Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Is dit SPINT??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Is dit SPINT??

    Korting op 420shop
    Beste mensen, vandaag trof ik na wat nader onderzoek iets raars op een van de blaadjes gaan. De stekjes hadden een spraybeurt met knoflookwater gekregen de eerste dag dat ze kwamen. Maar mijn vermoeden gaat uit naar Spint. Kan iemand mij vertellen wat dit is?
    Screenshot_2015-08-31-04-04-07.jpg

    #2
    Re: Is dit SPINT??

    - Zie je kleine webjes?
    - Zie je door die webjes kleine witte beestjes lopen?
    - Zie je 'uitgeput' blad?
    Zo niet. Dan is het geen spint.

    Waarschijnlijk heb je een foto gemaakt van de trichomen op het blad. Die bewegen niet, dus dat onderscheid is makkelijk te maken.


    Tevens gaat knoflookwater niet helpen tegen echte spint. Dan moet je met zwaarder geschut komen.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Is dit SPINT??

      Spint begint niet meteen met webben. ook zonder webjes kun je reeds flink wat spintjes hebben. Op de foto herken ik geen spint deze zitten doorgaans ook aan de onderkant van jet blad langs de nerf. Enkel bij enorm veel spintjes zie je ze wel eens aan de bovenkant van het blad lopen. Spintzuigschade begint met kleine gele ronde stipjes daar waar het mijtje gezogen heeft aan het blad.

      Comment

      Bezig...
      X