Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad Probleem Oplosser

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hallo, ik heb een vraag. Ik heb 3 planten in pot in de tuin staan. De groei ging goed maar nu worden de bladeren lichtgroen en krijgen gele vlekken. Waar kan dit op duiden? Hoor het graag.

    Comment


      Hallo Gerlof. Het zou handig zijn als je een foto zou posten van jou bladeren. Aangezien er vele mogelijkheden zijn.
      Misschien heb je hier iets aan kwa indicatie!

      Groetjes en sterkte
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        Je zegt het zelf, ze staan in een pot. Als planten in een pot staan moet je die grond goed onderhouden.
        Ik heb hier een zaailing te lang in 0,1L laten staan, die trok helemaal geel en roestachtige vlekken. Later heb ik een zaailing onder dezelfde omstandigheden even lang in een 0,1L laten staan maar enzymen, aminozuren en vitaminen gegeven van Hesi. Niets problemen of verkleuringen gehad. Maar toch maar tijdig overgepot

        Als ge buiten kweekt in potten ben je beter af met een groeimedium en eind juli/begin augustus overpotten naar het bloeimedium.
        Als je het zo doet ga je ook minder snel verkleuringen hebben. Maar nu zou ik geen stress geven en eens doorspoelen met enzymen en Hesi supervit.
        Dat is een zeer geconcentreerd goedje met vitaminen en belangrijke sporenelementen. Uw aarde gaat daar van op leven.
        As je dan toch een bestelling plaatst, koopt ineens bloeivoeding want daar zitten ook belangrijke elementen in zoals ijzer, borium, ....
        Bloeivoeding is meestal wel zodanig samengesteld dat je niet snel op tekorten stuikt.

        Comment


          De Bladprobleemoplosser staat aan het begin van dit topic.
          Als je even de tijd neemt om vanaf het begin te lezen vind je voor veel problemen een oplossing.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            Tip voor al je bladproblemen.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              Ja, laat ons mensen volgen die stikstof op een hypothetische blokkade gieten, bruiswater pH 4 noemen en wachten tot de blaadjes verkleuren om dan pas bij te sturen.
              Beowulf toch, de wereld is niet zo loemp as gij zuh In de wereld herkennen we onszelf zeker?

              Mijn planten spreken voor zich, all green op weg naar bloei 4. Geen enkel bladprobleem. Amper een paar verbrande bladpuntjes, minimaal. Volgende teelt geen enkel verbrand bladpuntje omdat ik nu autistisch met de EC kan omgaan. Mijn planten van deze teelt staan in een eigen gefabriceerde grondmix die ik helemaal zelf op pH heb gebracht.
              Wat doet gij? Ze in Plagron Batmix steken. Dat is gemakkelijk. Ge wacht dan tot uw blaadjes verkleuren en begint dan pas bij te voeden. Terwijl ik al gevorderd ben en bodemstalen neem en daardoor op Plagron Batmix geen verkleuring zal kennen.

              Negeren dient U heel goed. Het was goed vandaag, bijna geen enkele foute informatie gepost tot jij kwam opdraven natuurlijk. Mensen weer dingen afraden op basis van foute informatie.
              Last edited by Organisch; 11 October 2017, 01:32.

              Comment


                Oorspronkelijk geplaatst door Organisch View Post
                Ja, laat ons mensen volgen die stikstof op een hypothetische blokkade gieten, bruiswater pH 4 noemen en wachten tot de blaadjes verkleuren om dan pas bij te sturen.
                Beowulf toch, de wereld is niet zo loemp as gij zuh In de wereld herkennen we onszelf zeker?

                Mijn planten spreken voor zich, all green op weg naar bloei 4. Geen enkel bladprobleem. Amper een paar verbrande bladpuntjes, minimaal. Volgende teelt geen enkel verbrand bladpuntje omdat ik nu autistisch met de EC kan omgaan. Mijn planten van deze teelt staan in een eigen gefabriceerde grondmix die ik helemaal zelf op pH heb gebracht.
                Wat doet gij? Ze in Plagron Batmix steken. Dat is gemakkelijk. Ge wacht dan tot uw blaadjes verkleuren en begint dan pas bij te voeden. Terwijl ik al gevorderd ben en bodemstalen neem en daardoor op Plagron Batmix geen verkleuring zal kennen.

