Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladluizen bij plant in bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladluizen bij plant in bloei

    Korting op 420shop
    Ik heb wat autoflowers staan, in een kast/serre, nu ondertussen goed in bloei (week 6) maar helaas gemerkt dat er op 1 plant beestjes zitten, vooral rond de toppen. Ik vermoed bladluizen. Alle planten staan nu buiten en de besmette plant staat op een goede afstand van de nog goede planten Ik heb ze uit de kast gezet omdat er eveneens tomatenplanten in staan; die nogal bladluizen aantrekken naar ik lees... Bladluizen houden van droge en warmte - ideaal voor hen dus in een kast maar mijn dames gaan niet akkoord.

    Enkele foto's:

    Image1.jpgImage2.jpgImage3.jpg

    En wat uitgezoomed, op een beetje bijgeknipte top:
    P1060955.jpg


    Naar ik hier lees zijn dit bladluizen; waar insecticiden goed voor helpen. Echter, een week of 3 voor de oogst vind ik dat nogal dwaas, echt smakelijk om te roken lijkt het me niet. Alternatieven zoals bespuiten met bvb lookwater zou ook kunnen helpen, maar verknoei ik daarmee niet mijn toppen?

    Thanks!

    #2
    Re: Bladluizen bij plant in bloei

    Ik heb tot de 4e week bloei lookwater (met chilipeper en nicotine) gebruikt, het vergaat na een tijd vanzelf. Geen problemen gehad qua smaak hoor! Stinkt wel als een gek voor een dag of vier.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Bladluizen bij plant in bloei

      tnx, net geprobeerd met lookwater, ik laat het weten hoe het gaat!

      Comment


        #4
        Re: Bladluizen bij plant in bloei

        En...?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Bladluizen bij plant in bloei

          ha, fantastisch! 3 grote ajuinen gesneden, half uurtje laten trekken in 1L warm water, in platenspuit gedaan, savond's de plant ingespoten.

          De volgende ochtend gaan kijken, 80% vd luizen was weg. Nog eens herhaald, nu zijn zo goed als alle luizen weg! ze staan nu niet meer overdekt - dat de regen de ajuingeur wat kan wegspoelen.

          Cheers, Kj

          Comment


            #6
            Re: Bladluizen bij plant in bloei

            oja, de luizen migreren gewoon - ze sterven dus niet. Een iets permanentere oplossing is nicotineoplossing: tabak een dag laten trekken in water; krijg je nicotine-vuiligheid en das giftig voor luizen.

            Maar ik probeer altijd eerst een 'niet giftige' oplossing, en deze werkt best wel ok!

            Comment


              #7
              Re: Bladluizen bij plant in bloei

              Dit is het grote nadeel dat je met autoflowers hebt. Luizen en andere zuiginsecten zoeken graag de plant uit met de meeste suikers. Laat die plant die jij veel eerder laat afbloeien daar nu eens vol mee zitten.
              Niet zo gek dat ze die plant massaal kiezen dus, erop voortplanten gaat ook prima. Normale buitenplanten staan nu te veggen en zijn dus niet uitzonderlijk aantrekkelijk voor zuiginsecten.

              Comment


                #8
                Re: Bladluizen bij plant in bloei

                De manier die je beschrijft mbv. tabak is niet goed voor je plant, krijgen ze TMV van.
                Wel mooi dat die uienoplossing zo goed werkte.
                Een paar lavendelplantjes bij je wietplanten helpt ook tegen luizen en mieren.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Bladluizen bij plant in bloei

                  Goedzo QnQ blijf erop hameren!
                  TMV wordt onschadelijk na het koken, als je zulk aftreksel maakt: KOKEN DUS! Nicotine vergaat niet zo makkelijk bij dit proces. Nicotine is trouwens giftig voor ieder wezen Krommejerom, vandaar onze relatief extreme lichamelijke reactie daarop.
                  Last edited by ceBep; 4 July 2012, 20:29. Reden: quote bovenstaand bericht verwijderd
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: Bladluizen bij plant in bloei

                    Denk niet dat TMV nog schadelijk kan zijn voor een plant die 6 week in de bloei staat.

                    Comment


                      #11
                      Re: Bladluizen bij plant in bloei

                      Kga het allesinds niet uitproberen, maar ik houd het in gedachten voor de toekomst, tnx.

                      Ondertussen zijn de 2 volgende zaadjes al goed uitgekomen, hopelijk wordt de nazomer wat beter kwa weer. Niet meer in een kast nu, maar onder een afdakje in de tuin met wat lavendel ernaast. En tkomende weekend oogst ik mn luizenplantjes.

                      bedankt voor de reacties allemaal!

                      Comment


                        #12
                        Re: Bladluizen bij plant in bloei

                        Goed afspuiten met koud water straal zijn al je luizen weg elke ochtend even doen en klaar
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #13
                          Re: Bladluizen bij plant in bloei

                          Oud topic (weet ik hoor)

                          Maar ik zag gisteren bij de action een middel voor bladluizen, het was ecologisch stond erop, maar mijn autoflower staat in de bloei kan dit kwaad?

                          Comment


                            #14
                            Re: Bladluizen bij plant in bloei

                            Ja dat kan kwaad.

                            Botuline is ook ecologisch, maar met enkele milligrammen ga je de pijp uit.
                            Op je toppen spuit je nooit iets.

                            Luizen klop je er makkelijk af na/tijdens het drogen.
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #15
                              Re: Bladluizen bij plant in bloei

                              hege biologische spuitmidelen

                              Comment

                              Bezig...
                              X