Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad Probleem Oplosser

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hallo allemaal,

    Zoals jullie zien zijn de bladeren van mijn planten flink verbrand.
    Ze staan in 2/3e Plagron batmix, en 1/3e cocos, Ze hebben het een aantal weken prima uitgehouden maar beginnen nu zeer snel achteruit te gaan, waarschiijnlijk ivbm het hete weer.
    Ik heb sinds het verpotten geen voeding of water gegeven omdat ze al vrij nat staan.
    Ik vermoed dat omdat ik ze vanuit een erg kleine pot direct in een 30 liter pot heb gezet misschien ervoor gezorgd heeft dat de plant te veel voeding heeft opgenomen door het vele wortel schieten.
    Ik heb ze vandaag direct uit de zon gezet (ze staan op een andere locatie) in de hoop dat het niet nog erger wordt.
    Heeft er iemand enig idee wat ik hieraan zou kunnen doen?
    Zolang ze niet meer direct in de zon staan zouden ze niet meer verder moeten kunnen verbranden toch?
    Ik heb niet het idee dat dit probleem zichzelf gaat oplossen dus ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

    Alvast bedankt!

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      Kan iemand mij vertellen wat er met mijn plant aan de hand is ... is dit verbranding door de zon ? De blaadjes zijn nat geworden met het bewateren...
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        Chlorose; het wit kleuren van bladeren onder invloed van licht kan op verschillende manieren ontstaan:
        - Binnen opkweken en dan naar buiten
        - Achter glas telen en dan naar buiten
        (- Overvoeding)
        - Blootstelling aan extreme hitte

        Wat doe je eraan?
        Planten laten wennen; halfzon.
        Planten niet binnen laten beginnen.
        (Niet teveel voeden. En niet voeden op hete dagen)
        Tegen hitte kun je niet zoveel doen, een gezonde plant kan prima 35 graden C aan. De plant koelt zichzelf door verdamping.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          Hej ik heb een plantje en die heeft zwarte puntjes onder/op een aantal bladeren en ook in het topje zitten een aantal zwarte puntjes.

          Wie weet wat het is en wat ik eraan kan doen?

          Ps: klik even op de foto dan kan je hem inzoomen
          Pps: Er zat gister een klein spinnetje onder een blad, vandaag niet gezien.
          Ppps: Gister ook een vuurrood mijtje op de potrand die heb ik doodgedrukt.

          2017-06-02 20.17.00.jpg
          Attached Files
          Last edited by NieuweTeelt; 2 June 2017, 19:45.

          Comment


            Je ziet spoken nieuweteelt. Er is werkelijk niks aan de hand. Spinnetjes en mijten horen er bij buiten. Rode mijten zijn soms actieve jagers trouwens.
            De zwarte puntjes zijn waarschijnlijk gewoon bodemdeeltjes.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              Lol nice ik blijf het in de gaten houden dan. thnx

              Comment


                Bij mijn ouders staan twee sativa's van onbekende oorsprong op het terras. Er verschijnen voornamelijk bovenin grijszwarte plekken op de bladrandjes en hier en daar op het blad zelf. De meest aangedane plant zag er al wat licht uit vanwege voedingstekort, maar ook de gezonder uitziende collega heeft last van deze plekken. Ik vermoed dat het te maken heeft met het bizarre weer van de afgelopen dagen. Ik kan ondanks een aardige zoektocht weinig houvast vinden over wat het exact is. Iemand?



                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 2 photos.

                Comment


                  1e foto lijkt een schimmel, maar bij de 2e foto vraag ik me af wat er in de grond zit.
                  Dat lijkt een verbranding door iets dat ze in de grond gevonden heeft.
                  Of staan ze naast de BBQ ?
                  Blad heeft ook een kano-vorm, da's bij teveel hitte.
                  Ze staan al van kleins af buiten in het zonnetje ?
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    Ja Q, op dat terras kan het bij niet al teveel wind behoorlijk warm worden. Ze staan al een maand buiten. De lichtste is een moederplant die de hele winter bij haar voor het raam stond en de wat gezonder ogende is daar een stek van. Mogelijk was die kano er al eerder, was mij echter nog niet opgevallen tot vandaag. Wat mijn moeke in de pot gedaan heeft is mij een raadsel, volgens mij gewone potgrond uit het tuincentrum met voeding voor een paar maanden. Ik zal het van het weekend nog eens vragen. Het enige is dat we ze voor de stormdagen eenmalig regenwater met minerale voeding hebben gegeven (heb zelf de helft van de aanbevolen hoeveelheid gedoseerd). Andere planten, waaronder twee kleine wietplanten, kregen ditzelfde water en laten geen problemen zien. De grond is nog aardig vochtig, mede door het weer van de afgelopen dagen.
                    Ik had nog aangeboden om speciale grond voor haar te bestellen en voeding, maar ze wil het graag op haar manier doen. Dat maakt voor dit soort symptomen het wel des te lastiger om er de oorzaak van te vinden. Wie weet is de pH fucked up of is er door de regen veel voeding vrijgekomen in de aarde...
                    Nu ik zo verder fantaseer, zou het een combi kunnen zijn? De om wat voor reden ook gecholeerde bladdelen worden zwart door een verder onschuldige schimmel??
                    Last edited by Meglow; 8 June 2017, 23:27.

