Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad Probleem Oplosser

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hallo .. heb bij 1 van mijn dames een bladprobleem maar weet niet goed wat het kan zijn ik denk fosfor te kort maar ben niet zeker iemand die me kan helpen?

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      Hulp aub ik snap er niets van heb alles al geprobeerd om dit probleem goed te krijgen maar tevergeefs !! En vind dat mijn toppen nog al klein blijven zit al in week 6van bloei .. dacht ik toch begin er aan te twijfelen eerlijl gezecht !
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        Lijkt alsof je erg veel stikstof in je systeem hebt zitten. Teveel (groei)voeding gegeven? Staan ze erg nat misschien?

        Comment


          Ik werk met biobizz ze hebben me gezecht dat ik groei voeding moet blijven geven .. mssn gewoon nog bloei voeding geven ? Ik volg enkel het schema van biobizz ... grow 3ml-L/ bloom 3ml-L / topmax 1ml -L / bio heaven 4ml-L.. dus weet niet goed waar ik fout kan zitten .. bedankt voor de reactie .. ps zit dus nog maar in week 4 effectieve bloei andere 2 weken waren voorbloei vandaar dat ik aan 6 weken kwam maarja die mag je er niet bijrekenen en te nat denk ik niet geed ze elke dag 0.5L water dus debk niet dat dit teveel is ?

          enkele pic's
          denk dat de rest van de dames er wel goed uitzien ...
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 3 photos.

          Comment


            Ik heb geleerd dat zo gauw een wietplant bloeiverschijnselen krijgt, deze nauwelijks nog stikstof opneemt. In bloeivoeding zit daarom veel minder N t.o.v. P en K. Ik begrijp daarom dat schema ook niet (heb het ff gecheckt op internet en je hebt gelijk), maar wellicht kan iemand hier die ook Biobizz gebruikt je verder helpen.
            Geef je elke pot dezelfde hoeveelheid water? Dat kan misslopen, want de omstandigheden verschillen vaak (wind, licht, temp) afhankelijk van waar de plant precies staat. De diepgroene planten zou ik apart water voor aanmaken waar je geen groeivoeding bij doet, die hebben nu wel genoeg stikstof denk ik. Of je goed zit qua watergift?? Wegen, meten of voelen... en dat periodiek voor elke pot apart doen.
            Ik vraag me verder af waarom je zoveel fanleaves hebt verwijderd. Ik haal alleen bladeren weg die geel en leeggetrokken zijn door de plant. Die bladeren fungeren als een voorraad waar de plant nog mobiele voedingsstoffen uit kan halen gedurende de bloei, dus waarom weghalen? Heb geen ervaring met scrog, dus mogelijk is er een praktische reden voor?

            Comment


              Jep geef elke plant de zelfde hoeveelheid water en voeding .. maar zal het zo eens doen zoals je zegt is natuurlijl wat leer werk zo maarja als je kwaliteit wilt moet je er iets voor over hebben .. is de 1x dat ik scrog net gebruik en eerlijk gezecht is een goeie methode maar is niet echt aanterzden in een tent van 120x120 ga dit volgende x niet leer doen tot ik een grotere kast gebouwd heb waar ik kan rond stappen .. en heb idd wat teveel fanleaves weg gehaald terwijl ik aan het dieven was waarom goeie vraag denk dat ik iets TE enthousiast was .. is weer eens iets geleerd dat ik niet moet doen denk dat ik de dames wat stres bezorgd heb zo maarja komt wel goed denk ik ! Denk je dat de toppen er goed bij staan voor week 4 van de bloei of kan dit beter denkje ?

              thx voor je reacties meglow !!

              Comment


                Ik heb nooit gescrogged, doe zelf sog. Voordeel is dat je wanneer het echt nodig is, je elke plant nog goed kunt bereiken. Scroggen vind ik niet fijn voor mijn rug.
                Gaat verder wel goed bij je volgens mij. Gewoon zorgen dat je potten niet erg droog en niet erg nat staan, dan kom je een heel eind. Ik denk dat je toppen goed gaan trouwens.

                Comment


                  Sog is idd ook een goede manier maar denl dat je zo veel geld uitgeeft aan zaad etc. Is mssn voor een andere keer om is uit te proberen . Scroggen is idd niet zo coed voor het rugje maarja ben er nu mee bezig dus werk ik het zo af . Maar daarna wordt het scrog net even opzij gezet tt ik meer plaats heb om rond men dames te kunnen wandelen. Nog x bedankt voor je reacties meglow !

                  Comment


                    Kan iemand me helpen bij dit blad probleem? Ik was een dagje weg maar het had geonweer. Gister middag was nog niks te zien en vandaag toen ik terug kwam zagen meerdere bladeren er zo uit, vooral de grotere en wat oudere (het is een frisian duck). Ik weet niet wat het is en wat ik moet doen? ik denk ook dat ik te veel voeding eerder heb gegeven want de bladeren stonden wel al zo vreemd, ik weet niet of dat uitmaakt. (ik kwam er achter dat bij het overpotten ik perrongelijk turfstrooisel gebruikt en dacht dat daar niet veel voeding in zou zitten dus heb ik de plant gevoed)
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.
                    Last edited by Hadjikadee; 30 May 2018, 14:09.

                    Comment


                      Waar kwam je zelf op uit toen je de bladprobleemoplosser doorgelopen bent in bericht #1 van dit topic ?
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                      • Hadjikadee
                        Hadjikadee commented
                        Editing a comment
                        mij leek het het meest op 3, magnesium te kort. alleen het aparte is dat het lijkt of het in 12 uur is gebeurt. ik had gister nog een klein beetje water gegeven voordat ik weg ging, er was mij toen niks opgevallen. en mijn plantje is in de 9e of 10e week, bij 3 staat dat het in de 4-6 week begint. ik had ook nog toevallig een foto gemaakt van de plant 2 dagen terug, hij is niet super scherp maar je ziet daar ook niet echt iets bruin bij de bladeren of dat ze zo erg hangen. je ziet alleen wel dat sommige een beetje een krul in het midden hebben zoals op de foto alleen dan minder erg.

                      hallo weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn bij mijn plantje?
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

                      Comment


                      • Meglow
                        Meglow commented
                        Editing a comment
                        liever niet dubbelposten, je hebt hier al een topic over gestart...

                      Klasse bericht dit

                      Comment


                        Ik heb twee whit widdow auto flower zaadjes gekweekt tot plantje en toen in een grote pot over geplant maar ze blijven beetje achter in de groei en de bladeren worden geel wat kan er aan de hand zijn ze zijn niet te nat ik zal foto plaatsen kan iemand mij goeie info geven aub

                        Comment


                          Hoe kan ik dit probleem oplossen zie foto plantjes staan in bio potgrond
                          You do not have permission to view this gallery.
                          This gallery has 1 photos.
                          Last edited by Madman; 15 July 2018, 13:16.

                          Comment


                            fullsizeoutput_d70.jpeg fullsizeoutput_d73.jpeg
                            πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
                            ​
                            πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
                            ​

                            Comment

                            Bezig...
                            X