Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

HELP! Bladluis? en ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HELP! Bladluis? en ???

    Korting op 420shop
    Kan iemand deze beestjes voor mij identificeren? Mijn planten hebben voornamelijk last van die beestjes, erg klein.. zoals je ziet. Daarnaast ook van een soort zwart achtige shit, weet niet echt wat dit is.. maar dit breid zich ook uit naar mijn toppen. Alsjeblieft vertel me wat het is en wat ik er aan kan doen.. want volgens mij moeten mijn wiet planten nog een week of twee staan.

    mvg,

    leyp
    Attached Files

    #2
    Re: HELP! Bladluis? en ???

    Lijkt verdacht veel op spint.

    Heb je ook vlekkerige bladeren?
    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

    Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

    Comment


      #3
      Re: HELP! Bladluis? en ???

      Nee niet zo zeer vlekkerige bladeren.. ik heb verder ook geen last van die 'webben' die je bij spint heb. Zijn voornamelijk denk ik bladluizen met een of andere zwarte shit.


      sommige blaadjes zien er wel uitgedroogd uit.

      Comment


        #4
        Re: HELP! Bladluis? en ???

        Dat is ook sowieso geen spint. Ben niet bekend met deze beestjes maar als ik het zo moet inschatten zijn die zwarte puntjes eitjes of stront?

        Bladluis is volgens mij klein3r dan wat er bij jou rond wandeld. Zal wel ff met je mee zoeken.

        Comment


          #5
          Re: HELP! Bladluis? en ???

          Ik krijg er de kriebels van bbrrrr

          Ajo
          Ventje
          Living in Second live for real

          Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

          Comment


            #6
            Re: HELP! Bladluis? en ???

            het zou thrips kunnen zijn. Komt binnen in huis vrij makkelijk voor, omdat ze kunnen vliegen. Zie je zilvergrijze vlekjes bovenop je blad? Dan is het trips. Met of zonder H.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: HELP! Bladluis? en ???

              Als je kijkt,na de rechts onder foto zie je kringetjes(zoog vlekken)
              Het zwart kan ind poepjes zijn,
              Probeer dit wat weg te halen voorzichtig,
              Omdat dit schimmel gevoelig kan zijn.

              Haal wat neem olie of brimex kant en klare bio insecten spray.
              Gr staff.

              Comment


                #8
                Re: HELP! Bladluis? en ???

                Ten eerste bedankt voor jullie snelle reacties..


                Ik zal eens kijken naar de insecten spray. Ik twijfel zelf erg over dat zwarte spul of het beestjes zijn of poep. Maar wat kan ik naast bio insecten spray verder nog halen? Ik wil het eigenlijk volkomen uitroeien.. en ik wil het liefst mogelijk alles in een keer ophalen bij de praxis zodat ik niet de heletijd op en neer hoef.

                Het is wel vervelend... in de toppen zit dus ook al wat van dat poep, krijg je ook vrij lastig weg. Op de moeder top zit nog niet zo veel.. zijtoppen wel.. die kan ik bijna oogsten. Tenminste bruine haren nog een beetje wit.. Ik heb ook al wat onbehandeld geoogst.. dit ziet er wel gewoon goed uit.

                Kan dat ook kwaad dan als je stront van die beesten ook mee rookt? Ik zal het natuurlijk wel gewoon bestuderen en schoon maken. Maar je word toch niet ziek van als je wat bladluizen of bladluizen poep rookt?

                haha

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                De plant zelf leid er tot nu toe nog niet heel erg onder.. Ik zie geen rot, of schimmels oid.. alleen uitgedroogde bladeren soms.

                Comment

                Bezig...
                X