Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Plant flauwgevallen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Even een voorbeeld van 2 stuks die te weinig licht gehad hebben aan t begin dus aan het zoeken zijn naar licht dus veel te lange stengel krijgen en bezwijken onder hun eigen gewicht... met genoeg licht en heeft het plantje genoeg water dus niet teveel of te weinig en heeft het nogsteeds hangende of / en klijne blaatjes is het waarschijnlijk een voedings tekort. Wil het plantje niet op gang komen is het waarschijnlijk voedings overschot of tekort ondanks dat de grond mischien al voeding bevat is het altijd handig even naar ec te kijken en de n p k daar zit ook nog wel verschil in en kan je mischien ook nog wel een probleem uithalen want wortel boost bevat bijvoorbeelt kalium dus heeft de grond een lage k is het handig wortel stimulant te gebruiken heeft de grond al hooge kalium waarde doe je er mischien weinig goed aan.

    ps.
    weet niet of speciale kiem of stek grond duurder is maar volges mij is dat nergens voor nodig laat ze altijd kiemen in voorbemeste grond van de aldi
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #17
      Hee L2R vraagje aan jou. Deze foto was 2 rondes terug was bij alle planten wist niet wat het was kon er ook niet achter komen zelf. Blaadjes werden hart droog maar verkleurde in eerste instantie niet later werde ze ruin gaf ze voeding (lobblaadjes zaten er nog aan) dus heb ik de zaden boer geappt of hij het wist en had ook geen idee dus growshop gevraagt die wist het ook niet. Dus later nog een paar mense gevraagt en uit eindelijk zij iemand me meer voeding te probeeren en toen k dag gedaan had ginge ze wel goed. Hoe kan het met meer voeding wel goed gaan? Kreeg ook tijd geleden advies van stichting grow your own free medicine om glijk te voeden.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.
      Last edited by like a lion; 22 May 2017, 16:47.

      Comment


        #18
        Ik zie: Bol blad, met verbrande rand. Ik lees: je gaf voeding, terwijl de plant nog niet aan de bodem begonnen was.
        Laten we voor het gemak even vergeten dat het cocos is waar op gekweekt werd. Ze zouden gewoon te nat kunnen staan.

        Stikstofoverschot zorgt voor klauwend blad (zie ook de bladprobleemoplosser op het forum, N-overschot is specifiek toegevoegd), waarvan het midden bol staat.
        De verbrande punt (niet verkleurd, wel verbrand) bevestigt dat je in die hoek moet zoeken.
        Een plant kan wennen aan een hoge(re) EC, en hoe groter de plant, hoe groter de opnamecapaciteit. Een grotere plant eet meer, dus kan een hogere EC makkelijker verwerken. Op een gegeven moment zuigt de plant meer uit de bodem, simpelweg omdat hij groter is. Die twee factoren dragen er wel aan bij dat ze op een gegeven moment beter gingen groeien.

        Los daarvan, zou het ook een water probleem kunnen zijn. Immers: je geeft eerst water zonder voeding of met weinig voeding, dat heeft een vaste pH zoals het uit de kraan komt of zoals je afzuurt. Als je voeding in water stopt, dan daalt de pH - in veel gevallen met cannabisvoeding - naar de juiste waarde. Het zou kunnen dat de daling in pH door meer voeding toe te voegen, ook zorgt voor een andere stikstofhuishouding: stikstof kan niet opgenomen worden bij te hoge of te lage pH.

        Growshops en zadenboeren die hun vak verstaan, hadden je gevraagd om de EC en pH te controleren, en te kijken of je niet te nat kweekt. Zowieso als alle planten er last van hebben.
        "Meer voeding" is vaak de verkeerde oplossing, omdat bij 9 van de 10 kwekers de problemen beginnen met teveel voeding.
        Het is zelfs zo erg, dat we geel blad tijdens de bloei normaal zijn gaan vinden.. Buitenplanten hebben dat vrijwel nooit. Omdat het eigenlijk onnatuurlijk is om al het blad te laten sterven terwijl je daaruit energie voor bloemen wilt halen, zelfs een plant doet dat niet vrijwillig. We dwingen ze, we vergiftigen ze, en dan moeten we gaan spoelen om die gore smaak eruit te krijgen. Ook dat is normaal geworden. Terwijl dat voorkomen kan worden door gewoon wat minder bloeivoeding door de strot van de plant proberen te duwen.

        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #19
          Heel interessant stukje tekst, LR2 . Op zich allemaal heel logisch met wat gezond boerenverstand
          Ik ben ook steeds voorzichtig met voeding en geef liever wat te weinig dan teveel.

          Comment


            #20
            Uw tweede set bladeren is enkelvingerig. Zie je binnen eigenlijk nooit, tenzij bij de frisian duck. Dus daar is iets compleet anders misgegaan.

            Comment


              #21


              Ik dacht ook iet compleet anders... maar tog bedank zal er naar kijken.

