Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Mieren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mieren

    Korting op 420shop
    Ik heb een hele hoop (rode) mieren die in mijn autoflower potje zitten te graven. Kunnen mieren kwaad?
    Groetjes
    Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower


    #2
    Re: Mieren

    Mieren leven in symbiose met luizen; ze beschermen de luizen in ruil voor honingdauw wat de mieren uitscheiden.
    Bovengronds en zelfs ondergronds; ondergrondse kamers worden gemaakt voor de "luizenmelkerij".
    Dus mieren zijn ongewilde gasten ongeacht de kleur.

    Comment


      #3
      Re: Mieren

      Nee, mieren kunnen geen kwaad. Tenzij je in de tropen woont, daar heb je nogal eens agressieve en bladetende soorten.
      Ze zullen wel luizen beschermen wanneer deze op je plant zitten, maar daar zijn middeltjes tegen. Ik zelf heb nog nooit meer dan 10 luizen geteld op een wietplant, zelfs niet wanneer deze onder een met luizen overgoten boom stond.
      Niets om je druk over te maken. Ze verzuren de grond een beetje als ze een nest hebben in je pot, en zorgen voor goede beluchting van de wortels. Ze hebben zo dus ook hun voordelen.

      Als je ze vervelend vind kun je een koperen draadje in je pot leggen, of wat koperen muntjes. Dat zou ze weg moeten houden.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Mieren

        Mieren blijven op een bepaalde plek voor voedsel, dus heb je mieren moeten er luizen in de buurt zijn....

        Comment


          #5
          Re: Mieren

          Lowryder is zeer aantrekkelijk voor luis , laatste jaren altijd moeten spuiten anders zaten ze onder

          Ajo
          Ventje
          Living in Second live for real

          Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

          Comment


            #6
            kan best dat er luizen zitten, is er iets natuurlijks tegen? zoald knoflook tegen spint? (zit er trouwens ook volgens mij, ff knoflookwater spuiteb)

            Verstuurd via Tapatalk
            Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

            Comment


              #7
              Re: Mieren

              Psst, vlak onder jouw topic staat reeds een mierentopic.

              Comment


                #8
                Re: Mieren

                Ik heb mijn lowryders in de volle grond geplant, en nog geen 20cm daarnaast is een mieren hol, moet ik iets tegen de mieren doen?
                En zijn luisen heel slecht voor de planten?

                Comment


                  #9
                  Re: Mieren

                  Ik heb enkele jaren terug eens bladluis gehad. En geloof me, dat waren er veel meer dan 10. Lieveheersbeestjes hielpen mij toen met het bestrijden van de luizen. Al zat een enkele lieveheersbeestje 'vol' als hij een hele vinger van de wietplant had leeggezogen. Gaat best veel in, in zo'n beestje . Helaas heb je dus een hele familie/kolonie lieveheersbeestjes nodig om bladluizen weg te krijgen.

                  Van mieren heb ik echter nog nooit last van gehad. Wel eens een aantal gezien op de buitenplant natuurlijk, maar dat leverde geen schade op.
                  [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                  Comment


                    #10
                    Re: Mieren

                    Kan je lieveheersbeestjes ergens kopen of kan je ze alleen krijgen door ze te vangen?
                    Lijkt me ook leuk om ze gewoon te hebben op mn planten voor een paar dagen
                    Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                    Comment


                      #11
                      Re: Mieren

                      Die zullen best ergens te koop zijn (google it). Ik vond ze toen gewoon in de tuin, en heb ze toen even op een andere plant gezet
                      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                      Comment

                      Bezig...
                      X