Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wat eet mijn bladeren op?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #2
    Re: Wat eet mijn bladeren op?

    In eerste instantie zou je aan een slak denken maar dan moet je ook slijmsporen vinden. Misschien is het de Grote bladsnijder (Megachile willughbiella) en de puntjes zijn poep.

    Comment


      #3
      Re: Wat eet mijn bladeren op?

      Ik zag net iets kleins vanuit onderin de stam naar boven kruipen. Het is echter zo klein dat ik niet kan zien wat het is.
      Verder zag ik op de grond een felgroene kever rondkruipen, op de planten heb ik hem niet gezien maar misschien dat dit de dader is?
      De schade doet in ieder geval vermoeden dat een of ander 'groot' beest eraan heeft zitten snoepen, ik krijg hem alleen niet gevonden.
      Slakken lijkt me ook sterk, want ze staan bovenop een rekje waar een slak niet bij kan komen (of ze moeten een stukje kunnen zwemmen). En inderdaad nergens slijm te zien.

      Ik heb nu de bladeren in ieder geval weer schoon gespoten met verdunde spiritus. Hopelijk kom ik er snel achter wie dit op zijn geweten heeft.

      Comment


        #4
        Re: Wat eet mijn bladeren op?

        Spuit niet teveel bende op je plant, dat rook je straks allemaal op. Schoonspuiten met water haalt ook beestjes weg (niet dood).
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          Re: Wat eet mijn bladeren op?

          Lijkt op rupsenschade, of anders sprinkhanen.
          Rupsen moet je wegplukken, sprinkhanen zijn niet te bestrijden.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            https://werthof.home.xs4all.nl/water...s.piceus_l.jpg
            Attached Files
            Last edited by f4l; 17 June 2016, 17:07. Reden: Extra info

            Comment


              #7
              Re: Wat eet mijn bladeren op?

              Ik denk dat je een jong lieveheersbeestlarve geplet hebt.

              Comment


                #8
                Re: Wat eet mijn bladeren op?

                Dat denk ik niet, die zien er toch anders uit. Daarnaast heb ik al tijden geen lieveheersbeestje gezien hier. Die torren zater er echter wel een tiental.

                Comment


                  #9
                  Re: Wat eet mijn bladeren op?

                  microgeiten of rupsen denk ik.
                  verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                  Comment


                    #10
                    Re: Wat eet mijn bladeren op?

                    Nadat ik ze verplaatst heb zijn de planten een stuk opgeknapt en heb ik geen schade of poep (dat is wat die zwarte korrels waren neem ik aan) meer kunnen ontdekken. Ik weet dus vrijwel zeker dat het door die torren kwam die in het stilstaande water leefden.
                    Dat verklaart ook waarom de schade weinig weg heeft van de schade van de zoveel andere mogelijke daders.

                    Comment


                      #11
                      Re: Wat eet mijn bladeren op?

                      Zwarte korrels poep liggen vaak pal onder een rups, die zit dan wat hoger te schijten.

                      Comment


                        #12
                        Re: Wat eet mijn bladeren op?

                        uploadfromtaptalk1468416322650.jpg
                        Ga dit morgen proberen

                        Comment

                        Bezig...
                        X