Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zeer nuttige roofwants tegen spint , luis ,....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zeer nuttige roofwants tegen spint , luis ,....

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    Ik zie veel topics over slechte beestjes enzo wel ik zet er nu eentje tussen die zeer nuttig is tegen spint.

    Roofwants_Anthocoris_nemoralis_3069_Koppert_Biological_Systems.jpg

    Deze roofwants of
    (Anthocoris nemoralis) eet zowel bladluis als spint op.

    Als je deze ziet op uw plant mag je gelukkig zijn. Ik heb het geluk dat ik dicht in de buurt een heel mooi natuurgebied heb waar ik deze zelf ga vangen om mijn spint plaag te helpen verdelgen.

    Ik had deze morgen gezien dat ik terug met een spint plaag zat daarom ben ik dan gaan zoeken achter zo een nuttig beestje en vanaf dat ik die op men plant zette was die als een veelvraat de spint aan het aanvallen.
    Dus voor mensen die hier last van hebben en dicht een natuurgebied hebben is het altijd handig om eerst even zo een roofwants te zoeken voor met pesticiden te sproeien.
    Natuurlijk als uw plant al in bloei is kan je natuurlijk niet meer sproeien en dit diertje kan dan als middel gebruikt worden.

    Natuurlijk is dit handig voor buiten kwekers maar ik denk ook voor indoors

    Hopelijk kan dit veel mensen helpen.

    Groeten


    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Nog als bijvoeging deze zijn ook goed tegen trips

    #2
    Re: Zeer nuttige roofwants tegen spint , luis ,....

    Ik wil ze ooo gaan gebruiken maar mn vriendin vraagt goh dan komen ze vast
    ook door het hele huis heen.
    ik heb geen ervaring met deze beesies dus als iemand
    mij kan uitleggen hoe dat zit graag!
    Ik kan op internet er verder ook niks over vinden behalve
    dat ze zowat alles opvreten wat ze zien

    Comment


      #3
      Re: Zeer nuttige roofwants tegen spint , luis ,....

      Die roofwantsen vreten de beestjes op en blijven bij de plant zolang er een voedselvoorraad is voor hen.
      Is deze op, dan sterven de wantsen af. Ik zou er niet mee inzitten dat ze je huis zullen terroriseren

      Comment


        #4
        Re: Zeer nuttige roofwants tegen spint , luis ,....

        Hey,

        Wel ik gebruik ze vaak ook voor buitenkweek.
        Ik heb nog niet gevonden op het internet of je ze kan kopen maar ik ga ze zelf gaan vangen en dat vergt natuurlijk wat geduld en een mooie natuurplaats.

        Comment


          #5
          Re: Zeer nuttige roofwants tegen spint , luis ,....

          Deze wantsen willen nog weleens mensen prikken, een klein jeukend bultje is het gevolg. Het hoe en waarom snap ik niet, maar jaarlijks sla ik er een stuk of 10 dood op mijn huid als ik door de tuin ga. Dus of je ze in huis wilt halen, tsja, dat moet je zelf beslissen. Ik zorg liever voor onaangename omstandigheden voor spint (hoge lv) en voor trips (bespuiten) in groeiperiode. En dat werkt. Maar leuke beestjes zijn die wantsen zeker! En toepasbaar, maar hetzelfde als met bestrijdingsmiddelen; als de plaag verdwenen is, dan houdt de bestrijding ook op, vervolgens komt de plaag terug en mag je opnieuw beginnen. Buiten doe ik niets meer qua bestrijding, binnen spuit ik liever dan dat ik nog meer dieren naar binnen haal.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Zeer nuttige roofwants tegen spint , luis ,....

            Bovendien kunnen ze ziektes verspreiden, er zijn meerdere soorten... de kissing bug is vooral een onaangename variant. Die wil je niet in je buurt hebben!
            Een blow in de morgen.....

            Comment


              #7
              Re: Zeer nuttige roofwants tegen spint , luis ,....

              Hey LR2,

              Eerlijk gezegd heb ik zo eentje die ik hier toon al op mijn handen en armen gehad en die heeft mij nog nooit gestoken.
              Daarom ik hier dan ook zeg dat dit het vaakst wordt gedaan bij buiten kweek.
              Zelf gaan ze nooit een plaag worden want ze kunnen zelf nog vliegen naar andere planten als ze honger hebben.
              Meestal als je buiten kweekt komen ze toch vanzelf.
              Sproeien doe ik zelf heel weinig maar bij dit topic wil ik gewoon aantonen dat niet alle beestjes weg moeten als je buiten kweekt.

              Comment


                #8
                Re: Zeer nuttige roofwants tegen spint , luis ,....

                http://ecogrow.nl/webwinkel/natuurli...000-stuks.html

                Comment

                Bezig...
                X