Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Luis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Luis

    Korting op 420shop
    Hallo medekwekers

    In de laatste weken is mijn auto extreme tegen een bende luizen aangelopen.
    De plant is redelijk aan het einde van de bloeifase schat ik. De grote bladeren beginnen te vergelen. De luis heeft zich tot nu toe beperkt tot deze grote bladeren maar stiekem gaan er nu toch een paar richting de toppen. Ik ben geneigd de grote bladeren met veel luis weg te knippen. Is dit verstandig?




    Sent from my iPhone using Tapatalk

    #2
    Re: Luis

    Gewoon zo laten,zeker geen bladeren wegnemen. Als ze haar bladeren beu is smijt ze die zelf wel af.
    Ik elk geval zeker niks sproeien, het is nog niet zo'n groot plantje, platnijpen is een optie.
    Dat de bladeren vergelen is omdat ze honger heeft, toch eens de trichomen checken met een deftig vergrootglas/camera/microscoop. Als ze dan nog even te gaan heeft kun je nog bijmesten, anders is dat niet meer nodig.

    Comment


      #3
      Re: Luis

      Bedankt voor je reactie weibei!
      De plant is niet groot omdat de bovenste top is weggeknipt wegens toprot. Hij is nu bijna 14 weken. Op internet stond klaar in 12 maar ik hoorde al dat dat in de praktijk niet klopt. Ik ben bij week 10 gestopt met elke dag voeden, maar hen vd week toch voorzichtige dosis bloeivoeding gegeven.



      Sent from my iPhone using Tapatalk

      Comment


        #4
        Re: Luis

        Triochomen nog wit! Bijmesten?


        Sent from my iPhone using Tapatalk

        Comment


          #5
          Re: Luis

          van bemesten gaan je trichomen niet harder. Die verkleuren trouwens ook nog tijdens het drogen. Je kunt al oogsten afhankelijk van watvoor effect je wilt.
          Google effe naar trichomes, en je vind vast zo'n handig plaatje met het effect en de verhouding amber/milky-wit enzo.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Luis

            ergens las ik dat voor de meeste planten het 3x per dag gedurende 3 dagen bespuiten met een mix van 1ltr water met 10cc spiritus en 2 druppeltjes afwas tegen bladluizen helpt.

            is dit ook voor wiet?
            bevorder je hier evt. toprot mee?
            wat doet de spiritus evt. met de eindsmaak?
            ...

            Comment


              #7
              Re: Luis

              Thc lost op in alcohol, en spiritus is alcohol. Met wasmiddel vreet je de beschermende waslaag van de bladeren aan. Het helpt wel tegen luizen, maar ideaal is het niet. Beter voorkomen, bespuiten met biomiddelen, of helemaal niks doen, na het drogen klop je de luisjes immers zo uit de toppen.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: Luis

                thanks voor de uitleg!
                NIET DOEN DUS!
                ...

                Comment


                  #9
                  Re: Luis

                  nou nou, iedereen moet doen waar hij zin in heeft. Een niet-bloeiende plant in een tentje krijgt niet zo gauw meeldauw bijvoorbeeld, die kun je prima zo behandelen. Aan iedere behandeling zit een bepaald risico.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: Luis

                    lieveheersbeestjes kunnen een plaag vormen ja, maar daar hebben je planten weinig last van; lieveheersbeestjes zijn vleeseters.
                    Die tasten je planten dus niet aan.

                    Als je niet teveel luis hebt, kun je die gewoon laten zitten eigenlijk. Na het drogen vallen ze gewoon uit je toppen als je daar een keertje mee schudt.
                    Maar goed, die beestjes kunnen exponentieel toenemen, dus bestrijden is wat beter lijkt me. Ik heb er geen ervaring mee helaas.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment

                    Bezig...
                    X