Ik heb kalkzwavel weleens geprobeerd op botrytis en ik heb weleens bordeauxse pap gemaakt om te kijken of ik daarmee meeldauw kon verhelpen maar het verzwakte de plant meer dan dat het schimmel bestreed. Dat de botrytis gewoon doorgroeide was best wel opmerkelijk. De toppen waren natuurlijk onrookbaar. Een maat van me gebruikt zwavel op zijn bonsaibomen, om bijvoorbeeld hout te beschermen. Dat ruik je een jaar later nog steeds als je over de stam wrijft. Gelukkig zit het dan dichter bij lucifers dan bij rotte eieren qua geur.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Inderdaad niet gebruiken als je planten hebt staan en alle metalen delen uit je ruimte halen, of jezelf voorbereiden op een grote schoonmaak.
              Zwaveloxide slaat neer op metaal, overal komt een wazige laag op te zitten.

              Mijn kelder is wat vochtig en af en toe kwam er een plas water in te staan na een heftige regenbui.
              Komt bij dat ik geen beestjes buiten m'n potten wil. Alles dat beweegt komt in aanmerking voor euthanasie.

              Dus ik gebruik dat voor of na een kweek, in combinatie met een grote schoonmaak (1x met St.Marc en 1x met chloor) van alle muren, de vloer en het plafond.
              Een gecoördineerde aanslag tegen elk levend organisme dus.
              Niet gelijktijdig, want je kan daar niet bijblijven. De hele benedenverdieping in huis rook naar zwavel hier.
              Ook omdat je liefst de afzuiger uit doet natuurlijk, dus dat blijft een paar dagen hangen.
              Volgens de manual moet je dit een paar keer achter elkaar doen, maar ik heb het altijd bij 1x gehouden wegens :

              Het handigst is om dit rond oud-en-nieuw te doen, tijdens het vuurwerk ruikt het buiten hetzelfde.

              * Deze zwavelgeur wordt niet gefilterd door je koolstoffilter !
              * Als je de afzuiger dus aan zet, blaas je zwavelgeur naar buiten.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Wel al zwavel verbrand in mijn serre toen er teveel beestjes zaten, die worden dan quasi vergast lijkt me, erg goor spul. Branden tot de zuurstof quasi op is.

                Valt onder biologische bestrijding, gezien bij ananaskwekers onder glas op de Azoren.

                Leek wel beter nadien.

                In mijn tentje lijkt me dat een minder idee.

                Comment


                  #9
                  Er zijn ook een soort rookbommen voor beestjes maar de ruimte sproeien met pyrethrum is minstens zo effectief. Spint kan niet vliegen dus als je zorgt dat er niks in je tent kan komen, dan volstaat de ruimte buiten de tent schoonhouden.

                  Ik werk zelf met stekken én hergebruik mijn media, dus is er eigenlijk altijd wel sprake van een besmetting. Zodoende heb ik gekozen voor ontbladering net vóór 12/12 en daarna de stammen behandelen met pyrethrum en bij kweken op aarde is metselzand op de toplaag als finishing touch helemaal optimaal.

                  Sommigen zeggen dat ontbladeren niet zou helpen, maar als alle bestrijdingsmiddelen bij voorkeur onder het blad gespoten worden hoe zou het gehele blad verwijderen dan geen zoden aan de dijk zetten? Check mijn huidige Amneeskweek voor de resultaten.
                  Horks Fototopic 2.0

                  Comment

                  Bezig...
                  X