Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Neemolie bij zaailingen gebruiken ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Neemolie bij zaailingen gebruiken ?

    Korting op 420shop
    Aangezien ik graag tijdig met neemolie wil beginnen als preventief middel tegen spint, vroeg ik mij af of je dit al bij zaailingen kan gebruiken ?
    Het lijkt mij van niet, maar wie weet vanaf welke week je neemolie kan gaan gebruiken ?
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    #2
    Re: Neemolie bij zaailingen gebruiken ?

    wat voor beestje is dat eig. Stemma,dat 'neemolie' bij jullie,we kennen dat niet in Belgenland

    Comment


      #3
      plantenhttp://www.neem-holland.nl/neem-holl...n=home&lang=NL






      De hoogwaardige niet drogende olie heeft op grond van zijn eigenschappen een grote cosmetische waarde voor vooral een droge en geirriteerde huid. De sterke geur kan hierbij goed gemaskeerd worden met Lavendel olie en/of Rozenolie. Neemolie laat zich ook uitstekend toepassen voor de afweer van muggen, vliegen en andere lastige insecten die het op de huid van mens en dier hebben gemunt.
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #4
        Re: Neemolie bij zaailingen gebruiken ?

        kan best hoor. Waarom dacht je van niet?

        Comment


          #5
          Re: Neemolie bij zaailingen gebruiken ?

          interessante lectuur Stemma,thanks

          Comment


            #6
            Re: Neemolie bij zaailingen gebruiken ?

            Ik moet even iets corrigeren in mijn vraagstelling.
            Weer wat bijgeleerd op de chat van Cookaap en Flint

            Wat ik een zaailing noem (gezaaid->zaailing)
            schijnt een kiemplantje genoemd te worden.

            Kiemplantjes, met 2 lobblaadjes zijn nog te klein
            om met neemolie behandeld te worden.
            Vanaf 3 nodes(zaailing dus) zou dit dus veilig gebruikt kunnen worden,
            aldus de raad van wijze chatters
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #7
              Re: Neemolie bij zaailingen gebruiken ?

              Ik vraag me al een tijdje af, wat gebeurt er met de huidmondjes als je er zo'n vettig laagje over smeert?
              Hier een biologie-proefje waarbij ook gebruik wordt gemaakt van een vette creme.
              http://dier-en-natuur.infonu.nl/bloe...-bladeren.html
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: Neemolie bij zaailingen gebruiken ?

                Als het vrij eenvoudig te doen is wil ik dat wel doen LR2. Er wordt zeep gebruikt als emulgator bij een neemolie mengsel.
                Lost de zeep het "vet" in de neemolie niet (deels) op ?
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  #9
                  Re: Neemolie bij zaailingen gebruiken ?

                  Eh, ja en nee. Dit topic is er een beetje bij ingeschoten
                  De zeep zorgt dat het vet inderdaad oplosbaar wordt, door een soort van vetballon lek te prikken zodat er water in kan. Dat vet kan alsnog een mooi laagje vormen over het blad. Emulgeren en oplossen ligt dicht bij elkaar, maar is totaal verschillend op chemisch gebied. Dat maakt nu even geen bal uit, we zijn met iets anders bezig.
                  Zolang we dat in gedachten houden, kun je het experiment gewoon uitvoeren.

                  Das experiment:
                  Identificeer 4 bladeren die op gelijke afstand hangen van de lamp, en bijna even groot zijn. Als het kan, is het meest ideaal op dezelfde plant. Zo niet, dan op genetisch gelijken. En anders op verschillende planten. We zijn niet op school of in een lab.
                  - Blad 1 geeft je een behandeling met neemolie op alleen de bovenkant.
                  - Blad 2 behandel je met neemolie op alleen de onderkant.
                  - Blad 3 behandel je op zowel de boven- als de onderkant.
                  - Blad 4 blijft onbehandeld, maar wordt wel gebruikt als referentie (om te zien of de rest het net zo goed, slechter, of beter doet)

                  Na 1, 7 en 14 dagen maak je een foto van alle bladeren, die plaats je hier, en dan kunnen we het verschil zien.
                  Een volledig afgesloten blad, zou minder gezond moeten ogen en lichter van kleur zijn. (zetmeel wordt gebruikt, maar niet aangemaakt)
                  Een bovenlangs afgesloten blad, zou niet veel verschillen van de onbehandelde bladeren. (zetmeel wordt aangemaakt in lage mate, en gebruikt)
                  Een blad met de onderkant afgesloten, zou daar tussen in zitten. (Zetmeel wordt slecht/niet gemaakt, en veel gebruikt)
                  Een onbehandeld blad, zou normaal moeten blijven. (zetmeel aanmaak en gebruik is bijna gelijk)
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: Neemolie bij zaailingen gebruiken ?

                    Heb eerst iets moeten bedenken om de vier blaadjes terug te kunnen vinden, want anders loopt hele experiment in de soep

                    Heb de planten die ik nu heb staan getopt en ze op 12/12 gezet.
                    Heb je nog voorkeur voor de neemolieoplossing ?
                    Of zal ik het onderstaande recept gebruiken

                    Neemolie emulsie

                    Los 25 gram natuurlijke zeep op in 0,5 liter warm water. Verdun dit met 4,5 l handwarm water. Verwarm 25 gram NeemolieVoeg dit langzaam onder roeren toe aan de water oplossing en roer goed tot er een homogene licht gele vloeistof is ontstaan. De oplossing is nu klaar voor gebruik. Dit moet wel direct worden gebruikt.
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #11
                      Re: Neemolie bij zaailingen gebruiken ?

