Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wortelduizendpoot of springstaarten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wortelduizendpoot of springstaarten?

    Korting op 420shop
    Eergisteren ontdekte ik kleine witte dingetjes naar boven kruipen in een pot toen ik water gaf. Toen ben ik in het archief gedoken hier, maar ik kom er niet helemaal uit. Volgens mij heb ik ofwel een wortelduizendpotenplaag zonder schade, ofwel springstaarten.
    Ze zitten in twee potten waar twee vrouwelijke cannabisplanten in bloei staan. Deze moeten nog een 5- tal weken afbloeien. Momenteel hebben zij geen last van schadebeelden.
    Anywho, mijn voorgegroeide guerilla plantjes (van dezelfde potgrond) hadden soms wel wat schadebeelden die hieraan deden denken. Vooral dan het uitgedroogd lijken, maar toch genoeg water hebben ook. Deze staan ondertussen in het wild, sommigen ervan zijn erbovenop gekomen, anderen niet.

    Daarom heb ik snel een testje gedaan: wat aarde uit de potten met de beestjes in een glas, en glas met water vullen. Een halve hand aarde en er kwamen meteen al een 12 tal bovendrijven na te roeren. In het begin leefden ze, ondertussen lijken ze best verdronken te zijn.
    Ze hebben twee sprieten vooraan, vele pootjes (al kan ik niet echt zeggen of het er meer dan 6 zijn). Als ik met mijn vinger wat grond blootleg, lijken ze zo snel mogelijk dieper te willen kruipen. Daarom dnek ik: I'm fucked?

    To get to the point:
    - Als ik mijn twee planten een kwartier in een emmer water zou zetten, zou het probleem dan opgelost zijn, of toch, genoeg opgelost om het nog 5 weken te trekken?
    - Waar komen deze vandaan? Sinds kort maak ik mijn eigen bloeivoeding: Tomatenvoeding + een beetje opgeloste P (beendermeel) korrels en een beetje opgeloste K (tuinpotas) korrels. Planten lijken er op zich goed op te reageren. Wel merk ik dat er altijd wat schimmel komt rond de mestkorrels, zonder dat dit ooit een probleem vormde. Volgens mij lossen die korrels op die manier op in de grond.
    - Soms begraaf ik mannelijke planten in mijn potgrond. Na enkele weken zijn deze dan verdwenen. Kan dit kwaad?

    Ik zou een foto posten, maar gezien ze echt zo minuscuul klein zijn, vrees ik dat ze niet informatief zouden zijn. Moet binnenkort wel sowieso een loep kopen...
    Help, anyone?

    #2
    Re: Wortelduizendpoot of springstaarten?

    Die wortelbeestjes kunnen de ondergang van je planten betekenen. Maar een gezond wortelstelsel moet dat kunnen hebben. Of je met verzuipen veel verder komt durf ik niet te zeggen; de wortels sterven immers ook, en die beestjes eten van rottend materiaal. 1+1=2 dus het zal alleen maar meer schade veroorzaken ben ik bang. Ik kan het ook mis hebben, misschien zou je zelf een test kunnen doen en ons informeren.

    - Ze komen aanwaaien, ofja, ze leven eigenlijk overal. Als ze eten tegenkomen dan blijven ze hangen. Die korrels worden inderdaad door onder andere schimmels afgebroken, de meeste stikstoffen zijn niet zo goed oplosbaar in water en moeten dus afgebroken worden voordat de plant ze op kan nemen. Daar zijn schimmels goed in.

    Mannelijke planten begraven is prima, maar vergeet niet dat die planten worden afgebroken. Ze hebben een bepaalde resistentie tegen enkele soorten schimmels, maar zodra ze aan het vergaan zijn, krijgen de sterkste schimmels de overhand. Botrytis (ofzoiets, lastige naam) is hier een van, de toprotschimmel. Probeer dus rond de bloei geen rottende wietplanten in de buurt te hebben, hoe meer sporen in de lucht (van die rottende mannen) hoe groter de kans op besmetting van de gezonde planten.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment

    Bezig...
    X