                    Comment


                      Ik kan niks anders verzinnen, ik heb dit ook nog niet eerder gezien bij wietplanten dus ik ben wel benieuwd hoe het verder ontwikkelt.
                      Misschien dat het in een later stadium duidelijker wordt, of dat iemand anders het weet.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        Mijn Lavander( autoflower) begonnen met een witachtige poeder op de bladeren.
                        Mijn Gorilla's beginnen nu ook een beetje.
                        Onder het blad is niets te zien.
                        De foto is van de autoflower.
                        Staan in een kas.
                        Op 2/3 potgrond en1/3 scherp zand.
                        Ik dacht aan overbemesting, maar na wat forum bezoekjes denk ik aan "Meeldauw"
                        Kan iemand dit bevestigen?
                        Heb al met 10% melk oplossing bespoten.
                        BVD
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 1 photos.

                        Comment


                          Yep, meeldauw.
                          Als je dit topic vanaf het begin leest staat er vast wel ergens dat melk hier niet meer helpt.

                          ** Voor de volledigheid zal ik even aanvullen dat als die meeldauw in de toppen zit, dat je die beter niet meer kunt roken.
                          Last edited by QnQ; 14 June 2017, 13:22.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            Inmiddels weinig verbetering bij mijn ouders. Wel is het zo dat de schade nu bruin is. Ik denk dus dat inderdaad een schimmel de bruine plekken zwart verkleurd heeft toen het buiten koud en guur was.

                            Ik sprak nog een buurman met een moestuin en die riep 'RAND'. Dit komt voor bij slaplanten en dit kon ik er over vinden...

                            Het verschijnsel rand komt vooral voor bij sterk wisselende weersomstandigheden, bijvoorbeeld als betrokken weer gevolgd wordt door felle zon of omgekeerd. Dan ontstaat een onevenwicht tussen de wateraanvoer en de verdamping via de bladeren: Uit het blad verdampt plotseling zoveel water dat de wortels niet voldoende wter kunnen aanvoeren. Het gevolg is dat de randen van het slablad verdrogen en bruin worden. In een later stadium gaat de bladrand, en vaak de hele krop rotten.

                            Andere factoren die rand in de hand werken zijn:
                            • een zwak wortelstelsel;
                            • te lage bodemtemperaturen
                            • te droge grond,
                            • te veel stikstof
                            • een hoge zoutconcentratie

                            Preventie
                            Bemest matig en giet regelmatig. In een vroegstadium kan je de rand van de bladeren snijden voor de bereiding. VOoral bij kropsla, ijsbergsla en bindsla."
                            Bron: Handboek ecologisch tuinieren, Velt, negende druk 2002: Pagina 413



                            Buurman vertelde dat zeer harde wind ook een factor is, waardoor de verdamping aan de randen zo hoog kan worden dat de plant het niet meer bij kan benen.


                            Al met al zou het iets soortgelijks kunnen zijn, want het is ontstaan tijdens de stormperiode. Daarbij zal het ook niet helpen dat ze vlak langs de duinen wonen, waardoor de wind relatief hard is en er erg veel zout in de lucht zit. En ik constateerde vandaag ook dat twee planten gortdroog stonden en twee zeiknat, de watergift van moeders is niet ideaal om het zo maar te zeggen. Ik zal verdere ontwikkelingen hier melden.

                            Comment


                              Gelukkig kweken we geen sla, dan hadden we nog meer last van slakken.
                              De zeelucht kan zeker een factor zijn.
                              Misschien hebben de nattere planten minder wortels ?

                              Nee, de schade gaat niet beter worden, dat blad wordt alleen slechter.
                              Daar moet je in gedachte al een beetje afscheid van nemen.
                              Het gaat om het nieuwe blad nu.

                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment


                                Toch zie ik af en toe plantjes langskomen hier die meer weg hebben van sla dan van cannabis

                                Ik zag dat een aantal bomen bij hun in de tuin soortgelijke problemen hadden.

                                Van de week omgepot naar grotere potten, ze stonden in 20ltr potten met een of ander vaag reservoir onderin waar ik mijn twijfels bij heb, de kluiten waren goed doorworteld en ik heb moeders de schotels laten weghalen. Nieuwe blad van de afgelopen weken is redelijk tot goed, dus denk dat het wel goedkomt.

                                Comment

                                Bezig...
                                X