Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wat voor spinnen zijn dit??!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat voor spinnen zijn dit??!

    Korting op 420shop
    spint.jpg4.jpgspin.png3.jpg2.jpg

    Geen idee wat het is. En vraag me ook af of het kwaad kan de beestjes?
    K-007
    Kishan's kijkdoosje

    #2
    Re: Wat voor spinnen zijn dit??!

    Lijkt de kop van een Wortelduizendpoot of een springstaart.

    Comment


      #3
      Re: Wat voor spinnen zijn dit??!

      het lijkt me een mijt of een teek, even goed in de gaten houden. mijten voeden zich
      met afvalstoffen van dode organismen. teken voeden zich met levende prooien (hondenteek, etc).

      het lijkt mij een mijt te zien aan de vorm en 8 poten, maar deze dieren hebben zo'n grote familie dat ze niet
      eens allemaal beschreven (of zelfs gevonden) zijn. het is er de tijd voor dat ze veelvuldig aanwezig zijn(vlak voor de winter).
      hou het even in de gaten of ze niet rond gaan kruipen, of kijk wat je ze ziet eten (als je dat al kunt zien).

      Comment


        #4
        Re: Wat voor spinnen zijn dit??!

        Is dat buiten of binnen ?

        Buiten doe je daar niks aan.

        Binnen heb je normaal niets op of om je planten kruipen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Wat voor spinnen zijn dit??!

          binnen.. zat te denken heb heermoes gier gemaakt.. mss zaten er minuscule eitjes in het water want dat stond wel buiten... en heeft paar weken staan gieren.
          K-007
          Kishan's kijkdoosje

          Comment


            #6
            Re: Wat voor spinnen zijn dit??!

            Comment


              #7
              Re: Wat voor spinnen zijn dit??!

              Op de bodem doen ze geen kwaad. Ze eten schimmels of bladafval, soms zelfs varenrouwmuglarven (pluspunt!).
              Zolang ze niet de plant bevolken en beschadigen, dan is er niets aan de hand.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: Wat voor spinnen zijn dit??!

                fijn goed te weten,. ws al proberen te kijken wat ze zochten om te eten maar geen succes zo vaak zie je ze niet

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                nou zag ik alleen in de aarde ook een soort rupsjezilverdoorzichtig wit achtig heel minuscuul.. ga even opd e beestjes lijst kijken of ik het kan vinden.,
                K-007
                Kishan's kijkdoosje

                Comment


                  #9
                  Re: Wat voor spinnen zijn dit??!

                  ja dat is een larve.... van iets.... maar wat is lastig.

                  misschien toch nog een 'SPIDER_PIG'

                  komt je potgrond uit het tuincentrum??? daar kunnen hele plagen in zitten. heb er wel eens discussie
                  gevoerd over orchideen grond. deze kan behoorlijk pittig aan prijs zijn en kwam terug bij ze met een zak vol
                  beestjes (nesten luizen, spint, en nog een hoop gekriebel) die ik eerder had aangekocht. nu is die potgrond heel erg grof en bevat bij de betere soorten
                  ook goede poreuze schillen en basten waar veel zich in kan huizen. deze worden echter bij aanmaak gesteriliseerd voordat het uit
                  eindelijk de zakken in gaat (meestal met hete stoom werd mij verteld).

                  bij vraag de opslag te mogen zien, werd ik meegenomen naar een grotere hal waar de potgrond (van alle
                  soorten) gewoon tegen elkaar op elkaar in een hoek stonden. tegen de muur (bosrijk gebied) dus van alles wandelde die zakken in. logisch
                  natuurlijk, maar dat wandelt bij jou thuis er weer uit. haal je dus ergens grond probeer dan goed te kijken of je al dingen tegen komt
                  tijdens het vullen van je potten. of beter zelfs, check het gelijk ter plaatse of als je thuis komt. daarbij kun je nooit alles zien of doorhebben
                  en zijn sommige beestjes nuttig aanwezig. als je compost aarde gebruikt zitten er altijd beestjes in.

                  maar goed.... verder met het raadsel van de spider pigs

                  Comment


                    #10
                    Re: Wat voor spinnen zijn dit??!

                    De grond kwam idd uit de tuincentrum. Die rotzooi komt er dus niet meer in. Nu canna terra bij de growcenter am*dam-noord gehaald. En ook gelijk een zak seedmix van Canna... Maar de spinnen zijn idd nooit de plant in gegaan en de larve dus mss van een vlieg was want daar vliegen er toch best wat van niet veel maar zie er elke dag wel 1. Dus van de week zo een potje halen met zoet goedje dat lokt ze en dan blijven ze plakken in dat potje. Kost 6euro.. post ik nog wel een pic van..
                    K-007
                    Kishan's kijkdoosje

                    Comment

                    Bezig...
                    X