Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

iemand weet wat dit is ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    iemand weet wat dit is ?

    Korting op 420shop
    Hallo.

    zou iemand mij kunnen vertellen of dit een ziekte is of dat mijn plantje last heeft van beestjes( zie foto)

    ik heb zelf al gezocht op het internet maar kon niet duidelijk iemand vinden met het zelfde probleem.
    het zit verspreid over 1 plant, op verschillende bladeren, sommige gaten zijn heel groot en zoals op de foto te zien zijn deze heel klein,
    ik zie geen beestje zitten op de plant .


    alvast bedankt!

    gr luuk20160622_134113.jpg

    #2
    Re: iemand weet wat dit is ?

    Nou je heb echt niet goed gezocht .
    googel even Mineervliegje
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: iemand weet wat dit is ?

      Bedankt voor je reactie !

      Ik heb even gezocht op de mineervlieg alleen de symptomen daar van lijken volgens het internet wel anders dan bij mij , het zijn namelijk geen gangetjes maar echt gaten , indien jij toch denkt dat het dit is ? Wat zou ik kunnen gebruiken om het op te lossen , alvast bedankt

      Comment


        #4
        Re: iemand weet wat dit is ?

        Zou me niet zo druk er om maken ik denk mineer vieg eitje kom uit en beestje gaat weg
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Re: iemand weet wat dit is ?

          20160623_082849.jpg

          Hij heeft niet zo zin om weg te vliegen denk, dit zag ik vanmorgen

          Comment


            #6
            Re: iemand weet wat dit is ?

            Zou even goed de plant inspecteren op hele kleine rupsjes.
            Soms zijn ze ook nog precies dezelfde kleur als de plant, je kijkt er snel overheen.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: iemand weet wat dit is ?

              Inderdaad. Ook eventjes na 1ste inspectie de plant goed schudden.
              Een paar keer tikken op de grond en kijken of er niks verschijnt of vlucht aan het oppervlak, potranden of gaten.

              Die paar kleine melk/kalk kleurige vlekjes vertrouw ik voor geen cent.
              Hopelijk zie ik residu van gutatie of condens water. Het kan evengoed het begin van meeldauw zijn.
              Meeldauw lijkt vaak op onschuldig residu of een klein vogelpoepje in het begin.
              Last edited by Tjirp; 23 June 2016, 10:36. Reden: eventjes met de foto knoeien

              Comment


                #8
                Re: iemand weet wat dit is ?

                Gewoon fertimex spuiten?

                Comment


                  #9
                  Re: iemand weet wat dit is ?

                  Vertimec is letterlijk - excuse my french - kankergevaarlijk. De limiet voor blootstelling ligt lager dan een milligram, dat is zo weinig dat je het niet eens kunt zien met het blote oog.

                  Buitenplanten worden nu eenmaal aangevreten, daar hebben ze bijna geen last van. Het probleem zit daarom bij de kweker; omdat het niet perfect oogt zoals binnen, wil die kweker er wat aan doen. Als je daar niet tegen kunt, dan moet je binnen gaan kweken in een afgesloten ruimte zonder beestjes.
                  Een plant in de natuur zetten, en dan de natuur - en misschien jezelf - om zeep helpen met een van de lompste gifstoffen die er is, dat vind ik nogal belachelijk. Als ik wil gaan zwemmen in een meertje en ik krijg algen aan m'n zwembroek, dan ga ik ook niet het water vergiftigen voor alles en iedereen omdat m'n broek wat vlekjes heeft.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: iemand weet wat dit is ?

                    @ tjrip @ LR2bedankt voor je reactie!!

                    die plekjes die je gemarkeerd hebt zijn denk ik residu want ik heb ze in een kweek kast staan vannacht, ik zal even betere foto's maken indien gewenst,

                    ik heb gister Pokon bio insecten spray besteld, zou ik dit er op kunnen doen?

                    @ LR2, klopt maar alle bladeren op 2 na zijn hier door aangetast en er zitten nu hele grote gaten in , het is inderdaad dat het er niet mooi uitziet maar ben bang dat het plantje zo niks meer overhoud vandaar dat ik er toch wat wil tegen doen als je begrijpt wat ik bedoel

                    gr
                    luuk

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    bedankt voor je reactie!

                    Ik heb onder de bladeren gekeken het lijkt alsof er hele kleine zwarte stipjes op zitten echt te klein, heb helaas geen vergroot glas om ze beter te bekijken.

                    Comment


                      #11
                      Re: iemand weet wat dit is ?

                      Maak een foto van heel de plant van de balderen en de onder kant blad
                      God was never on your side..

                      Comment


                        #12
                        Re: iemand weet wat dit is ?

                        Als je je plantjes van buiten naar binnen in een kweektent plaatst haal je beestjes, die buiten een natuuijke vijand hebben, naar binnen!

                        Als je een foto maakt en deze op je pc inzoomt kun je de beestjes beter bekijken. Er zijn ook apps waarmee je van je mobiel een vergrootglas maakt.

                        Persoonlijk maak ik me niet meer zo druk om 'knabbelschade' aan mijn planten, het hoort bij het buiten kweken. Wel altijd korte check op rupsjes.
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          #13
                          Re: iemand weet wat dit is ?

                          1466685055395-1874700221.jpg
                          1466685104726-780138612.jpg
                          Is dit meeldauw ?

                          Een plant heeft dit op elk blad in de hoeken

                          Comment


                            #14
                            Re: iemand weet wat dit is ?

                            nog steeds hetzelfde beestje
                            plant gaat genoeg bladeren aanmaken en zal zo goed als geen last hebben van dat mineervliegje
                            en anders ofwel binnen en alles kapotspuiten en je daarna ziek roken
                            ofwel wat relaxter worden en wat knabbelschade toelaten
                            ofwel de kliko/groencontainer in en vergeten dat je (perfecte) planten buiten kan kweken

                            als je nick je denkproces weergeeft dan gaan we nog heel veel van je horen voor iedere muggescheet

                            veel plezier met de grow

                            chill, dude

                            Comment


                              #15
                              Re: iemand weet wat dit is ?

                              Dank je

                              Gr

                              Comment

                              Bezig...
                              X