Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Beestjes bij wortels help!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beestjes bij wortels help!

    Korting op 420shop
    Beste mensen

    Ik heb veel gegoogled en gezocht maar ik kan niet vinden wat voor beestjes er in mijn cocos door en langs mijn wortels lopen.
    Ik heb nu 9 silver haze zaailingen in kleine 11cm potjes onder een spaarlamp totdat ze groot genoeg zijn om te verpotten en dat zijn ze dus .
    ik wil namelijk niet die vieze beestjes meenemen de grote 18liter potten in.
    Me plantjes zien er erg gezond uit.staan op cocos van de praxis.....waar ze volgens mij ook vandaan komen.
    Maar nu is mijn vraag


    *wat zijn dit voor beestjes\\\=* ze kruipen blijven in en onder het potje zijn zwart naar mijn weten geen tripsen die heb ik nl al is meegemaakt.
    Iemand enig idee wat voor enge kever machtige beestjes zijn!ze lopen vrij hard alsof ze wegrennen met een autoradio!
    Verdrinken van de krengen werkte ook al niet.


    Zucht help!




    Groetjes chinchan


    Foto's bijgevoegd als het gelukt is
    Attached Files
    Last edited by Cihinchan; 24 February 2016, 20:30. Reden: Spel fout

    #2
    Re: Beestjes bij wortels help!

    Lijkt dat beestje wel wat het recept wil hebben van de krabburgerhaal daarom je aarde en cocco,s bij de growshop
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      Re: Beestjes bij wortels help!

      Plankton_by_wombat7500-d417kmu.jpgHaha ik heb ook goed vergeleken met plankton!maar die is het ook niet!Ja ik haalde voorheen altijd coccos blokken nooit geen gezeur met beestjes maarja ik zit nu wel met zon 200liter van de praxis.
      En rijk ben ik nu ook weer niet!
      Kan iemand mij vertellen wat deze beestjes hier doen naast leven en krabburgers zoeken?
      Gaan ze op ten duur me plant kapot maken?




      Mvg chinchan

      Comment


        #4
        Re: Beestjes bij wortels help!

        De praxis bewaart zijn potgrond en tuingerei vaak buiten. Dit zijn duidelijk torretjes die misschien in die aarde gekropen zijn of daar als larve hebben geleefd. De meeste torren zijn onschadelijk, niets om je zorgen over te maken. Behalve als het boktorren zijn; dan zul je een bestrijdingsbedrijf moeten raadplegen als je ergens onbehandeld hout in huis hebt. Wellicht kun je praxis daarvoor verantwoordelijk houden, maar die kans schat ik klein in. Mijn vermoeden gaat uit naar weekschildtorren, en welke dan precies, dat mag je zelf uitzoeken.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Beestjes bij wortels help!

          Gewoon je grond in de tuin gooien dan maar en een betere zak potgrond halen en weer je cocosblokken er door mengen.
          Je kan je wortelkluitje een beetje voorzichtig uitspoelen en dan in schone grond zetten toch?

          Comment


            #6
            Re: Beestjes bij wortels help!

            Yeah, 'n weekschildkever kom je wel eens tegen, maar het kan ook zomaar een boktor zijn.
            Dat verschil kan ik niet onderscheiden op je foto's.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Beestjes bij wortels help!

              Heel erg bedankt voor jullie meedenken tot nu toe,ik heb er gewoon slecht van geslapen van plankton maar ook van de vieze plaatjes van google bleh.Ik opende net de link naar boktorren in de tuin en hij lijkt het meest op de wannabee boktor zwart.ze zijn ook maar +-0.3\0.4mm en groter vindt ik ze niet gister al een stuk of 20 eruit gekregen toen ik eentje toch al ging verpotten ja pfff die gaat er dus weer uit.....goed uitspoelen in bad maar ze zijn echt wel hardnekkig en straks koop ik nieuwe cocos +-30euro komen die azc'ers gewoon terug erin he bah.ik weetnog toen ik last had van tripsen alles super goed gereinigd alles vervangen gestoomd alles 2maanden later hallo lelijk plekje op blaadje en hallo trips zucht ze hadden gewoon gemeenschap onder me blad.
              Iemand nog een suggestie?wortels stomen met me karcher?uitspoelen met azijn ofzo?help

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Btw ik heb er 1 levend gevangen in een glas als die nou is kapot gaat kan ik er een duidelijkere foto van maken

              Comment


                #8
                Re: Beestjes bij wortels help!

                Zet 'm even in de vriezer, zo doen de pro's dat ook.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Beestjes bij wortels help!

                    Zijn het geen oorwurmen?
                    moeilijk te zien op de foto's, maar oorwurmen hebben aan de achterkant
                    een soort kaken en die kan ik niet bekijken!

                    Comment


                      #11
                      Re: Beestjes bij wortels help!

                      Sorry heb geen foto's meer het beestje wat ik uit zichzelf kapot liet gaan was op gekruld en niet meer een foto model.Ik woon in een best oud huis uit geen nieuwbouw en ik boord de laatst een gaatje in de muur kwam er zon beestje uit gatveredamme.
                      Ik zie ze nu dus meer als vocht beestjes en niet per definitie afkomstig van praxis,zelfs de gewaagde stap genomen om ze toch in de betreffende coccos te verpotten.
                      Ik laat het jullie weten als ik een invasie heb maar als ik ze niet meer ga zien dan zien jullie ze ook niet meer

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      Hahahaha lees je bericht nu pas

                      Comment

                      Bezig...
                      X