Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad Probleem Oplosser

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Blad Probleem Oplosser

    Hier ben ik weer, met een ander bladprobleem. Iemand enig idee?
    Zitten een kleine week in de bloei nu. Kan dit misschien zijn door het geven van kraantjeswater met een te hoge PH-waarde?
    Alvast bedankt !

    15537098_10202387637048129_884910854_o.jpg15608996_10202387636888125_972031663_o.jpg

    Comment


      Re: Blad Probleem Oplosser

      Als je het mij vraagt lijkt dit op een tekort. Misschien door de overgang van groei maar bloei of door te vroeg bloeivoeding geven waardoor er blokkades optreden. Magnesium of zwavel tekort?
      Wat voor medium en voeding gebruik je?


      I like it!!!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

      Comment


        Re: Blad Probleem Oplosser

        Ik gebruik momenteel nog geen voeding aangezien dit de eerste binnenkweek is en we low budget wouden blijven. Potgrond terreau, extra bemesting voor optimale doorgroei staat erop, overbemesting zou ik dan al eerder gehad moeten hebben, niet? Mvg

        Comment


          Re: Blad Probleem Oplosser

          jongens, kan er iemand mij zeggen wat hier het probleem is ? Ik merk het op een aantal bladeren .
          IMG_20161221_211709.jpg

          Comment


            Re: Blad Probleem Oplosser

            Ik zou zeggen, begin bij bericht 1 van dit topic te lezen.
            Als je dan je eigen post weer tegenkomt weet je wat de oorzaak is.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              Re: Blad Probleem Oplosser

              Kou? Te hoge temp. verschillen tussen lamp aan en lamp uit?
              Paars blad en paarse stelen.


              I like it!!!
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

              Comment


                Re: Blad Probleem Oplosser

                dank je hoeloes ik twijfelde nogal tussen dit en een fosfor tekort . Het is zo dat de verwarming hier niet continu brandt dus ik denk dat je wel eens gelijk kan hebben.
                Zou het blad terug moei groen moeten kleuren als ik de temperatuur in orde krijg ? of is het zo dat eens verkleurt dit permanent is ?

                Comment


                  Re: Blad Probleem Oplosser

                  Voila, tis niet dat ik niet wil helpen heh, maar meer dat ik dat niet kan met de info -of gebrek eraan- die je geeft.
                  Vandaar mijn advies, je kent immers zelf alle info die nodig is om dingen uit te sluiten.

                  Blad wordt waarschijnlijk niet meer mooi groen als het van de kou is.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    Re: Blad Probleem Oplosser

                    geen probleem hoor qnq , ik begrijp je best wel. Bedankt ! Ik zorg dat de temperatuur de komende tijd goed blijft en als het dan niet erger wordt zal het daar wel aan gelegen hebben
                    Anders zal het toch een fosfortekort zijn , maar hier heb ik mijn twijfels bij .

                    Comment


                      Re: Blad Probleem Oplosser

                      Dames en heren zoals jullie weten is t de afgelopen weken best koud❄❄❄ geweest en zo ook in mijn hokje dames hebbe t niet warmer gehad dan🌞 24 grade met licht aan en 11 en op sommige plekke zelfs 9 grade met lamp🌚 uit ze zijn nu 4 weken in bloei en hebbe boven al wat gele blad ik hebbgeprobeerd ze warm te houde door wat verwarming aan te zette maar dit hielp ni echt nu moet ik oets anders verzinne om t warmer te krijge maar kan ik nog iets aan t blad doen of moet ik t gwn zo late

                      Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

                      Comment


                        Re: Blad Probleem Oplosser

                        ps t is een haze soort 9 tot 10 wekenbloei tijd ec rond 1.4 1.5 (omdat ik gwn minder geef als wat op verpakking staat) ph 5.8

                        Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

                        Comment


                          Re: Blad Probleem Oplosser

                          Geel blad komt niet van de kou denk ik, maar 9-11 graden is wel wat te koud.
                          Was de temp in de potten ook zo koud ? Soms blijft dat wel een stuk warmer.
                          De foto voegt niet zoveel toe eh, alles is geel
                          Dat je zegt dat je wat minder voeding geeft zou eventueel wel een oorzaak kunnen zijn, of te nat staan, daar worden ze ook geel van.
                          Dat gebeurt wat sneller als het koud is, omdat ze in die koude periode eigenlijk gewoon stilstaan, dus ook nauwelijks drinken.
                          pH van 5.8 vind ik ook wat aan de lage kant.
                          Hopelijk kun je hier wat mee.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            Re: Blad Probleem Oplosser

                            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                            Geel blad komt niet van de kou denk ik, maar 9-11 graden is wel wat te koud.
                            Was de temp in de potten ook zo koud ? Soms blijft dat wel een stuk warmer.
                            De foto voegt niet zoveel toe eh, alles is geel
                            Dat je zegt dat je wat minder voeding geeft zou eventueel wel een oorzaak kunnen zijn, of te nat staan, daar worden ze ook geel van.
                            Dat gebeurt wat sneller als het koud is, omdat ze in die koude periode eigenlijk gewoon stilstaan, dus ook nauwelijks drinken.
                            pH van 5.8 vind ik ook wat aan de lage kant.
                            Hopelijk kun je hier wat mee.
                            Thnx voor je snelle reactie van de potte heb ik de temp ni gemeten maar met me hand voelde t al gwn koud aan.. ja klopt maar ze zien er wel veel geler uit dan normaal zegmaar [emoji14] probleem is dat ik ze wel gwn heb late gaan tot ze weer droog waren (niet kurkedroog natuurlijk wel dat ze vocht hadde maar niet te veel) en dan pas gaf ik ze weer water over de ph ik dacht juist onder 5.5 is te laag dacht dat ik een beetje aan de hogere kant zat

                            Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

                            Comment


                              Re: Blad Probleem Oplosser

                              Petroleum kachel of een electrische straal kachel buiten de tent voor de lucht inlaatZorgt voor CO2, warmte en evt. brandgevaar.
                              Geel blad is misschien een N tekort?


                              I like it!!!
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                              Comment


                                Re: Blad Probleem Oplosser

                                t is ook ni dat ze allemaal gelig zijn geworde maar wel veel ik denk zelf dat t komt door de kou want de dames hebbe t nogsteeds 11.1 grade zonder lamp en twee kachels aan t lukt me niet om de ruimte warm te krijge

                                Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

                                Comment

                                Bezig...
                                X