Blaadjes zaailing verschrompelen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • GrowndFlow
    Ultra Stoner
    MemberLucky Member
    • Jun 2015
    • 103

    #1

    Blaadjes zaailing verschrompelen

    Korting op 420shop
    Goedemiddag mede hobbyisten, ik ben recent begonnen met een zaadje te ontkiemen. Deze heb ik geplant op 24/10 en liet zichzelf zien op 26-10. Ga een van dees beginnen met het schrijven van mijn kweekverslag, ik ben niet zeker of mijn zaailing het wel goed aan het doen is. Ik denk dat hij momenteel ongeveer een 4/5cm van de grond tot aan het eerste lob blaadje is, het 2de lob blaadje is nog niet echt een “blaadje” meer iets wat nog niet echt gevormd is.. de temperatuur en LV zijn beide volgens mij zoals het hoort te zijn: Temp: 21-26graden LV: 45-60. Ik kweek met een Specta Unit Special III start Nu zou het misschien kunnen liggen aan de lamp of de afstand tussen lamp en plant? Link van de lamp: http://www.dutchgreengrowlights.eu/1...ial-iii-start/
    afstand tussen de plant en lamp is momenteel 30CM is dit te ver/kort? Het is een fem af amnesia haze zaadje van visionseeds, wou er eigenlijk 2 zetten maar eentje is nog steeds niet gekiemd. Ik kweek in een 60x60x120 tentje van growbox.


    Sorry als mijn bericht een beetje verwarrend is maar ik ben niet de beste in het opstellen van een bericht. Mvg
    Attached Files
    Last edited by GrowndFlow; 30 October 2017, 12:40.
  • joremkrank
    Cronic Grower
    Lucky Member
    • Oct 2015
    • 3260

    #2
    niet echt goed te zien zo maak eens een foto met het licht uit
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment

    • GrowndFlow
      Ultra Stoner
      MemberLucky Member
      • Jun 2015
      • 103

      #3
      Sorry, zal straks eens maken zonder licht. Maar ik denk dat het andere lob blaadje is blijven zitten in de zaadhoes. Zou het plantje nog verder groeien zonder dat 1 lob blaadje?

      Comment

      • Perzopolis
        Plantje
        Nieuw Lid
        • Oct 2017
        • 14

        #4
        Hmm, na wat ik al gelezen heb en ook aantal keren gebeld ivm led lampen, denk ik dat het veel te dicht staat.
        een led lamp geeft geen warme af zoals een hps maar de intensiteit van het licht blijft.
        je mag die gerust op 50 of hoger zetten zo hebben ze ruimte om groeien in de ruimte dat ze zelf goed vinden qua lichtintensiteit en of kan je die zelf later terug op 30 zetten.
        en verder is afwachten en zien hoe je plant zal groeien met 1 blad.
        ​​

        Comment

        • GrowndFlow
          Ultra Stoner
          MemberLucky Member
          • Jun 2015
          • 103

          #5
          joremkrank hier is een foto met het licht uit.
          Attached Files

          Comment

          • joremkrank
            Cronic Grower
            Lucky Member
            • Oct 2015
            • 3260

            #6
            als ie in aarde van de growshop staat zou ie nog wel bij kunnen trekken,beetje de toplaag vochtig houden met een plantenspuit en het een dag of 5 aankijken,zit er dan nog geen echte groei in,dan kan je beter opnieuw beginnen,succes
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

            Comment

            • GrowndFlow
              Ultra Stoner
              MemberLucky Member
              • Jun 2015
              • 103

              #7
              Oké dus de toplaag vochtig houden, de zaailing niet nat maken?

              Comment

              • beowulf
                Exquisite Grower
                MemberLucky Member
                • Nov 2008
                • 6495

                #8
                Ofwel verbrand, ofwel verzopen, ofwel een oud zaadje waar geen leven meer in zit. In welke grond zijn ze gegaan? Best nieuw zaadje ontkiemen, die gaat nog wel een tijdje zo stil staan als ze er al door komt.

                Comment

                • GrowndFlow
                  Ultra Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Jun 2015
                  • 103

                  #9
                  beowulf verzopen lijkt me straf aangezien ik zuinig ben met water, verbrand misschien al eerder? Maar de lamp hangt maar op 30CM? Heb een link van de lamp hierboven. Het zaad is denk ik ongeveer een 6maand oud? Altijd in een donker & koele ruimte bewaard, het verschrompelde blaadje is volgens mij kapot omdat er een stukje van dat lob blaadje in de zaadhoes is blijven zitten. De grond is Coco’s grond van een growshop

                  Comment

                  • beowulf
                    Exquisite Grower
                    MemberLucky Member
                    • Nov 2008
                    • 6495

                    #10
                    Verbrand als in teveel meststof. Coco's dus, daar kunnen ze moeilijk te nat in staan.

                    Comment

                    • GrowndFlow
                      Ultra Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Jun 2015
                      • 103

                      #11
                      Enige idee wat ik kan doen buiten geduld hebben?

                      Comment

                      • beowulf
                        Exquisite Grower
                        MemberLucky Member
                        • Nov 2008
                        • 6495

                        #12
                        Opnieuw beginnen... Is dat lege cocos of voorbemeste en heb je die doorspoeld voor je begonnen bent? Ziet er mij ook redelijk rare cocos uit, vreemde structuur.

                        Comment

                        • GrowndFlow
                          Ultra Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Jun 2015
                          • 103

                          #13
                          Zou deze niet meer goed komen? En ben niet zeker of het voorbemest is ga eens op de zak lezen als ik weer thuis ben. Heb hem niet gespoeld nee, zou het daar aan liggen?

                          Comment

                          • beowulf
                            Exquisite Grower
                            MemberLucky Member
                            • Nov 2008
                            • 6495

                            #14
                            Ik ben niet zo bekend met coco's, maar heb van bepaalde merken al zoiets gezien wat hier op lijkt. Daar werd dan aangeraden om die eerst goed nat te zetten voor je begint met afgezuurd water. Is dat niet zo voor elke cocos? En dan even de drain meten.
                            Zo'n zaadje dat na x-aantal dagen nog op dag 1 blijft steken zie ik niet meer goed komen nee.

                            Comment

                            • GrowndFlow
                              Ultra Stoner
                              MemberLucky Member
                              • Jun 2015
                              • 103

                              #15
                              Oei, ja dit is zelf de eerste x dat ik op Coco’s kweek. De growshop had me niets verteld over spoelen, gewoon zaadje erin zeiden ze. De zaailing is wel nog gegroeid de bladvorming is wel langzaam, volgens mij zijn de eerste twee gekartelde blaadjes wel al iets gegroeid maar niet echt om te zeggen duidelijke vordering.

                              Comment

                              Bezig...