              Op foto is lastig te zien maar randjes zijn hier nog niet verbrand puntjes ook niet maar licht groen dof en kurk droog terwijl andere gedeelte van t blad nog licht spiegelend mooi groen wel wat licht maar er veder goed uit zag. en idd beter te wienig voer dan teveel. als een plant van de eene voedingstof te veel binne krijgt kan hij andere voedingstoffen niet voldoende meer opnemen
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #22
                Heb hier zelfde soort wel op grond deze ronde voorbemest met ec van 4.6 en ph van 5.2 ook in deze grond gekiemt en toen hij recht bove de grond stond begonnen met voeding dus 3 dagen na kiem ongeveer. Want hoorde ergens iets over te vroeg voeding geven dat het een probleem kan zijn. Mischien licht het aan de voeding maar hier me punt want bij de vorige foto was de oplossing tog een tekort aan voeding want gaf meer en was opgelost. Maar de ronde nu ben ik direct begonnen met voeren en iets meer niet veel maar halve ec ofzo maar dat boven op voorbemeste grond. Groeit perfect. Hoe is dat mogelijk als de plant de eerste tijd met lobblaadjes geen voeding nodig heeft?
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                  #23
                  7 vingers op 1 blad plant is 20 dagen aud
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                    #24
                    Duidelijkere 7 vingerig blad
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment


                      #25
                      Als je niet genoeg voeding geeft om ze te verbranden, dan verbranden ze niet. Da's vrij makkelijk te verklaren.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #26
                        ik geef ze volle dosis zelfde waarde als op cocos dus in theorie veel te veel want is nu bevoedde grond en geef net zo veel als toen het plantje genoeg had vorige keer op niet bevoedde cocos. dus mij vraag eigelijk als de plant tot de lobblaadjes afvallen geen voeding nodig hebben en niet aan de bodem beginnen. hoe is het dan mogelijk een tekort aan voeding te hebben binne de eerste anderhalve week ? en hoe is het mogelijk dat een plant goed op voeding reageert er heel gezond uitziet goed groeit terwijl die in theorie op eigen kragt al voldoende zou moeten hebben daar boven op de bodem nog vol zit wat die in theorie niet lekker vind en daar boven op nog is snelopneembare vloeibare voeding. hoe is dit te verklaren?
                        Last edited by like a lion; 22 May 2017, 22:16.

                        Comment


                          #27
                          ik heb hier ook ff een gedachte. een zaadje is klijn past weinig in lijkt mij niet een groot genoeg energie opslag voor een plant wel voor kiem en eerste blad dus tot fotosyntese dan gaat een plant zijn eige energie maken heb ik wel s gehoort. de plant begint dan water de dampen en te drinken dus water verwerken en suikers maken energie maken dat kan een plant uit licht en water maar daar zijn heel veel systemen aan het werk net al bij een mens (het leeft) dus die systemen hebben vanaf het beging een stofwisseling niet heel onbelangrijk lijkt me de stof t zaadje weegt geen 10de gram dus kan niet veel kalium of fosfor stikstof in zich dragen tog heeft de plant dit nodig zodra fotosyntese begint lijkt mij dus neemt deze de stoffen al bij het eerste blad op net als vocht (wat tevens ook gebruikt wort door de plant zichzelf te koelen wat ook aan t begin nodig kan zijn) dus lijkt mij dat ze vanaf het begin voeding nodig hebben. daarbij de grond die je koopt bij de winkel met voer er in al werkt vaak heel lang 3 maanden 8 weken zoiets terwijl mijn voeding met 3 dagen uit de grond is of een keer goed spoelen. dat geeft mij de indicatie dat het langzaam werkende voeding is en er dus per dag op intensive kweek bijna nix wort afgegeven dus bijgevoert moet worden. kan dat ik er helemaal naast zit maar me planten houde wel van deze gedachten...

                          Comment


                            #28
                            'Grond met een ec van 4,7 en een ph van 5,1'. Daar groeit niks op. De ec van batmix schommelt tussen de 1,0 en 1,4. En zaailingen hebben op geen enkel medium waar ook maar iets van voeding in zit geen voeding nodig voor minstens de eerste twee weken. Zelfs in regenwater of kraanwater zitten wat mineralen en wat kalk en dat is al genoeg. Lightmix is doorgaans goed voor drie weken en is van het armste wat je kan kopen.
                            Voor de rest is het mss uw eigen fout niet, maar fjew man. Zinnen hebben hoofdletters en punten en komma's enzo. En als je der een aantal van bij elkaar zet wordt dat al wel is een alinea.

                            Comment


                              #29
                              ec is 46 mS/m grond van de aldie. miss klopt de verpakking niet
                              Last edited by like a lion; 23 May 2017, 08:52.

                              Comment


                                #30
                                EC = (mS/m) / 100

                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                                Comment

                                Bezig...
                                X