                      Voorkeuren? Nee die heb ik niet. Dit is prima zo.
                      Met een stukje schilders-tape om de steel kun je ver komen trouwens, getalletje erop (met balpen of potlood) en klaar! Tenminste, zo deed ik het labelen voordat ik plastic labels kocht.

                      Het is maar een klein trucje om te kijken of er daadwerkelijk grote negatieve effecten zijn. Dat komt allemaal niet zo nauw. Eventueel zou je een blad kunnen insmeren met pure neemolie, dan zie je het effect ontzettend goed. Maat jij bent de onderzoeker dit keer Stemma, het is allemaal aan jou!
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #12
                        Re: Neemolie bij zaailingen gebruiken ?

                        Eindelijk gelukt om net voordat de lampen uitgingen de boel op orde te hebben pfffff.....

                        De keuze is gevallen op een cannatonic (resin seeds) puur omdat deze meerdere bladeren op dezelfde hoogte heeft staan.
                        ( zie kweekverslag https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...en-Sweet-Tooth )

                        29 december 0.30 uur

                        Het recept wat ik gebruik komt van neem-holland.nl, daar heb ik de olie ook vandaan. Omdat ik de olie eind april had gekocht heb ik contact gehad met de verkoper over de houdbaarheid van de neemolie.

                        Neem olie is 2-3 jaar houdbaar als het koel en donker wordt opgeslagen. Koel is 10 - 20 C. Dus bijv in kelder of keukenkast.

                        Zolang het niet in de volle zon heeft gestaan dan mag u verwachten dat de Neem olie Puur nog goed is. In het ergste geval is de werkzaamheid iets minder, maar ik denk dat dit wel mee zal vallen. Bepalen of de kwaliteit nog goed is niet eenvoudig. Gewoon gebruiken en kijken in hoeverre het gewenste effect bereikt wordt is de beste aanpak.

                        De neemolie emulsie vlgs eerder genoemd recept aangemaakt , maar omdat de emulsie direct gebruikt moet worden heb ik de hoeveelheden aangepast.

                        Aldus men nemen 100 ml warm water daar last men 5 gr. zachte zeep in op, hier voegt men 900 ml handwarmwater bij en mengt dit goed door elkaar.
                        Hierna voeg je 5 gram neemolie toe en mengt dit goed door elkaar.

                        P1010543.jpg

                        Volgens het schema van LR2 verschillende bladeren van de cannatonic met een kwastje ingesmeerd.
                        Das experiment:
                        Identificeer 4 bladeren die op gelijke afstand hangen van de lamp, en bijna even groot zijn. Als het kan, is het meest ideaal op dezelfde plant. Zo niet, dan op genetisch gelijken. En anders op verschillende planten. We zijn niet op school of in een lab.
                        - Blad 1 geeft je een behandeling met neemolie op alleen de bovenkant.
                        - Blad 2 behandel je met neemolie op alleen de onderkant.
                        - Blad 3 behandel je op zowel de boven- als de onderkant.
                        - Blad 4 blijft onbehandeld, maar wordt wel gebruikt als referentie (om te zien of de rest het net zo goed, slechter, of beter doet)
                        Hier heb ik aan toegevoegd
                        -Blad 5 helft boven- en onderzijden ingesmeerd met pure neemolie ( dit blad ligt wel iets lager dan de andere bladeren)

                        Wat een gepriegel, maar ik heb zo goed en kwaad als het ging de bladeren vlgs het schema behandeld. Bij blad nr. 2 onderkant kon ik natuurlijk niet voorkomen dat een klein randje langs de bovenkant ook bedekt raakte met de neemolie emulsie.
                        Pffff, alleen de gedachte dat ik toch geen nobelprijs kan winnen met dit experiment deed mijn gemoederen weer wat bedaren.

                        Ik wilde een mooi "watermerk" maken om de bladeren op de foto duidelijk aan te geven.
                        Dit lukte echter helemaal niet zodat ik om het testje goed te kunnen volgen de plant op dag 1, dag 7 en dag 14
                        uit de tent haal om van dichtbij een foto van de de bladeren te maken.
                        Mocht hier geen duidelijk resultaat uit te behalen zijn kan ik na 14 dgn. evt. de bladeren plukken om ze goed in beeld te brengen.

                        P1010547.jpg



                        Tot morgen
                        Last edited by Stemma; 29 December 2014, 00:19.
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          #13
                          Re: Neemolie bij zaailingen gebruiken ?

                          Ik ben benieuwd stemma ik wacht vol geduld af want ook hier onstaat er regelmatig wat schade na gebruik van neem olie dus ben benieuwd naar de uitslagen van je testje. Het kan natuurlijk puur toeval zijn maar dat weten we straks.
                          Plantje staat er iig zeer gezond bij

                          Groeten

                          Comment


                            #14
                            Re: Neemolie bij zaailingen gebruiken ?

                            We gaan het zien psy

                            29 december (18 uur later) dag 1

                            Hierbij een overzicht van de met neemolie (emulsie) behandelde bladeren
                            (helaas zijn niet alle foto's even scherp, volgende keer maak ik meer foto's per blad)

                            Blad 1, alleen bovenkant behandeld

                            P1010551.jpg
                            Blad 2, alleen de onderkant behandeld
                            P1010552.jpg
                            Blad 3, de onder- en bovenkant behandeld
                            P1010554.jpg
                            Blad 4, niet behandeld
                            P1010555.jpg
                            Blad 5 , voor de helft ingesmeerd met pure neemolie.
                            P1010556.jpg

                            Tot dag 7
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment


                              #15
                              Re: Neemolie bij zaailingen gebruiken ?

                              Ah super Stemma! Mooi opgezet! Ik ben echt reuze benieuwd wat er uit mag komen. Hopelijk doen ze het allemaal even goed!
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment

                              Bezig...
                              X