Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Trips op de lamp?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Trips op de lamp?

    Korting op 420shop
    Irie

    Zit nu in m'n 2e kweekronde, en zit met een gigantische tripsplaag. Nu had ik ze 2 keer behandeld met Pyrethro-pur spray zonder resultaat.
    Hierna 3 behandelingen met Neem (weeral stress), met het resultaat de de trips nu een pak verminderd zijn, maar er nog steeds zijn en de schade groot is.

    Nu bij het watergeven daarstraks keek ik eens recht naar de lamp (niet goed uiteraard) en zag dat m'n lamp vol groene puntjes, trips dus, zit.
    Waarom zitten deze plots op m'n lamp? En de lamp is toch enorm heet, zijn deze dan gestorven? Kan me moeilijk inbeelden dat ze een tripje tegen de lamp zouden overleven.

    Iemand dit nog voor? Echte kutbeesten die trips.
    Stap voor stap geraken we er wel.

    #2
    Re: Trips op de lamp?

    Die op de lamp zullen wel levend verbrand zijn. Goed voor de lamp is dit ook niet echt dus de lamp eens schoonmaken met alcohol (als ze uit staat natuurlijk
    Kan je ze eventueel niet weg-stofzuigen?
    Dacht dat lieveheersbeestjes trips wel lekker vonden.

    Comment


      #3
      Re: Trips op de lamp?

      Pff ja kga een van dezer eens proberen enkelen te vangen, kwaad zal het zeker niet kunnen.
      Oogst gaat zeer pover zijn, toppen groeien zo goed als niet.

      Ook lijkt de ene plant gigantisch te zijn aangetast, terwijl de andere planten amper schade hebben (2 planten die precies geen trips hebben gehad).
      Kweekje over het algemeen loopt niet goed: slechte stekken, trips, te late behandeling, bladproblemen, stress door tripsbehandeling, ...
      Stap voor stap geraken we er wel.

      Comment


        #4
        Re: Trips op de lamp?

        Trips komt en gaat hier in mijn hokje. De ene dag zitten de planten ramvol, de andere dag zijn ze tripsvrij. De lamp heeft een aantrekkingskracht tot ze.

        Vangstrips (gele!) blijken tot op enige hoogte te helpen. Maar echt effect op de groei lijken ze niet te hebben, die trips. Goed, het ziet er wat lelijk uit.. Maar verder merk ik hier weinig verschil.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Trips op de lamp?

          Ja ik merk dat m'n topgroei bij bepaalde planten zo goed als stilgevallen is sinds de trips. Planten waren van zichzelf ook wel al wat zwakker, ik had nooit met die stekken mogen beginnen kweken.
          Eerste en laatste keer dat er stekken bij me binnen komen.
          Stap voor stap geraken we er wel.

          Comment


            #6
            Re: Trips op de lamp?

            Had even wat opgezocht en blijbaar zijn lieveheersbeestjes vooral dol op bladluizen dus weet niet of ze die trips wel gaan eten. Maar wie weet, als ze niets anders te eten vinden kan een tripje mss wel smaken.
            Hopelijk gaat het al wat beter.

            edit. linkje met wat info over het lieveheersbeestje
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...eheersbeestjes

            Comment


              #7
              Re: Trips op de lamp?

              Thrips is lastig en naar Probeer A.R.T.S. Anti-Thrips eens. Dat hielp bij mij. En eventueel ook roofwantsen (Orius). Wat daarna ook aan te raden is... even enkele weken pauze nemen voordat je doorgaat met de volgende kweek (indien van toepassing). De eitjes overleven enkele weken, daarna is alles dood.

              Comment

              Bezig...
              X