Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

witte beestjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    witte beestjes

    Korting op 420shop

    #2
    Re: witte beestjes

    Gok dan als het heel veelpootjes had op een wortelduizendpoot od op een larve van een varenrouwmug. Maar blijft gokken zonder foto en goede beschrijving.

    Comment


      #3
      Re: witte beestjes

      Ik zal proberen zo rap mogelijk een foto up te loaden

      edit:

      net zo goed mogelijk een foto proberen te maken en tis de scherpste dak had xd
      het ziet er groen uit maar tis eigenlijk wit (men fototoestel is waarschijnlijk niet goed uitgebalanceerd)
      Deze is getrokken door een vergrootglaasje en die da je ziet lag daar gelijk gewon te zonnen geloof ik xd
      kheb er water over gegoten en hij heeft teken van leven vertoond :p

      foto.jpg
      Last edited by johnbaertens; 15 November 2011, 15:33.

      Comment


        #4
        Re: witte beestjes

        Als-ie twee iets langere sprietjes op z'n kop heeft, is het de wortelduizendpoot zoals monty al zei.
        Varenrouwmuglarven zie je meestal onder, als-ie op een schotel staat, of onderin je pot en zijn wat kleiner.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: witte beestjes

          In de schotel is niets te zien.
          In geval van die wortelduizendpoot, hoe kan ik dat zeker weten en zou dat kwaad kunnen?

          ik probeer morgen nog eens die beesten beter te bekijken

          Comment


            #6
            Re: witte beestjes

            Ff 2 links betreffende aangehaalde beestjes:


            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...telduizendpoot

            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-larve-daarvan

            Comment


              #7
              Re: witte beestjes

              tis in alle geval geen varenrouwmug, er vliegt niets rond er zit niets op mijn plant en het heeft pootjes (6) en twee voelsprieten vanboven.

              kheb al eens een klein beetje aarde genomen en het in een ruim bakje met water laten staan en toen kwamen er een paar van die dingen bovendrijven en het lijkt erop da ze tegen water kunnen :p

              ma op een of andere manier heb ik het vermoeden dat het geen wortelduizenpoot is want die heeft toch meer poten of ben ik verkeerd?

              voor de rest heb ik weinig last van schade aan men plantje, de topjes van de blaadjes vergelen hier en daar maar dat is denk ik van teveel/te weinig voeding, voor de rest doet ze dat goed :p (wit laatje over de toppen stampertjes beginnen mooi te kleuren en men vingers plakken als ik eraan kom :p)
              Last edited by johnbaertens; 20 November 2011, 11:56.

              Comment


                #8
                Re: witte beestjes

                Wortelduizendpoot:
                4346405-md.jpg

                Comment


                  #9
                  Re: witte beestjes

                  nee zo zien ze het niet uit ze hebben maar 6 pootjes

                  Comment


                    #10
                    Re: witte beestjes

                    Kunnen springstaartjes zijn....
                    Collembolen:

                    Colembolen-Blindspringer,property=Mittel.jpg

                    springstaartjes_gr.jpg
                    Last edited by ceBep; 20 November 2011, 14:46.

                    Comment


                      #11
                      Re: witte beestjes

                      ze lijken het meeste op die tweede
                      ma zeker ben ik nie kheb geen goeie loep waarmee ik da ka zien

                      Comment


                        #12
                        Re: witte beestjes

                        De tweede foto is een springstaartje in een later stadium.
                        Eventuele bestrijding: http://bayergarden.be/SCGARDENBLX/pr...l?OpenDocument

                        Comment


                          #13
                          Re: witte beestjes

                          kga het nu zo laten, die beestjes hebben geen noemenswaardige schade aangericht al waren ze een dag of twee geleden al met wat meer of die paar die ik int begin gezien heb. Maar kzat goed op schema en men plantje gaat dinsdag om, ze staat al sinds gisteren gekliefd en in de donkeren tot dinsdag dus ...
                          daarna hok goed uitkuisen met dettol om de boel dan te drogen hangen dan is het klaar voor de volgende ronde :p
                          bedankt in alle geval voor de reacties

                          Comment

                          Bezig...
                          X