Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Witte puntjes op de bladeren tl kweekje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Witte puntjes op de bladeren tl kweekje

    Korting op 420shop
    Beste kwekers hoop dat jullie me kunnen helpen met dit probleem heb veel gelezen maar ben nog niet zeker wat het is heb gelezen dat het waarschijnlijk spint is wat is de veiligste middel om het spint te verjagen20151106_120607.jpg20151106_120821.jpg
    Attached Files

    #2
    Re: Witte puntjes op de bladeren tl kweekje

    Al gecheckt op beestjes ?


    Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk uit Groenland.

    Comment


      #3
      Re: Witte puntjes op de bladeren tl kweekje

      http://www.growweedeasy.com/spider-mites

      Remedie staat er ook bij

      als je de onderkant van je bladen ook eens checkt, lijkt idd erg op spint.
      [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

      Comment


        #4
        Re: Witte puntjes op de bladeren tl kweekje

        Idd spint. zeker iets aan gaan doen dat gaat namelijk niet vanzelf over.

        Comment


          #5
          Re: Witte puntjes op de bladeren tl kweekje

          Nu wil ik zoeken spray kopen waar welke is de veiligste die geen gekke dingen achterlaat

          Comment


            #6
            Witte puntjes op de bladeren tl kweekje

            Je spuit ook beter als je HPS niet brand ,dus als ze net uit is het gewonen licht effe aanlaten (kamerverlichting dus) of net voor de HPS aan moet gaan.
            Neem best iets biologisch ,in de GS hebben ze zoiets met knoflook en pepers dat zou werken ,het ruikt heel hard en daar gaan ze allemaal van dood ook als ik het goed heb.
            Kan op de naam niet direct komen maar biologische producten in de GS zijn het best en veiligst !!!
            Als je wat koopt in een grootwinkel ,steeds goed lezen want daar is biologische shit soms ook slecht voor je plantjes.

            Ik raad aan ,ritje naar de GS maken snel voor het uitspreid over alles ...


            Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk uit Groenland.

            Comment


              #7
              Re: Witte puntjes op de bladeren tl kweekje

              Ik vond de naam :

              Rogis Knoflookextract


              Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk uit Groenland.

              Comment


                #8
                Re: Witte puntjes op de bladeren tl kweekje

                Of gewoon even Googlen:

                http://huis-en-tuin.infonu.nl/tuin/8...che-wijze.html
                [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

                Comment


                  #9
                  Re: Witte puntjes op de bladeren tl kweekje

                  Bioproducten werken alleen als je de hele plant, compleet, zonder stukjes over te slaan, kunt behandelen. Anders zul je echt aan de chemische oorlogsvoering moeten.
                  Neemolie is de enige veilige bio-manier.
                  Pyrethrinen, die vaak in biomiddeltjes zitten, die wil je eigenlijk niet binnen krijgen en zijn vrij dodelijk voor huisdieren en het bodemleven. Het is een product dat zo populair is, en zoveel 'minder' schadelijk dan traditionele bestrijding, dat het niet snel verboden gaat worden. Maar toch is het link spul.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: Witte puntjes op de bladeren tl kweekje

                    https://desjop.nl/nl/a/bestrijding/b...8#.VkBCc-Kt-KI relatief goedkoop.

                    Comment


                      #11
                      Re: Witte puntjes op de bladeren tl kweekje

                      Goedkoper bij Urban <linkje>
                      Wel een andere verpakking.

                      Bladproblemen horen in de helpdesk.
                      Je zit in het verkeerde forum.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Witte puntjes op de bladeren tl kweekje

                        Dat is zeker spint, had ik laste keer ook... Kleine kut beestjes! Ik heb zelf Neem Olie gebruikt, het is 100% naturel en werkt goed tegen alle insecten.

                        Comment


                          #13
                          Re: Witte puntjes op de bladeren tl kweekje

                          Neemolie is vooral een preventief middel.
                          Als je al spint hebt gebruik je een contactmiddel, zoals pyrethrum, pvp, of eerder genoemde.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Witte puntjes op de bladeren tl kweekje

                            Dank jullie wel voor jullie reacties had knoflook gebruikt week geleden gewoon in de pot week lang heeft niet echt gewerkt de bladeren hebben meer witte puntjes wil liever niet de plant insprayen heb ook gehoord dat alcohol ook weleens werkt weten jullie hier meer van

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            Hoe moet je met het olie werken dan gewoon smeren eronder

                            Comment


                              #15
                              Re: Witte puntjes op de bladeren tl kweekje

                              Alcohol werkt ook goed.
                              Schenk drie limonadeglazen vol met de sterkste drank die je in huis hebt.
                              Drink die binnen 10 minuten leeg en je ziet geen witte stipjes meer.

                              Er is niet echt een makkelijke manier om helemaal van spint af te komen, sterker nog, als je straks klaar bent met deze kweek kun je je hele kweekruimte uit elkaar halen en minutieus schoonmaken. Liefst een paar keer achter elkaar met verschillende middelen.
                              Alleen met Dettol of Chloor is niet voldoende.
                              Alles wat er in hangt, ligt en staat, anders kom je de volgende 5 kweekjes nog spint tegen.
                              Het mooist zou zijn een half jaar niet hierin te kweken en tussendoor twee of drie keer alles schoonmaken.
                              Vergeet de potten niet. Aarde niet hergebruiken.

                              Blader eens door de helpdesk, daar staan normaal alle posts over bladproblemen en beestjes, en daar staan veel meer oplossingen dan je aan reacties in een nieuw topic krijgt.

                              <linkje naar de Cannabis helpdesk>
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X