Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Kleine witte beestjes alleen op/door potgrond

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kleine witte beestjes alleen op/door potgrond

    Korting op 420shop
    Beste forumleden,

    ik ontdek net mini kleine witte langwerpige beestjes, ze zitten niet op mijn plant zelf, althans ik zie ze daar niet. Maar ik zie ze wel door mn potgrond kruipen, als ik met een ijzerdraadje de toplaag van de potgrond beetje omploeg, zie ik er meer. Ze zijn echt heel klein, en je moet goed kijken wil je ze zien.
    Mijn plant heeft verder geen zichtbare schade (zie geen witte vlekjes op bladeren etc)

    Iemand enig idee wat dit voor beestjes zijn? Moet ik me zorgen maken, of zijn dit onschuldige beestjes?

    grtzzz een gestresste kweker

    #2
    Re: Kleine witte beestjes alleen op/door potgrond

    Kijk eens of je hier iets in herkend:

    Varenrouwmug

    Comment


      #3
      Re: Kleine witte beestjes alleen op/door potgrond

      smiley-vault-signs-016.gif
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Kleine witte beestjes alleen op/door potgrond

        Bayer tegen bodem insecten , als je planten van buiten naar binnen haalt , aangieten met 1 zakje op 10 liter water , bij goedkope potgrond krijg je de insecten gratis erbij ! (IK GEEF NU WEL WAT MEER UIT VOOR POTGROND ) .Aangieten !!!! niet op je planten spuiten !!!! En denk om het milleu is schadelijk , voor bijen en hommels ! aub !

        Comment


          #5
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Kleine witte beestjes alleen op/door potgrond

            Bioshark soil attack liquid tegen bodem insecten
            Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

            Comment


              #7
              Re: Kleine witte beestjes alleen op/door potgrond

              Toplaag van je aarde wat vernevelen met Spruzit helpt ook.
              100% biologisch.
              sigpic
              100% BIO Indoor autoflower enthusiast

              Comment


                #8
                Re: Kleine witte beestjes alleen op/door potgrond

                Als je niet ven een pest spreekt in je potgrond is de kans gering dat deze uw planten zullen schaden...
                Het gebruik van sterke (niet natuurlijke) producten kan daarentegen wel nadelig zijn en het leven in je grond (nuttig voor de plant) vernietigen.
                Wees daar dus voorzichtig mee!

                Zijn er teveel beestjes in uw grond, probeer beter het evenwicht terug te herstellen door organische gezonde grond toe te voegen en een mulchlaag aan te brengen

                Comment


                  #9
                  Re: Kleine witte beestjes alleen op/door potgrond

                  Oorspronkelijk geplaatst door mr joker View Post
                  ...door organische gezonde grond toe te voegen en een mulchlaag aan te brengen
                  Waarin ze zich verder zullen vermenigvuldigen...
                  De larven kunnen na verloop van tijd wel degelijk schadelijk zijn en behandel je best zo snel mogelijk!

                  Wat bazel je toch allemaal? Net zoals het topic waarin je beweert dat thrips niks zijn om je zorgen over te maken...

                  Gevalletje geitenwollensokken insectenknuffelaar?

                  EDIT
                  Of mogen we je forumnaam letterlijk opvatten en kom je wat amusement rondstrooien?
                  Last edited by Gamm; 20 November 2013, 14:39.
                  sigpic
                  100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                  Comment


                    #10
                    Re: Kleine witte beestjes alleen op/door potgrond

                    Ghehe.. bl12.gif
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Kleine witte beestjes alleen op/door potgrond

                      Grapjas

                      Ik weet niet in welke barre omstandigheden je kweekt maar mijn ervaring is gebaseerd op andere werkwijzen...
                      Zo weet je misschien niet goed wat gezonde, organische, levende grond inhoud... Indoor kweken is goed maar beperk je aub niet tot met voeding verrijkte groeimediums?? Nou ja, ieder wat wils. Hangt er vanaf wat je bio noemt...

                      Spuit jij je bodemleven maar dood, potgrondman. Hier zijn insecten meer dan welkom!! En ik mag fier zijn op de resultaten!!


                      Oorspronkelijk geplaatst door Gamm View Post
                      Waarin ze zich verder zullen vermenigvuldigen...
                      De larven kunnen na verloop van tijd wel degelijk schadelijk zijn en behandel je best zo snel mogelijk!

                      Wat bazel je toch allemaal? Net zoals het topic waarin je beweert dat thrips niks zijn om je zorgen over te maken...

                      Gevalletje geitenwollensokken insectenknuffelaar?

                      EDIT
                      Of mogen we je forumnaam letterlijk opvatten en kom je wat amusement rondstrooien?

                      Comment


                        #12
                        Re: Kleine witte beestjes alleen op/door potgrond

                        Levende grond is op microbiologisch niveau, da's wel wat anders als thrips, luizen en spint.
                        In dit topic kun je je resultaten laten zien, ik ben benieuwd.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13

                          Comment


                            #14
                            kweken later nog last van hebben, ervaringsdeskundigen genoeg hier op JD.

                            Vandaar meestal het advies om er zsm iets aan te doen als je bij een binnenkweekje iets ziet bewegen.

                            Ik denk dat kwaliteit toch redelijk goed is in te schatten vanaf foto's.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: Kleine witte beestjes alleen op/door potgrond

                              ach ja rustig laten doen !!

                              wij weten beter
                              Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                              Comment

                              Bezig...
                              X