Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad Probleem Oplosser

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Blad Probleem Oplosser

    Mijn NL autoflower vertoont rare sporen (larven?) op zijn bladeren!

    Dit is de plant in z'n geheel:


    Ziehier een voorbeeld van het probleem:


    Weet iemand wat ik moet doen??

    Comment


      Re: Montys Blad Probleem Oplosser

      Dat is van de mineervlieglarve. De vlieg legt een eitje in het blad waar de larve uitkomt. Deze larve vreet zich een gang door je blad heen. Aan de zijde waar de kringelstreep het breedste is zit de larve. Met een speldje wip je die er zo uit.

      Comment


        Re: Blad Probleem Oplosser

        Idd dat is het bedankt

        Comment


          Re: Blad Probleem Oplosser

          DSC_0035.jpgDSC_0026.jpgDSC_0034.jpgDSC_0032.jpg

          Dit is mijn plantje, auto diesel.

          op foto 2 zie ik vergeling en gelezen boven gaat dit om stikstof tekort. krijg ook paarse stengels. nu is het wel dat het alleen 2 of 3 bladeren onder/midden in de plant dit hebben. De plant staat nu 3 maanden binnen. Wat voeding betreft heb ik ecostyle voeding en een flesje pk 13-14

          heeft iemand advies voor me?
          alvast bedankt

          Groet, FerventSmoker81
          Last edited by FerventSmoker81; 15 June 2016, 18:20.

          Comment


            Re: Montys Blad Probleem Oplosser

            Naast het N gebrek zie ik ook een Kalk probleem (de bruine vlekken). Verder valt op dat ze nogal gestrekt is (lichtgebrek).

            Zelf zou ik deze verpotten in 2 x zo grote pot en lekker buiten zetten.

            Comment


              Re: Blad Probleem Oplosser

              ok bedankt voor uw snelle reactie.

              ik las dat autoflowers overpotten niet zo fijn vinden dus daarom wilde ik er niet aan beginnen.
              maar als u zegt dat dit zal helpen dan ga ik dat proberen.

              grtz FerventSmoker81

              Comment


                Re: Blad Probleem Oplosser

                Overpotten vinden ze idd niet fijn dat klopt ze wortelen dan slecht in de nieuwe aarde omdat een autoflower in feite helemaal geen vegetatieve fase heeft. Die "groeit" totdat er genoeg netto fotosynthese over is en gaat dan meteen in bloei. Dan stopt de wortelgroei nagenoeg.

                Echter, ik heb het sterke vermoeden dat de bodem ph en ec niet op orde is. Nu kun je dit gaan proberen te gaan bijsturen maar daarvoor heb je toch ehcht een EC en PH meter nodig. Simpelste oplossing is dus om ze wel te verpotten in minimaal 2 x zo grote pot liefst nog groter. Ze zal deze grond niet doorwortelen waarschijnlijk maar alle voeding in die grond en ja ook de PH zal zich dan middelen met de oude grond waardoor je EC en PH waardes weer binnen het voor de plant prettige bevinden. Verder voordeel is dat je ze dan ook enkel nog water hoeft te geven.

                Vang regenwater op en meng 50/50 regen/kraanwater en geef dit naar behoefte van de plant en je komt zo tot de oogst het kalkprobleem zet niet door en dat N gebrek is ook opgelost.

                Op de foto lijkt de bloei ook pas in week 2 wrare bloei te zijn. Warschijnlijk heeft ze her binnen met dat weinige licht wel wat meer weken voor nodig gehad maar je plant staat in week 2 ware bloei. je moet er dus nog een 6. Zeker gezien het nu al optredende kalkgebrek/blokkade zou ik dus wel kiezen voor verpotten al staat ze al in bloei.

                P.S.

                Ik ben niet het heilige vuur he. Dit is zoals ik het zou doen. Een ander zal je waarschijnlijk wat anders vertellen. Iedere boor zo zijn methodes. Uiteindelijk lijden vele wegen naar rome.
                Last edited by FlintStoned; 15 June 2016, 19:11.

                Comment


                  Re: Blad Probleem Oplosser

                  Toppie!

                  er leiden idd meerdere wegen naar Rome en als dit een van de wegen is dan gaan we het gewoon proberen.
                  erg bedankt voor de duidelijke uitleg!

                  Comment


                    Re: Blad Probleem Oplosser

                    Hey, nieuw hier, allemaal zeer nuttig info hier. Beetje te veel in 1 keer om er goed aan uit te geraken , zit ook met een blad probleem, weet niet of ik deze hier bij mag plaatsen, maar had graag advies gehad van de meer ervarener... Tot 2 dagen geleden zat alles goed, maar nu opgemerkt dat de grote bladeren vergelen van binnen naar buiten en vermoed dat het of een ijzer of stikstof, licht tekort... gebrek is na het lezen van deze . Mijn autoflower plant (amnesia gold) sta in me serre en geef wekelijks de voedingslijn van plagron . Moet er wel bijzeggen dat ik op week drie ermee gestart ben en nu tussen week 7 en 8 zit op hun schema. Kan iemand me raad geven of moet ik me probleem ergens anders melden? Thanks op voorhand en bij deze ook 2 foto s Ter extra info : Geef regenwater met plagron voeding (set) waarvan nu enkel terra bloom en green sensation en met vijvertest ph gemeten en kwam op 6,5 , aardemix met 1/3 coco en wat hydrokorrels onderin foto 2.JPGfoto 1.JPG

