Wat is dit voor beestje? vriend of toch vijand

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• ELKONT
    replied
    Re: Wat is dit voor beestje? vriend of toch vijand

Oorspronkelijk geplaatst door De Kaptein
    het lijkt er op dat je gelijkt hebt
    erg bedankt voor de info, ik ga ff een beestje wegpesten (hoop ik)

ps. had net ff een groot blad weggetrokken en er zitten nog allemaal jonkies onder de bladeren + een soort honingdauw over de onderste bladeren
    en ze lijken het onderin de plant (koeler) fijner te vinden

nee ik wou het eigenlijk zonder gif doen..
    ben wel met kokend water langs het huis gegaan en dat vonden ze ook niet fijn
    maar toen gingen in de wortels van de blauwe regen en dar ga ik niet met kokend water heen..

heb nu de blauwe regen knoflook water als voeding gegeven misschien krijg ik op die manier alles wel uit de blauwe regen
    (luizen haten 't en mieren ook) hopelijk gaat die plant er helemaal naar stinken + de grond dat al die fuckers oprotten

als dat niet werkt wou ik er een plantenbak opzetten en ze daar in laten verhuizen, dan gooi ik ze daarna in de tuin van de gemeente

maar dat heeft nu niet superveel effect meer voor mijn planten nu, die hebben al een paar klappen gehad...
    is meer voor volgend jaar..

en neemolie is twijfel want het duurt 6 tot 7 weken voordat het weer helemaal uit de plant is en ik zit al in de 12/12 periode (maar mijn ruimte was niet licht dicht genoeg, nu wel)
    ik ga eens kijken of ik de luizen niet eraf kan borstelen/stofzuigen, plant bespuiten met knoflook.. en hopen dat ik nog iets te roken overhoud
    QnQ ga een leven zoeken man met je praatjes!!! Ga werken dan doe je nog iets nuttigs voor de maatschappij!! Ipv hele dagen op het forum zitten en mensen afsnauwen !

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

Leave a comment:

• De Kaptein
    replied

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
    Wat een domme antwoorden geef jij Maikel, als je het niet weet, zeg dan gewoon niks in plaats van met iemand z'n plant te fucken.

Vijand, da's een nimf van een Groene Stinkwants.

De wants leeft van plantensappen die met de steeksnuit worden opgezogen.
    Hierdoor wordt schade aangericht aan gewassen en bovendien krijgen de planten een typische 'wantsengeur'.
    het lijkt er op dat je gelijkt hebt
    erg bedankt voor de info, ik ga ff een beestje wegpesten (hoop ik)

ps. had net ff een groot blad weggetrokken en er zitten nog allemaal jonkies onder de bladeren + een soort honingdauw over de onderste bladeren
    en ze lijken het onderin de plant (koeler) fijner te vinden

Oorspronkelijk geplaatst door Stemma
    Heb je ook een mierenlokdoosje geprobeerd om van de mieren af te komen ?

Neemolie werkt ook tegen bladluizen enz....
    nee ik wou het eigenlijk zonder gif doen..
    ben wel met kokend water langs het huis gegaan en dat vonden ze ook niet fijn
    maar toen gingen in de wortels van de blauwe regen en dar ga ik niet met kokend water heen..

heb nu de blauwe regen knoflook water als voeding gegeven misschien krijg ik op die manier alles wel uit de blauwe regen
    (luizen haten 't en mieren ook) hopelijk gaat die plant er helemaal naar stinken + de grond dat al die fuckers oprotten

als dat niet werkt wou ik er een plantenbak opzetten en ze daar in laten verhuizen, dan gooi ik ze daarna in de tuin van de gemeente

maar dat heeft nu niet superveel effect meer voor mijn planten nu, die hebben al een paar klappen gehad...
    is meer voor volgend jaar..

en neemolie is twijfel want het duurt 6 tot 7 weken voordat het weer helemaal uit de plant is en ik zit al in de 12/12 periode (maar mijn ruimte was niet licht dicht genoeg, nu wel)
    ik ga eens kijken of ik de luizen niet eraf kan borstelen/stofzuigen, plant bespuiten met knoflook.. en hopen dat ik nog iets te roken overhoud
    Last edited by De Kaptein; 29 June 2015, 14:33.

Leave a comment:

• Stemma
    replied

Heb je ook een mierenlokdoosje geprobeerd om van de mieren af te komen ?

Neemolie werkt ook tegen bladluizen enz....

Leave a comment:

• QnQ
    replied

Wat een domme antwoorden geef jij Maikel, als je het niet weet, zeg dan gewoon niks in plaats van met iemand z'n plant te fucken.

Vijand, da's een nimf van een Groene Stinkwants.

De wants leeft van plantensappen die met de steeksnuit worden opgezogen.
    Hierdoor wordt schade aangericht aan gewassen en bovendien krijgen de planten een typische 'wantsengeur'.

Leave a comment:

• ELKONT
    replied

Een wiet lieveheersbeestje!! Die eet lekker je Luis op!! Nog meer zoeken!!

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

Leave a comment:

• De Kaptein
    heeft een topic gestart Wat is dit voor beestje? vriend of toch vijand

Wat is dit voor beestje? vriend of toch vijand

Hallo mensen,

ik heb nu voor het eerst planten buiten staan en ik heb nu weer een nieuw beestje te pakken.
    hij is rond de 3 mm groot heeft iets weg van een lieveheersbeestje in ontwikkeling of is het toch misschien een wants.
    is vrij actief in de volle zon (loopt druk rondjes) (dus doet mij vermoeden dat ie een vriend is cq. roofdier)
    Ik heb momenteel last van aanvliegende bladluis dus dat zou roofdieren kunnen aantrekken.

achtergrond verhaal;

Ik heb de planten buiten op een balkon staan en daar groeit een blauwe regen overheen, daar zitten mieren in
    en die hebben een bladluizen farm gemaakt in die blauwe regen.
    Ben al een poosje bezig om het zo onaantrekkelijk mogelijk voor al die gasten te maken, maar helaas heb ik nu die mieren
    in de blauwe regen gejaagd (wortels) dus om die helemaal weg te krijgen is bijna onmogelijk dit jaar..
    wel heb ik al afrikaantjes, lavendel, Goudsbloem & brandnetel neergezet dus dat zou meer roofinsecten moeten aantrekken
    en ik heb de blauwe regen met spiritus & groene zeep behandeld en mijn planten met koflookwater bespoten.
    daardoor zie je de bladluis nog amper zitten maar door die mieren krijg ik ze niet helemaal weg dus blijven ze komen aanwaaien...
    vijanden zijn bij mij dus erg welkom om het een beetje in balans te houden.... alleen wat is dit? een vriend of toch weer een nieuwe vijand....

foto's:

beestje.jpgbeestje2.jpg

misschien herkent een van jullie m
    alvast bedankt!

gr kaptein
    Last edited by De Kaptein; 29 June 2015, 12:38.
Bezig...