                Negeren dient U heel goed. Het was goed vandaag, bijna geen enkele foute informatie gepost tot jij kwam opdraven natuurlijk. Mensen weer dingen afraden op basis van foute informatie.
                O, dit moet pijn doen. Snel gequote voor nog maar is een edit van een organisch gezwets. Weet je, je ongelijk werd hier simpel bewezen, heel simpel. Ik moest enkel de ph van bruiswater meten. Je hebt nog je strohalm van je enzymen, waar ik moeilijk op dezelfde manier van kan bewijzen dat ze niet werken. En nu gaat die filter echt terug aan. Dit was grappig, ik vrees dat de rest dat niet zal zijn en daar heb ik geen nood meer aan.

                Onderaan nog bijgevoegd nog een fotootje van een plant die een tekort begint te krijgen, zie het onderste fanblad. Wow, wat een ramp zeg, dat onderste blad. Met elke dag meten had je dat mss groen gehouden? Sommigen onder ons hebben niet de luxe om zich er goed bij te voelen dat ze profiteren van de maatschappij, wij gaan werken en hebben geen uren om aan onze planten te besteden. Ik wacht tot ik zoiets zie en voeg wat fishmix toe of ander voeding, op het gevoel. Simpel, efficient, gemakkelijk.

                Ps: ge wilt zeggen de paar planten die overblijven na dat kot vol herma's? Wat een ad hominum reactie van jou. De pot verwijst. In welke wereld herkent gij u mss? Retorische vraag, en doe geen moeite verder.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                  Ja, nu is het uwen tijd om te shinen beowulf. Ik gun het je. Ik heb mijn "vijanden" dan ook oprecht lief. Want ik groei er uit.
                  't Is wat uit de hand gelopen he? Anyway, ik zal wat meer smoren en minder obsessief zijn.

                  Comment


                    I miss you Monty
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                    Comment


                    • belladonna
                      belladonna commented
                      Editing a comment
                      Serieus hahahah

                    Ik kende Monty vanuit een ander account, waarom is hij geband misschien? En waar is al de rest naartoe?

                    Comment


                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Als je je afvraagt waarom, dan kende je 'm niet zo goed denk ik

                      En weer ontopic ........

                    • Hoeloes
                      Hoeloes commented
                      Editing a comment
                      En weg is ie dan!!
                      Wat een vent die organisch hahaha, daar viel geen land mee te bezeilen.

                    Ik ben Hierrrrrrrrrrrrr
                    God was never on your side..

                    Comment


                      Hey even een vraagje voor een vriend van mij die buiten kweekt, hij heeft 2 x amnesia auto en 1 x ak auto van sensation seeds staan in de sere waar hij ook gamet enzo en snachts licht is.
                      De ak staat in universe potgrond en de amnesias in de canna terra professional.
                      Watergift heb ik gecheckt en staan niet te nat.
                      Verder krijgen ze nog geen voeding.
                      Temp is schommelend ( buitensere) tussen de 15 snachts en 26 overdag (met kachel)
                      luchtvochtigheid verschillend van 30 tot 75.

                      Planten zijn ongeveer 1.5 maand oud.
                      Lijken in de transitiefase naar bloei gestopt te zijn.
                      Bij de meest rechte lijkt het wel weer wat op te pakken, maar bij de andere 2 krult het blad boven om.

                      Comment


                      • LR2
                        LR2 commented
                        Editing a comment
                        Die bodem is drijfnat op de foto. En er zitten witte dingen in.. Wat zijn dat? De plant met het gekronkelde blad lijkt een virus te hebben, of flink veel luizen (dan ziet het er ook zo uit, maar ik zie geen luis zitten). Er is in ieder geval veel aan de hand, meer dan ik aan 1 oorzaak kan toeschrijven.

                      • QnQ
                        QnQ commented
                        Editing a comment
                        http://www.growweedeasy.com/cannabis-broad-mites
                        Die misschien ?

                      Ik zie (licht)stress en/of temperatuur stress en klauw.
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                      Comment


                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 1 photos.

                        Comment


                          Heb je water gegeven ? Dan kan het daar aan liggen dat je miss gemorst hebt

                          Comment

                          Bezig...
                          X