                    Comment


                      Re: Blad Probleem Oplosser

                      Geef regenwater met plagron voeding (set) waarvan nu enkel terra bloom en green sensation en met vijvertest ph gemeten en kwam op 6,5 , aardemix met 1/3 coco en wat hydrokorrels onderin.
                      Een ijzerblokade/gebrek laat de plant geheel bovenin zien de nieuw gevormde kruinen worden dan lichtergroen tot geel. Ijzer is immobiel dus de plant laat bij een gebrek aan dit zien in het jongste blad. Dat is dus niet wat we hier zien.

                      Je schrijft dat je regenwater (ph vaak onder de 6) gebruikt om de voeding mee te mengen maar voeding brengt ook de PH omlaag! Mijn gevoel zegt dat je met een te lage bodem PH zit en dat die vijvertest niet echt nauwkeurig is.

                      Verder schrijf je dat je onder de aarde cocos hebt gemengd. Cocos absorbeerd in het begin veel N, Ca en Mg de cocos ontrekt deze voedingszouten dus aan de aarde. Of je kweekt op cocos met cocos voeding (zit dan ook Ca en Mg bij) of je kweekt op aarde. Beide mengen is geen goed idee.

                      AL met al denk ik dus dat de grondslag van het probleem licht bij een verstoorde bodem EC en PH

                      Comment


                        Re: Blad Probleem Oplosser

                        Hoi ik ben nieuw hier en ook nieuw met het kweken. Ik heb 2 planten met 2 probleempjes. Een bladverkleurings probleem (dit is 4 dagen geleden begonnen) en de andere heeft denk ik last van beestjes. Wil iemand me helpen alsjeblieft?

                        Ik geef plagron voeding maar heb ook compost vanuit de compost bak gemengd met potgrond. Alvast heel hard bedankt!


                        IMG_0851.jpgIMG_0850.jpg

                        Comment


                          Re: Blad Probleem Oplosser

                          Eerste foto lijkt sterk op schade door een bezoek van de groene stinkwants. Foto twee kan ik niet zo 123 duiden lijk wel enigszinds op roetdauw maar dat kom je normaal niet snel tegen op cannabis.

                          Comment


                            Re: Blad Probleem Oplosser

                            Merci voor de rappe reactie, FlintStoned ! De regenwater is eigenlijk grondwater, Had er niet bij stil gestaan en eigenlijk logisch wat je vertelt, dacht van zo een zeer luchtige aardemengeling te maken en gelezen dat coco (die voorbemest was) een goede vocht buffer is maar wist niet dat deze Ca en Mg ontrekt. Dus met andere woorden is het een beetje verloren moeite om er nog iets deftig van te maken?
                            Had hier ook ergens gelezen dat bij verkleuring enkel op oud groot blad en niet bij nieuw klein blad het een aanwijzing op stikstof gebrek is wat bij mij nu het geval is (voorlopig)

                            Comment


                              Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                              Dus met andere woorden is het een beetje verloren moeite om er nog iets deftig van te maken?
                              Nau ik heb wel meer kweekjes tot een redelijk goed einde zien komen op cocos/aarde mengsels en ja het verbeterd zeker de bodemstructuur maar er zitten dus ook nadelen aan.

                              ALs je aarde voeding blijft geven op een cocos aarde mengsel dan loop je tegen Ca en Mg problemen aan. Dit wetende zou je kunnen overwegen om in groei aarde voeding te geven en in bloei hydrovoeding. In hydro of cocos voeding voeding zit namelijk Ca en Mg en in aarde voeding niet.



                              Bij een echt stikstofgebrek zie je dat bij het aller onderste, oudste blad de stikstof eruit wort getrokken om boven in de plant te hergebruiken. de vergeling gaat dan van bladpunt naar blad steel en van bladrand naar bladnerf. Bij u zien we echter een vergeling van bladnerf richting bladrand. en zit het ook meer midden in de plant en niet geheel onderaan.

                              Een klassiek N gebrek kan ik dit dus ook niet noemen. Zoals gezegd denk ik dus eerder aan verstoorde NPK verhoudingen en een te zure bodem.

                              Misschien toch eens nadenken over een goede PH meter om je gietwater op de juiste PH te brengen zeker als je ook voeding toevoegt.

                              Comment


                                Re: Blad Probleem Oplosser

                                Roetdauw ligt echt op het blad dacht ik.
                                Dit lijkt op een P-gebrek/blokkade, waarschijnlijk door te natte aarde; dan gaan planten nogal vreemd doen af en toe. Waarschijnlijk is de pH prima, maar door de hoeveelheid water in de pot, kan de plant het niet goed opnemen.
                                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                                Comment

                                Bezig...
                                X