Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bruine Vlekken Wat nu ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bruine Vlekken Wat nu ??

    Korting op 420shop
    Beste hobbyisten !

    Ik ben met mijn 1ste kweekje bezig maar mijn Blueberry autoflower krijgt opeens allemaal bruine vlekken op de middenbladeren... HELP !!

    Ik vermoed een blokkade of een Ca(lcium) tekort... Wat vreemd is omdat ik 4 verschillende autoflowers heb staan, de enige die hier last van heeft is de Blueberry, de planten hebben allemaal dezelfde voeding gehad..

    Klopt mijn vermoeden en is het inderdaad Calcium tekort ??

    Hoe los ik dat op ?
    Ik heb hier een flesje CalMag boost staan, kan ik dat ervoor gebruiken ?
    Zoja ,moet ik daarnaast ook nog de gewone voeding geven en daar bovenop die CalMAg boost ???


    Jullie hulp waardeer ik erg !
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Welke voeding gebruik je als basis?

    Comment


      #3
      lijkt op magnesium tekort

      Comment


        #4
        Lijkt me inderdaad een calciumprobleem. Maar om het op te lossen moet je even wat info nazoeken voor jezelf.
        Gebruik je kraanwater?
        Ja, ga naar 1. Nee, ga naar 3.
        1. Zuur je af? Zo ja, ga naar 3. Zo niet, ga naar 2.
        2. Controleer de pH (als dat kan). Met kraanwater loopt die op, en sommige voedingssoorten hebben geen buffer. Dan is de pH in de bodem te hoog voor je plant om calcium op te nemen. -> blokkade, op te lossen met regenwater, of pH correctie.
        3. Controleer de pH, als die in orde is, voeg een minieme hoeveelheid calmag toe. Iets beter is om een compleet sporenelementenpakket te nemen, zoals Pokon Groenblijver. -> tekort, op te lossen door bijvoeden.

        Gezien de leeftijd van de planten, gok ik op blokkade. Iets ruimere sloffen, zorgt ook voor meer buffer, en meer stabiliteit, dat kan nooit kwaad. De aarde lijkt cocos te zijn, dat heeft ongeveer 0 buffer. Dat zou je in het vervolg kunnen vervangen door potgrond of iets aarde-achtigs uit de shop.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          ik had ook zo es een probleem en ik had toen de helft van 1 blokje met tien water gemixt dat het zo goed als opgelost is met water en dan nog wortel enzymen erbij zodat uw wortels beter kunnen zuigen

          tis misschien iet raar wa dat ik nu zeg maar euh, je kan in de aveve ofzo tablet gaan halen voor vissen. dat noemt weekendvoer, daar zit van alles in = calciumcarbo en sulfaat, tubiflex,dafnia, vitb1 enb6,gemalen vis, ge kunt grote of kleine blokskes kopen. ik had de klein waar ge drie dagen meedoet ...

          Tis misschien mijn wondermiddel of mijn beste geheim.

          Comment


            #6
            Bedankt voor al jullie reacties !

            Ik kweek op Kokos potgrond verrijkt met NPK 6-6-7 .
            Ik ben 3 weken geleden begonnen met voeden, de (autoflower) zaadjes zijn 30 januari ontkiemd, daarvoor heb ik enkel wat wortelstimulator gegeven en later ook wat regulator.

            Ik heb gisteren een halve dosis voeding gegeven met daarboven op de Cal-Mag booster... afgezuurd naar een PH van 5.8
            Hiervoor had ik steeds afgezuurd naar een PH waarde tussen de 5.5 en 6.5 .
            Misschien had het beter geweest om steeds wat preciezer uit te komen op een PH van 5,8 daar zal ik wat beter op gaan letten met afzuren...

            @bedankt voor de visvoer tip

            Oja ,Ik heb nog een paar duidelijke fotos genomen:


            Ik hoop dat dit de enige aangetastte bladeren blijven..

            greetz,
            Tf9
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 2 photos.

            Comment


              #7
              Zoals lr2 reeds doorgaf. Vast een blokkade.
              5.8 lijkt me wat zuur. Er is ergens een diagram waarop ge kan zien welke stof bij welke ph waarde goed opgenomen kan worden, bekijk die eens. denk dat je beter zit ergens rond de 6,3-6,5. Onder de 6 word de calciumopname (soms) een probleem.
              Al ken ik niet veel van kweken op kokos.
              Verder zie ik op sommige fotos een bruin bladpuntje en opgekrulde bladrandjes. Oppassen met voeding, als u ph fout zit kan je er liters voeding inkappen daarom neemt u plant ze nog niet op, maak je enkel u bodem kapot. Persoonlijk zou ik een tijdje een lichte basic voedingsmix geven aan een ph 6,3-6,5 wat bladvoeding spuiten en zien binnen enkele dagen aan de hand van u fotos of het verderzet of niet.
              Succes!
              verslag 1, verslag 2

              Comment

              Bezig...
              X