ondervoeding of overvoeding ?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • jooms88
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Oct 2012
    • 244

    #1

    ondervoeding of overvoeding ?

    Korting op 420shop
    Hallow

    ik heb 1x candy kush en 1 x ak 47 autofower staan, ze staan nu 6 weken in de batmix van plagron (6 weken voorgevoed)
    ik heb 5 x vitarace en powerroots meegegeven, en 2 keer alga bloom en beetje alga grow, omdat de bladeren geel beginnen te worden en stikstof tekort beginnen te vertonen,
    nu, paar dagen later wordt het alleen maar erger, de candy kush staat zelfs al paar weken helemaal stil
    Lamp staat op 18/6

    als er iemand tips heeft ! altijd welkom
    ​​​​​​​
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 6 photos.
  • Rodigan
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • May 2012
    • 1536

    #2
    Staan waarschijnlijk veel te nat.
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Waarom heb je die bloom gegeven, ze bloeit niet ?
      Heb je de batmix ruim van te voren gespoeld ?

      Groeivoeding, na 3 weken begin je daarmee tot er heel duidelijk bloei is, tot er al flink wat pruikjes gevormd worden.
      Pas dán ga je met bloeivoeding beginnen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • jooms88
        Wicked Stoner
        MemberLucky Member
        • Oct 2012
        • 244

        #4
        spoelen heb ik gedaan ja, ga ze nu paar dagen droog zetten want de potten zijn vrij zwaar. dan ga ik binnen paar dagen nog wat extra groeivoeding toedienen. Zou die vergeling dan toch van te veel water komen ?

        Comment

        • LR2
          Mother of all Growers
          MemberLucky Member
          • Nov 2011
          • 8552

          #5
          Vergeling kan komen door teveel water. Maar ook door overmaat een bloeivoeding.
          Een plant doet aan ionen-uitwisseling. Zo neemt ze haar voeding op, dat gaat moeilijk als de negatieve ionen (PO4 -) de plaats inneemt van nitraat (NO3-). De fosfaat heeft een iets hogere drang om de plant binnen te dringen, waardoor ze stikstof uitsluit TOTDAT alle PO4 verdwenen is.
          Dan kan je nogal lang gaan spoelen, of gewoon een notitie maken dat je bloeivoeding - zoals in elk topic over gele bladeren tijdens de bloei gezegd wordt - pas geeft na tenminste 3-4 weken echte bloei.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment

          • Stemma
            Exquisite Grower
            420 Member
            • Mar 2014
            • 7415

            #6
            Als de Candy Kush al een paar weken stil staat, staat zij ws al langer veel te nat. Is dit ook een autoflower?

            Als een plant langere tijd te nat staat krijgt de wortel 'problemen' met het opnemen van voeding uit de aarde. Dus ws is er voldoende voeding aanwezig maar kan de plant het gewoon niet tot zich nemen. In dat geval zou je een klein beetje bladvoeding kunnen proberen. Maar beter laat je de plant gewoon met rust totdat de potten weer licht zijn en volg je de adviezen van Q en LR2 op, zij hebben namelijk altijd gelijk

            Hou ons op de hoogte met foto's

            Succes!
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment

            • jooms88
              Wicked Stoner
              MemberLucky Member
              • Oct 2012
              • 244

              #7
              thx ! dat ga ik doen stemma

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #8
                Hoe gaan ze ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • Stemma
                  Exquisite Grower
                  420 Member
                  • Mar 2014
                  • 7415

                  #9
                  ...
                  ​​​​​​.......
                  ​​​​​​..........
                  ​​​​​​............
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment

                  Bezig...