Wat gaat er mis hier.?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • sirius48
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Dec 2016
    • 243

    #1

    Wat gaat er mis hier.?

    Korting op 420shop
    Eén van mijn babies ziet er niet echt goed uit.
    Vraag is altijd: geef ik té veel of juist te weinig water.
    De andere drie, die op hetzelfde regiem staan, doen het beter.
    iemand enige tips wat er hier aan de hand is?

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.
  • mafferd
    Super Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Sep 2010
    • 1709

    #2
    Dit lijkt mij te weinig water. Hoe zwaar voelt deze pot ten opzichte van de anderen? vinger in de grond is ook een goede indicator. Zie ook iets van spinnenweb op je plantje..

    gr

    Comment

    • joremkrank
      Cronic Grower
      Lucky Member
      • Oct 2015
      • 3260

      #3
      staan ze buiten?
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment

      • Ronthebudman
        Senior Grower
        MemberLucky Member
        • May 2015
        • 916

        #4
        Lijkt mij ook te weinig water. Probeer anders even van onderen water te geven.

        Comment

        • sirius48
          Wicked Stoner
          MemberLucky Member
          • Dec 2016
          • 243

          #5
          Okay
          dus wellicht té voorzichtig om ze niet te verzuipen.
          Vanmiddag extra slokje voor de dames en mijzelf


          en ja. Het is Buitenkweek.
          ZO!!!. Es geht los. Eindelijk dan!, want het wachten was lang. Op de zonne-app is het vanaf vandaag 12 uur licht hier. De temperatuur is ook prima. Middendag


          Comment

          • beowulf
            Exquisite Grower
            MemberLucky Member
            • Nov 2008
            • 6495

            #6
            Die vinger in de pot methode, dat werkt niet. Geef maar is een liter water in een 18 liter pot die goed droog is en trek de kluit er dan is uit na een kwartiertje. Je zou op verschillende plaatsen in de grond kunnen voelen en die zal droog zijn, terwijl andere delen nat zijn. Plus, normaal zitten daar wortels die je gaat beschadigen. Je leest dat zo vaak, maar in de praktijk gaat dat gewoon niet.
            Pot oppakken, dat is het enige wat werkt. Want zo afgaand op die foto's zou ik zeggen dat ze te nat staan ipv te droog, zit precies ook wat vergeling in nl.

            Comment

            • sirius48
              Wicked Stoner
              MemberLucky Member
              • Dec 2016
              • 243

              #7
              Te droog, te nat. That is the question.
              ik denk te droog. Potten erg licht. En aarde voelde droog aan
              dus, ff goed water gegeven.
              morgen zie ik wel of het 'probleem' erger is geworden ( dan was het te nat)
              of dat ze okay zijn worden ( dan was t te droog)

              Comment

              • beowulf
                Exquisite Grower
                MemberLucky Member
                • Nov 2008
                • 6495

                #8
                Te droog herstelt zich binnen een half uur, een uur max. En je zal het idd gewoon zelf moeten aanvoelen.

                Comment

                • sirius48
                  Wicked Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Dec 2016
                  • 243

                  #9
                  Okay, de grote plons van gisteren heeft geen opleving gebracht.
                  wat nu?

                  1) ff droog houden
                  of
                  2) heel klein beetje water blijven geven

                  ik hoor het graag opdat ik weer een leermomentje kan doorgaan

                  Comment

                  • LR2
                    Mother of all Growers
                    MemberLucky Member
                    • Nov 2011
                    • 8552

                    #10
                    Heb je ze binnen voorgegroeid? Zo ja, dan is dat 100% de oorzaak.
                    Anders denk ik: combinatie van te droog (maar niet droog genoeg) met hoge stikstofgehalten. Dat zorgt voor klauw.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment

                    • sirius48
                      Wicked Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Dec 2016
                      • 243

                      #11
                      Nope. Gewoon gelijk buiten gedaan.
                      Plantjes zien er niet gaaf uit.
                      Damn.
                      Is dit een verloren zaak? Of is t te redden met een 'oma's recept'

                      Comment

                      • Ipie
                        Ultra Grower
                        MemberLucky Member
                        • Feb 2016
                        • 2241

                        #12
                        Stja, nog niets verloren maar om ze nu buiten groot te brengen met dit weer is vragen om problemen!

                        Comment

                        • sirius48
                          Wicked Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Dec 2016
                          • 243

                          #13
                          Uhm, ik loop al weken in korte broek met blote bast.
                          het is hier overdag zo tussen de 20-25 graden.
                          you guessed it, ik niet in NL maar in ES

                          Comment

                          • QnQ
                            Godlike Grower
                            Lucky Member
                            • Sep 2010
                            • 26093

                            #14
                            Zet ze eens uit de wind en eventueel -als het kan- onder een witte doek of zoiets, zodat ze wel veel licht krijgen, maar geen direct zonlicht.
                            Dan even een paar dagen kijken wat er gebeurt.

                            Geef je regenwater ?

                            Recente foto's ?
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            • LR2
                              Mother of all Growers
                              MemberLucky Member
                              • Nov 2011
                              • 8552

                              #15
                              Van Spaans kraanwater klap ik zelf ook dubbel, ik zou het effe na meten (pH en EC) en checken wat Q zegt.
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment

                              Bezig...