Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Spint probleem!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Spint probleem!

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Ik heb een vrij groot spint probleem in mijn planten, ze zitten al zeker 2 weken in de planten en veel bladen beginnen geel te worden of vallen af Het is mijn eerste groei dus ik wist niet dat die klein witte dingen op de bladen een probleem was... Nu wel! Ik heb al een keer met Neem Olie gewaterd en ook op de bladen gespoten met water(met Neem Olie erin). Ik probeer ook met de vingers schoon te maken en spint dood te maken, en ik ga ook de vloer stofzuigen.

    Ik moet wat harder aanpakken of mijn plantjes gaan dood denk ik... Wat kan ik nog meer doen? De planten staan al 3 weken met bloemen

    #2
    Re: Spint probleem!

    Foto!

    Comment


      #3
      Re: Spint probleem!

      Hier is een foto van de blade, en nog een van de plant zelf. Er zijn 20-25 bladen afgevalen en veel gele bladen. Het ergste is op deze plant en ik heb met de hand veel bladen schoon gemaakt en veel van die kut beestjes vermoord! Hopelijk red ie het nog!

      IMG_0375.jpg
      IMG_0369.jpg
      Last edited by GanjaMonkey; 1 August 2015, 18:28.

      Comment


        #4
        Re: Spint probleem!

        Spint is niet het enige probleem hier. Als het uberhaupt spint is, want ik zie geen webben. Spint laat een heel duidelijk fijn web achter, voornamelijk in nieuwe groei.
        Je hebt te kampen met een stikstofgebrek of blokkade, daardoor verkleurt het blad geel.

        Neemolie zou goed moeten werken tegen allerlei ongedierte, dus ik zou er nog twee behandelingen bij doen (en dan op het blad spuiten, niet in de pot gieten want dat werkt niet).
        Vermijd de toppen als het kan, want neemolie ga je proeven in je eindproduct.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Spint probleem!

          Het is zeker spint, ik zie ze op de boven kant van de pot lopen en ook op de bladeren. Heel kleine witte beetjes en met veel eiren onder de bladen. Ik heb zo veel mogelijk schoon gemaakt met de hand en check vaak de planten om meer dood te maken. Ik heb al 2 keer met neem gespoten toen de licht uit was en zie steeds minder van die beestjes, dus hopelijk gaat het goed en kopelijk overleeft de planten

          Comment


            #6
            Re: Spint probleem!

            Daar is je stikstofprobleem echter nog niet mee opgelost.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Spint probleem!

              Ik had zeker een spint probleem, nu zijn al die kut beestjes weg gelukkig

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: Spint probleem!

                  Hoi Flintstoned,

                  Helaas blijf ik problemen krijgen met gele bladen die steeds afvallen, maar dat komt misschien door hoe ze zijn begonnen. Ik heb ze zat voeding gegeven met stikstof maar het helpt niet.

                  Dit is mijn eerste kweek en voor de eerste 6 weken waren de planten zonder lamp, ze hadden alleen maar zon licht. Ze hadden ook weinig wind in het begin, dus ze waren lang en zwak en kon niet staan zonder een stok. Ik heb ze opnieuw geplant, maar de potten waren maar 6L dus ze zijn rootbound geweest. Ze zitten al 5 weken in 12L potten, maar dat was al 2 weken in de bloeifase... Dus ja, ze hebben een slechte leven gehad! Ze moeten tot eind van de maand door gaan, dus ik hoop dat ze lang genoeg leven

                  Ik heb heel veel geleerd van deze groei, dus de volgende zal hopelijk veel beter zijn!!

                  Comment

                  Bezig...
                  X