Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wat is dit voor beestje? vriend of toch vijand

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat is dit voor beestje? vriend of toch vijand

    Korting op 420shop
    Hallo mensen,

    ik heb nu voor het eerst planten buiten staan en ik heb nu weer een nieuw beestje te pakken.
    hij is rond de 3 mm groot heeft iets weg van een lieveheersbeestje in ontwikkeling of is het toch misschien een wants.
    is vrij actief in de volle zon (loopt druk rondjes) (dus doet mij vermoeden dat ie een vriend is cq. roofdier)
    Ik heb momenteel last van aanvliegende bladluis dus dat zou roofdieren kunnen aantrekken.

    achtergrond verhaal;

    Ik heb de planten buiten op een balkon staan en daar groeit een blauwe regen overheen, daar zitten mieren in
    en die hebben een bladluizen farm gemaakt in die blauwe regen.
    Ben al een poosje bezig om het zo onaantrekkelijk mogelijk voor al die gasten te maken, maar helaas heb ik nu die mieren
    in de blauwe regen gejaagd (wortels) dus om die helemaal weg te krijgen is bijna onmogelijk dit jaar..
    wel heb ik al afrikaantjes, lavendel, Goudsbloem & brandnetel neergezet dus dat zou meer roofinsecten moeten aantrekken
    en ik heb de blauwe regen met spiritus & groene zeep behandeld en mijn planten met koflookwater bespoten.
    daardoor zie je de bladluis nog amper zitten maar door die mieren krijg ik ze niet helemaal weg dus blijven ze komen aanwaaien...
    vijanden zijn bij mij dus erg welkom om het een beetje in balans te houden.... alleen wat is dit? een vriend of toch weer een nieuwe vijand....

    foto's:

    beestje.jpgbeestje2.jpg

    misschien herkent een van jullie m
    alvast bedankt!

    gr kaptein
    Last edited by De Kaptein; 29 June 2015, 12:38.

    #2
    Re: Wat is dit voor beestje? vriend of toch vijand

    Een wiet lieveheersbeestje!! Die eet lekker je Luis op!! Nog meer zoeken!!

    Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: Wat is dit voor beestje? vriend of toch vijand

      Wat een domme antwoorden geef jij Maikel, als je het niet weet, zeg dan gewoon niks in plaats van met iemand z'n plant te fucken.

      Vijand, da's een nimf van een Groene Stinkwants.

      De wants leeft van plantensappen die met de steeksnuit worden opgezogen.
      Hierdoor wordt schade aangericht aan gewassen en bovendien krijgen de planten een typische 'wantsengeur'.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Wat is dit voor beestje? vriend of toch vijand

        Heb je ook een mierenlokdoosje geprobeerd om van de mieren af te komen ?

        Neemolie werkt ook tegen bladluizen enz....
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          Re: Wat is dit voor beestje? vriend of toch vijand

          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Wat een domme antwoorden geef jij Maikel, als je het niet weet, zeg dan gewoon niks in plaats van met iemand z'n plant te fucken.

          Vijand, da's een nimf van een Groene Stinkwants.

          De wants leeft van plantensappen die met de steeksnuit worden opgezogen.
          Hierdoor wordt schade aangericht aan gewassen en bovendien krijgen de planten een typische 'wantsengeur'.
          het lijkt er op dat je gelijkt hebt
          erg bedankt voor de info, ik ga ff een beestje wegpesten (hoop ik)

          ps. had net ff een groot blad weggetrokken en er zitten nog allemaal jonkies onder de bladeren + een soort honingdauw over de onderste bladeren
          en ze lijken het onderin de plant (koeler) fijner te vinden


          Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
          Heb je ook een mierenlokdoosje geprobeerd om van de mieren af te komen ?

          Neemolie werkt ook tegen bladluizen enz....
          nee ik wou het eigenlijk zonder gif doen..
          ben wel met kokend water langs het huis gegaan en dat vonden ze ook niet fijn
          maar toen gingen in de wortels van de blauwe regen en dar ga ik niet met kokend water heen..

          heb nu de blauwe regen knoflook water als voeding gegeven misschien krijg ik op die manier alles wel uit de blauwe regen
          (luizen haten 't en mieren ook) hopelijk gaat die plant er helemaal naar stinken + de grond dat al die fuckers oprotten

          als dat niet werkt wou ik er een plantenbak opzetten en ze daar in laten verhuizen, dan gooi ik ze daarna in de tuin van de gemeente

          maar dat heeft nu niet superveel effect meer voor mijn planten nu, die hebben al een paar klappen gehad...
          is meer voor volgend jaar..

          en neemolie is twijfel want het duurt 6 tot 7 weken voordat het weer helemaal uit de plant is en ik zit al in de 12/12 periode (maar mijn ruimte was niet licht dicht genoeg, nu wel)
          ik ga eens kijken of ik de luizen niet eraf kan borstelen/stofzuigen, plant bespuiten met knoflook.. en hopen dat ik nog iets te roken overhoud
          Last edited by De Kaptein; 29 June 2015, 14:33.

