Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Welk beestje maakt naast spinnen nog meer een soort web?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welk beestje maakt naast spinnen nog meer een soort web?

    Korting op 420shop
    Aangezien ik een soort web op mijn plant heb gevonden (niet veel en zie geen beestjes) vroeg ik me af of ik uit kan sluiten of het spinnen zijn of iets anders? Er moet namelijk nog een beestje zijn die wel schade aan kan brengen en ook een soort web maakt, welke is dit ook alweer? Hoop dat ik uit kan sluiten dat het niet die slopende beestjes zijn..
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

    #2
    Re: Welk beestje maakt naast spinnen nog meer een soort web?

    spint, dat zijn die slopende beestjes. Rupsen maken ook webben, zijn ook slopers. Sommige larven maken ook webben, zijn ook slopers. Zo lang het geen spinnen zijn, dan kun je er vanuit gaan dat het slecht is voor je plant.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Welk beestje maakt naast spinnen nog meer een soort web?

      ja en de webben zijn klote maar de stront die ze achterlaten in de toppen is nog erger
      2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

      Comment


        #4
        Re: Welk beestje maakt naast spinnen nog meer een soort web?

        Oke volgens mij is het een spin, zag er niet uit als een spinnenweb in zon mooie patroon gewoon wat dunne draadjes heen en weer gespannen... Maar naast een spin nog geenbeestjes gevonden,, hou het maar in de gaten.. thx!
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

        Comment


          #5
          Re: Welk beestje maakt naast spinnen nog meer een soort web?

          Spinnen zijn je vrienden !!! houden je planten schoon van insecten !!! goedkoop ook zijn gratis ! dit in tegenstelling tot roofmijt !!

          Comment


            #6
            Re: Welk beestje maakt naast spinnen nog meer een soort web?

            kijk eens met de loep en je ziet beestjes over de webjes lopen waarschijnlijk!
            HOE MOET IK ONTKIEMEN
            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

            Comment


              #7
              Re: Welk beestje maakt naast spinnen nog meer een soort web?

              Heb er van de week nog wel een spin op gezien, die zitten hier ontzettend veel. Heb het wel goed bekeken en zag er geen kleine beestjes oplopen... Dus het zit vast wel goed.
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

              Comment


                #8
                Re: Welk beestje maakt naast spinnen nog meer een soort web?

                tn_fototoestel.gif
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Welk beestje maakt naast spinnen nog meer een soort web?

                  Spingrag (ook wel zijde) wordt gebruikt voor ongelofelijk veel toepassingen, door ongelofelijk veel insecten en spinnen. Een paar toepassingen:
                  - Webben om insecten te vangen (tussen bomen gespannen, maar ook als werpnetten en klapvallen);
                  - Als alarmsysteem, waarbij de eigenaar voortdurend checkt of iets de draden beweegt;
                  - Als regenscherm;
                  - Als broodkruimel-spoor;
                  - Als ladder;
                  - Als bescherming voor eieren;
                  - Om jezelf aan je moeder vast te houden;
                  - Als parachute, om enorme afstanden af te leggen.

                  Met name in dit seizoen (herfst) heb je kans op "vliegende" spinnen: Heel kleine spinnetjes die 1 lange draad maken en in de wind laten waaien, net zo lang tot ze zelf meegetrokken worden en kilometers later weer op de grond komen.

                  Er is een absoluut briljante film van David Attenborough over "the silk spinners": Aflevering 3 van de serie "life in the undergrowth".
                  http://malaysiabay.org/torrent/50487...lete_Series%29

                  Comment


                    #10
                    Re: Welk beestje maakt naast spinnen nog meer een soort web?

                    mjah die vliegende spinnen vind ik niet erg...maar bij het eerste spinnedraadje wat ik ook maar zie kam ik all planten compleet uit...
                    hou je planten gewoon goed in de gaten, liever 10 x te veel als 1 x te weinig kijken/checken
                    succes ermee

                    grtz

                    Comment


                      #11
                      Re: Welk beestje maakt naast spinnen nog meer een soort web?

                      Ik zou toch even een blad pakken, dat omdraaien en bij de nerven kijken. Meestal zijn daar wat zwarte stipjes met het blote oog te zien. Als je goed kijkt, zie je het bewegen ook.

                      Dan heb je spint

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      Aan je blad kan je sowieso wel zien of je ongewenste diertjes heb. Meestal is je blad dan wat gespikkeld, kleine gaatjes of iets dergelijks.
                      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                      Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                      Comment


                        #12
                        Re: Welk beestje maakt naast spinnen nog meer een soort web?

                        Zit niks gelukkig, wel heel veel spinnen overal... Dus dat moet goed zitten. Zit ook erg hoog, dus volgens mij heeft ongedierte op vliegende na weinig kans om hier te komen...
                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                        Comment


                          #13
                          Re: Welk beestje maakt naast spinnen nog meer een soort web?

                          Zit ook erg hoog, dus volgens mij heeft ongedierte op vliegende na weinig kans om hier te komen...
                          Je zal je verbazen wat je allemaal meeneemt onder je schoenen, op je kleding, op je huid. Als jij dan in je hokje staat, loop je al kans ongedierte (wellicht in ei vorm) in je hok over te dragen.
                          Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                          Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                          Comment


                            #14
                            Re: Welk beestje maakt naast spinnen nog meer een soort web?

                            staat buiten, dus niet binnen...
                            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                            Comment


                              #15
                              Re: Welk beestje maakt naast spinnen nog meer een soort web?

                              ohh.. je zit hoog op een berg?

                              Die hebben we hier niet in Nederland, dat komt gewoon niet in me op als mogelijkheid!
                              Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                              Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                              Comment

                              Bezig...
                              X