Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Onherkenbare afwijking nieuw blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Mooi, zo zie je maar dat je niet te snel moet zeggen dat je geen beestjes ziet

    (ik kwam ze tegen door te googlen op ' curved cannabis leaves', en dan op afbeeldingen klikken die het meeste op jouw foto's leken)

    Succes met de bestrijding, neem je andere planten ook preventief mee!
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #17
      I stand completely corrected! Met het blote oog niet kunnen zien wil idd niet zeggen dat ze er niet zijn
      ik had ook gegoogeld maar kon niets vinden dat er op leek.

      Nu dan even een paar fotos van hoe ze er wel uit moeten zien .. enjoy


      20170625_211628.jpg20170625_210715.jpg20170625_210707.jpg20170625_210646.jpg20170625_210658.jpg20170625_211628.jpg
      Attached Files

      Comment


      • Stemma
        Stemma commented
        Editing a comment
        Mooi dat 11 vingerig blad!

      #18
      Ik had ook last van bladluis, maar dit is toch vrij ongezien.

      Comment


        #19
        Denk dat dit echt de Hemp Russet Mites zijn, foto's van Icerage lijken er precies op.

        Overigens ook in een tomatenvariant bestaand

        "If you think you have the Tomato-Tobacco Mosaic Virus Disease (TMV), but your plants are not responding to treatment, the chances are pretty good that Cyclamen, Russet or Broad mites have entered your space."


        Van http://www.everwoodfarm.com/Pest_Ins...nd_Broad_Mites
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Ik snap dat het een citaaat is, maar dat laatste is complete.., euh...., snap ik niet zo.
          Vrij vertaald:
          "Als je denkt dat je TMV hebt, maar de plant niet reageert op behandeling dan zijn het waarschijnlijk mijten".
          Welke behandeling is er dan tegen TMV ?

        • Stemma
          Stemma commented
          Editing a comment
          Het enigste wat ik kon bedenken omdat hij het over 'plants' heeft, dat ondanks het ruimen van aangetaste planten, handen wassen, gereedschap ontsmetten, geen tabak gebruiken nabij de planten de 'aandoening' zich toch blijft uitbreiden. Maar dan nog staat het inderdaad raar omschreven. Ik heb net nog even gekeken of ze bij everwoodfarm toevallig een 'wondermiddel' verkochten tegen TMV maar dat is ook niet zo.

        #20
        Ik weet niet of ik een link mag posten maar hier een duidelijk uitleg over hoe moeilijk deze infectie te herkennen en te bestrijden is. Overigens geeft het ook duidelijk aan hoe makkelijk een misdiagnose gemaakt kan worden. Vermoedelijk had ik inderdaad "Hemp Russet Mites" op de plant.

        Wellicht iets om in de sticky notes toe te voegen!

        http://www.growweedeasy.com/cannabis-broad-mites

        Comment


          #21
          Die beestjes op je foto zien er toch wel wat anders uit dan die op het filmpje van Stemma.

          Yep, als het niet de enige plant is, en geen hele bijzondere genetica zou ik 'm lekker wegmikken als ik dit had.
          TMV, vervelende mijten, 't is allemaal niet goed.
          Straks zit alles eronder.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #22
            ik heb alle planten nagekeken en de rest is clean voor zover ik kan zien .. zo apart dat er maar 1 aangetast is. Ik ben nog nooit gevallen van mijt tegen gekomen in deze tuin.

            Wel heb ik vlakbij een Hibiscus en een kamperfoelie staan die een hevige aanval van bladluis hebben ondergaan. Zal het dan toch bladluis zijn geweest? Zo klein?

            Ik durf eigenlijk de besmette plant niet meer aan te raken .. mocht het toch mijt zijn ... het schijnt belachelijk besmettelijk te zijn. ik zie mezelf namelijk niet in pak,handschoenen en schoenbeschermers gaan hehe

            ik ben in ieder geval begonnen met preventieve acties. Overal knoflook en ui eromheen geplant. Ik heb nog even naar Neem olie gekeken .. maar daar zit ik helemaal niet op te wachten? :o

            Comment


              #23
              Het zijn in ieder geval beestjes, misschien wel een nieuwe soort - > de Icerage mijt


              Mijten (Acariformes) zijn kleine geleedpotigen met een lichaam dat niet duidelijk in twee (zoals bij spinnen) of drie (zoals bij insecten) geledingen is gedeeld. Samen met de teken vormen ze de orde Acarina (vroeger: Acari). Men onderscheidt 546 families met meer dan 45.000 soorten[1] waarvan er ca. 2500 in het water leven en 10.000 parasitair zijn. Men schat dat het grootste deel van de mijtensoorten nog niet wetenschappelijk beschreven is. Ze verschillen in lichaamsvormen en leefwijze soms sterk van elkaar.

              https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mijten


              Wat is er mis met Neem olie?
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #24
                Icerage Mites

                Neem Oil


                Neem Oil will leave an unpleasant taste/smell on buds when used to treat flowering plants, so again, don't let this stuff get near your buds! There's also some evidence Neem oil may be harmful to humans so use with care! That being said, Neem oil is an all-natural remedy that is very effective against many different types of bugs and mold, including broad mites.

                Zo niet chill wanneer ik dat lees.

                Heb je wel eens van Essentria IC3 gehoord? Ik was al een beetje aan het browsen erover

                Comment


                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Als je 150ml opdrinkt inderdaad.
                  Een koffiekopje is ook fataal als je die inslikt. Ik heb die elke dag tegen m'n mond aan en nooit gedacht, kom laat ik 'm eens doorduwen.
                  Je hebt Neemolie nooit geroken zeker ?
                  Ik denk dat je vanzelf wel beseft dat een mondkapje niet overbodig is als het het spuit en 150ml opdrinken gaat je niet lukken.
                  En op de toppen spuiten moet je met geeneen middel doen natuurlijk.
                  Last edited by QnQ; 27 June 2017, 07:46.

                • Stemma
                  Stemma commented
                  Editing a comment
                  Kwestie van doseren inderdaad. Neem 2 paracetamol en je hoofdpijn neemt af, neem er 200 en je gaat dood.

                  Overigens onderstreep ik Q, als je 150 ml neemolie opdrinkt is het zeer aannemelijk dat de hersenschade al aanwezig was voor het nuttigen van de neemolie

                #25
                Ik heb het even opgezocht. Essentria IC3:
                Causes serious eye damage

                Causes skin irritation

                Harmful if swallowed

                May be fatal if swallowed and enters airways

                May cause an allergic skin reaction

                May cause drowsiness or dizziness

                Combustible liquid

                May damage fertility or the unborn child.
                Niet zo chill om dat te lezen. Vooral omdat ze beweren dat het ontzettend veilig is. Gevonden in de MSDS van het product.

                Voor zover ik zelf kan vinden, is neem-olie een veiliger alternatief.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #26
                  Okay dat is net zo eng haha

                  Maarum .. de natuur moet vast wel iets hebben toch? Lieveheersbeestjes tegen luis .. ui tegen witte vlieg .. ik zoek even verder wat de natuurlijk tegenhanger van mijt is.

                  Comment


                    #27
                    Andere mijten; roofmijten.
                    Werkt het best in een afgesloten ruimte. (binnenkweek)
                    Buiten komen die gewoon in de natuur voor.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #28
                      Thnx QnQ .. ik zal onderzoek er naar doen.

                      Ondertussen verder geen andere besmettingen tegen gekomen


                      Oh .. maar wel nu lieveheersbeestjes op de planten gezien!

                      Comment

                      Bezig...
                      X