Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Is dit spint?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Is dit spint?

    Korting op 420shop
    Beste, twee dagen geleden zag ik dat een van mijn drie planten een rare witte aantasting had op een van haar nieuwe kleinere bladeren. Toen ik vandaag ging checken zag ik dat het was overgesprongen op een andere plant en dat het zich aan het verspreiden is. Ik dacht meteen aan spint en heb ik besloten om foto's ervan te maken en de aangetaste bladeren te verwijderen.

    Nu ik het forum lees twijfel ik wel of dit spint is.

    Ik heb btw vandaag een helse plaag van mineervliegjes coconnen verwijderd onder mijn bladeren. Het waren zeker 30 coconnen. Ik weet niet of dit ermee te maken heeft. Ook kwam ik af en toe een enkele luis tegen, maar dit zal het waarschijnlijk niet veroorzaken. Ik heb de plantjes compleet gecontroleerd en alle coconnen weggehaald, ook zijn ze ingespoten tegen luis.

    Maar wat is deze witte aantasting en is het verholpen door de aangetaste bladeren te verwijderen?

    Thx
    Attached Files

    #2
    Re: Is dit spint?

    Het is geen spint, dat zijn hele kleine witte stipjes, niet vlekjes. Zo uit mn hoofd zijn het vraatsporen van Wantsen dacht ik.

    Comment


      #3
      Re: Is dit spint?

      take+this+_4f1d7925d863319eefa29fc819b0d316.jpg

      Geintje. Hier komt wel waarheid:
      1. Spint is buiten nooit een probleem.
      2. Lichte verkleuring in je blad, zoals jij hebt, is schade van zuigende insecten. Dat kan luis zijn, trips, cicaden, wantsen, kevers, etc.
      3. Spint kan een regenbui met moeite overleven. In hoge LV ook niet.
      4. Behandelen tegen luis, heeft geen zin als het regent. Luis zit aan de onderkant van het blad, en regen spoelt veel rommel de grond in.
      5. Blad verwijderen is onzin als het niet om virussen of schimmels gaat. Nu ontneem je (onnodig!) de plant een deel van zijn longen. Vraag een longpatient maar eens wie er sneller is bij de marathon: hij, of iemand met twee werkende longen.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment

      Bezig...
      X