Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wat te doen tegen mieren?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat te doen tegen mieren?

    Korting op 420shop
    hey allemaal ik heb hier een nieuwe topic gestart i.v.m ongedierte
    ik heb wat last van mieren wat kan ik het beste doen?
    Alle uitleg en hulp is welkom alvast bedankt

    #2
    Re: Wat te doen tegen mieren?

    stuivers neerleggen helpt hier enorm ! maarja die bestaan niet meer
    had ze altijd in de keuken maar 2 stuivers in de hoeken van de dorpel en ze blijven weg
    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

    Comment


      #3
      Re: Wat te doen tegen mieren?

      wa kleur en van wa soort metaal zijn die stuivers gemaakt want ben een belg van 20 jaar en heb nooit betaald met de stuiver hehe

      Comment


        #4
        Re: Wat te doen tegen mieren?

        ---------- Post added at 15:11 ---------- Previous post was at 15:10 ----------

        Koper. Munt is trouwens legering maar t gaat om de koper die erin zit.

        Ik deed altijd ringetje koperdraad rond mn stam zodat de mieren geen luizen kunnen beschermen.

        Werkt maar voor een deel, er is altijd wel n eigenwijze klerelijer. Gemalen koffiebonen zchijnen ook te werken, alleen wel steeds aanvullen na regenbui.

        Suc6 en Smookse

        Comment


          #5
          Re: Wat te doen tegen mieren?

          De mieren nestelen (of tijdelijk onderdak zoeken?) vaak in mijn potten, zelfs al staan ze op tafel. Maar van luizen heb ik nog geen enkele keer last gehad, dus ik doe niets tegen die mieren, vind het best grappige beestjes.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Wat te doen tegen mieren?

            Mierenlokdoosjes...

            Comment


              #7
              Re: Wat te doen tegen mieren?

              ik heb een aantal koperen muntjes bij gelegd laten we hoope dat ik ze niemeer zie hehe bedankt voor jullie snelle reacties.

              Comment


                #8
                Re: Wat te doen tegen mieren?

                Ze bescheremen de luisen maar zijn luisen heel slecht voor een plant?
                Ik heb zelf ook last van mieren, ( geplant net naast een mieren nest)

                Comment


                  #9
                  Re: Wat te doen tegen mieren?

                  Luizen zijn sapzuigers, dus zuigen aan je plantje... en dat zuigt

                  Comment


                    #10
                    Re: Wat te doen tegen mieren?

                    Ohh kutzooi.. Wat kan ik tegen luisen doen? ( Iets natuurlijks want ik heb hier geen growshops)

                    Comment


                      #11
                      Re: Wat te doen tegen mieren?

                      Neem eens een kijkje in Beestjes

                      Comment


                        #12
                        Re: Wat te doen tegen mieren?

                        Zal ik doen

                        Comment


                          #13
                          Re: Wat te doen tegen mieren?

                          Bij een kennis van me heeft de 'tuinman' juist geconstateerd dat mieren zijn buitenkabels hebben kapotgevreten.
                          Elke keer als het buitenlicht aan moest gaan, sprong de stop
                          Bij de plaats delict, in de tuin, lag een hele berg verbrandde mieren. (Lasius Neglectus)

                          Leuke beestjes, zolang ze maar van m'n terras af blijven.

                          Edit.
                          Dit weekend even langsgeweest, en het blijkt dat niet de kabels kapot zijn, maar dat ze zich op "open" aansluitingen geworpen hebben, bij de lampen en stopcontacten.
                          Ik vond de doorgeknaagde kabels ook al een sterk verhaal

                          *kijkt naar z'n tuin think_smiley_46.gif
                          Last edited by QnQ; 14 May 2012, 10:51. Reden: Aanvulling.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            als ik een berg mieren onder een pot zie haal ik de pot weg en gooi ik er een hoop chloor over

                            Verstuurd via Tapatalk
                            Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                            Comment


                              #15
                              Re: Wat te doen tegen mieren?

                              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                              Bij een kennis van me heeft de 'tuinman' juist geconstateerd dat mieren zijn buitenkabels hebben kapotgevreten.
                              Elke keer als het buitenlicht aan moest gaan, sprong de stop
                              Bij de plaats delict, in de tuin, lag een hele berg verbrandde mieren. (Lasius Neglectus)

                              Leuke beestjes, zolang ze maar van m'n terras af blijven.
                              Dat moeten wel uiterst sterke mieren zijn geweest. Normaal heeft een buitenkabel een kunststof buitenmantel, een raster van metaalweefsel, nog een mantel en de individuele draden hebben uiteraard ook een mantel. Zelfs met een spa steek je zo'n kabel niet kapot. Voor het op maat maken van buitenkabel gebruik ik een betonijzerschaar.
                              Overigens kun je mieren bestrijden met lokdoosjes, waarin gif zit. Een andere manier is de verfstripper: gewoon 5 minuten de warme fohn er op. De dode mieren worden door hun soortgenoten opgeruimd: tijdens het opruimen nog een paar keer de fohn gebruiken en je bent er van af.
                              Last edited by Xtreme; 10 May 2012, 09:46.

                              Comment

                              Bezig...
                              X