Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Witte stippels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Witte stippels

    Korting op 420shop
    'sup!
    Nadat mijn 1e poging met kweken onder een plug en grow lamp mislukt is , heb ik nu weer hetzelfde probleem.
    Heb alles ontsmet tussen de 2 pogingen in met mondwater.
    Ik weet dus nog steeds niet wat het probleem is....
    Attached Files

    #2
    Re: Witte stippels

    Ik denk spint...

    bekijk de onderkant van je bladeren eens goed. eventueel met loep of microscoop.
    oranje bolletjes of bewegende beestjes en je hebt bevestiging.

    dan alles lezen over ongediertebestrijding, en je keuze maken hoe je het gaat aanpakken.
    kweekverslag sour diesel en lemon skunk.

    Say Cheese !!



    Comment


      #3
      Re: Witte stippels

      idd maar ik denk dat het trips zijn, als je kleine witte wormpjes ziet kruipen op en onder je bladeren dan zijn het trips, wel goed kijken, je kan het ook zien aan de zwarte stippen op je blad, heel fijne zwarte stipjes
      Wil je blowen, moet je het zelf growen

      Comment


        #4
        Re: Witte stippels

        Als je wat een slijmerig lijkende laag op je bladeren hebt, kan het mss ook bladluis zijn.

        Grtz
        Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
        A friend with Weed is a friend Indeed

        Comment


          #5
          Re: Witte stippels

          Topic moved naar de cannabis helpdesk sectie!

          Grtz
          420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
          Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

          Comment


            #6
            Re: Witte stippels

            Zijn toevallig geen kalkvlekken door gesproeid water? Dan gok ik ook spint of thrips. Redelijk goed te bevechten met gekookt tabakwater vind ik zelf. Een middeltje uit de winkel kan natuurlijk ook.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Witte stippels

              Geen slijmerige laag te zien. Ik sproei zelf nog geen water op de bladeren als ze zo jong zijn , zodat ze toch met het weinige bladoppervlak dat ze hebben een beetje water kunnen verdampen, dus kalk is het niet , ik voeg een foto bij van de onderkant van het blad.Tabaksmethode zou ik durven proberen . Is het gewoon kwestie van een tabak-theetje te maken en dit op de plantjes te sproeien? Ik zie net op de foto dat er aan de bladrand zeer fijne draadjes te zien zijn.
              Attached Files

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: Witte stippels

                  Ze krijgen water via een druppelsysteem, dus elke keer dat er een druppeltje naar beneden plonst springt er wat aarde naar boven. Ik zal zo snel mogelijk een tabaktheetje sproeien!

                  Comment


                    #10
                    Re: Witte stippels

                    Zou toch even een iets serieuzer middeltje halen zoals PVP of Neemolie, als je deze kweek wil afmaken. Da's al een beste plaag
                    Eerst het hele plantje (exclusief wortels) onder dompelen in een emmer met zo'n middel, daarna de hele tent spuiten, vervolgens roofmijtjes bestellen zodat je die een paar dagen later kunt loslaten. Dan heb je de meeste hopelijk.

                    Met tabak verspreid je TMV. Da's een virus waar cannabis ook gevoelig voor is.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Witte stippels

                      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                      Zou toch even een iets serieuzer middeltje halen zoals PVP of Neemolie, als je deze kweek wil afmaken. Da's al een beste plaag
                      Eerst het hele plantje (exclusief wortels) onder dompelen in een emmer met zo'n middel, daarna de hele tent spuiten, vervolgens roofmijtjes bestellen zodat je die een paar dagen later kunt loslaten. Dan heb je de meeste hopelijk.

                      Met tabak verspreid je TMV. Da's een virus waar cannabis ook gevoelig voor is.

                      Comment


                        #12
                        Re: Witte stippels

                        poging 4? ondertussen... Neemolie en jack herer-zaden besteld , alle potten en materiaal in de stomer voor 5 minuten . De knoflook/tabak oplossing haalde helaas niks uit.

                        Comment

                        Bezig...
                        X