          Comment


            #6
            Re: Wat is dit voor beestje? vriend of toch vijand

            Oorspronkelijk geplaatst door De Kaptein View Post
            het lijkt er op dat je gelijkt hebt
            erg bedankt voor de info, ik ga ff een beestje wegpesten (hoop ik)

            ps. had net ff een groot blad weggetrokken en er zitten nog allemaal jonkies onder de bladeren + een soort honingdauw over de onderste bladeren
            en ze lijken het onderin de plant (koeler) fijner te vinden




            nee ik wou het eigenlijk zonder gif doen..
            ben wel met kokend water langs het huis gegaan en dat vonden ze ook niet fijn
            maar toen gingen in de wortels van de blauwe regen en dar ga ik niet met kokend water heen..

            heb nu de blauwe regen knoflook water als voeding gegeven misschien krijg ik op die manier alles wel uit de blauwe regen
            (luizen haten 't en mieren ook) hopelijk gaat die plant er helemaal naar stinken + de grond dat al die fuckers oprotten

            als dat niet werkt wou ik er een plantenbak opzetten en ze daar in laten verhuizen, dan gooi ik ze daarna in de tuin van de gemeente

            maar dat heeft nu niet superveel effect meer voor mijn planten nu, die hebben al een paar klappen gehad...
            is meer voor volgend jaar..

            en neemolie is twijfel want het duurt 6 tot 7 weken voordat het weer helemaal uit de plant is en ik zit al in de 12/12 periode (maar mijn ruimte was niet licht dicht genoeg, nu wel)
            ik ga eens kijken of ik de luizen niet eraf kan borstelen/stofzuigen, plant bespuiten met knoflook.. en hopen dat ik nog iets te roken overhoud
            QnQ ga een leven zoeken man met je praatjes!!! Ga werken dan doe je nog iets nuttigs voor de maatschappij!! Ipv hele dagen op het forum zitten en mensen afsnauwen !

            Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

            Comment


              #7
              Re: Wat is dit voor beestje? vriend of toch vijand

              mmm ik heb nu van mijn ene vijand maar ff een vriend gemaakt
              er lopen nu allemaal mieren door mijn plant heen om alle overgebleven kleine wantsen (eitjes) te killen
              zodat hun daar dadelijk weer luizen in kunnen leggen (denken ze), makkelijker probleem en minder schadelijk voor mijn plant

              iig iederen erg bedankt voor de reacties!

              Comment


                #8
                Re: Wat is dit voor beestje? vriend of toch vijand

                Wantsen leggen hun eitjes vaak ondergronds. Misschien zijn die mieren wel lieveheersbeestjes eieren aan het weghalen. Zodat die lieveheersbeestjeslarven de luizen niet meer kunnen opeten. In de natuur gebeurt vrijwel alles met een reden.

                De wants die je zag zat al in een vrij volwassen stadium, dat is zeker 10 dagen na het uit het ei kruipen. Dan kunnen de eitjes al bijna niet meer van de wants zijn; die is nog niet vruchtbaar, en te oud om familie van die eitjes te zijn.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Re: Wat is dit voor beestje? vriend of toch vijand

                  Oorspronkelijk geplaatst door maikelblankers19 View Post
                  QnQ ga een leven zoeken man met je praatjes!!! Ga werken dan doe je nog iets nuttigs voor de maatschappij!! Ipv hele dagen op het forum zitten en mensen afsnauwen !

                  Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk
                  En wat beteken jij voor de maatschappij of het forum ? Denk dat QnQ in 1 seconde meer bijdraagt aan de maatschappij en dit forum dan jij in je hele leven zult gaan doen!
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #10
                    Re: Wat is dit voor beestje? vriend of toch vijand

                    Jongens toch, wees een beetje lief voor elkaar...


                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                    Wees een beetje lief voor elkaar.

                    Comment


                      #11
                      Re: Wat is dit voor beestje? vriend of toch vijand

                      Ik zou hier wel kunnen optreden, maar dan heb ik blijkbaar de pik op iemand.
                      Misschien zou je iemand als Urban Alien kunnen vragen om er iets aan te doen......

                      Comment


                        #12
                        Re: Wat is dit voor beestje? vriend of toch vijand

                        Ben ik de enige die
                        bitchfight, bitchfight, bitchfight !
                        in zijn hoofd hoort de hele tijd.
                        @ik zet mijn geld op QnQ en vale

                        Comment


                          #13
                          Re: Wat is dit voor beestje? vriend of toch vijand

                          Iedereen heeft toch recht op zijn mening, of dat hij/zij nu al jaren hier rondhangt of nieuw is?
                          En zonder humor zou het hier ook maar een saaie boel worden.

                          Comment


                            #14
                            Re: Wat is dit voor beestje? vriend of toch vijand

                            Oorspronkelijk geplaatst door maikelblankers19 View Post
                            QnQ ga een leven zoeken man met je praatjes!!! Ga werken dan doe je nog iets nuttigs voor de maatschappij!! Ipv hele dagen op het forum zitten en mensen afsnauwen !
                            Correcte informatie is het belangrijkste, daar zijn de planten van de topic starter het meest bij gebaat.
                            Als je zomaar iets roept kan je reacties zoals die van Q verwachten.
                            Veel gestelde vragen over het forum

                            JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                            420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                            Comment


                              #15
                              Re: Wat is dit voor beestje? vriend of toch vijand

                              Ik geloof niet dat er opgetreden hoeft te worden, QnQ is namelijk groot genoeg om voor zichzelf op te komen sterker nog ik denk dat de mening van Maikel hem geen ene reet interesseert, maar toch bedankt voor het vertrouwen in deze kwestie.

                              Comment

                              Bezig...
                              X