Verlept blad en gele puntjes.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Javice
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Dec 2017
    • 7

    #1

    Verlept blad en gele puntjes.

    Korting op 420shop
    Beste mensen,

    Ik ben ongeveer 6 weken geleden begonnen met een eerst kweek van 1 plantje : een Dutch automatic

    Nu merk ik al enkele weken dat de blaadjes vanonder, in volgorde wie er eerst was, kapot (?) aan het gaan zijn

    Wat kan hier de reden van zijn, verkeerde voeding ?

    Ondertussen is men plantje 80cm hoog, volgens websites word die normaal maar 40-75cm

    Hier en daar hebben enkele blaadjes wel gele punten

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • Flip Hasjkip
    Wicked Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Sep 2008
    • 3595

    #2
    Ik denk dat je weinig reacties gaat krijgen. Het is handig als je wat meer informatie geeft, wij kunnen immers niet zeggen of je verkeerde voeding gebruikt als je niet zegt welke voeding dat is geweest.

    Info kan zijn bijv. medium, voeding, temperatuur in je ruimte, hoeveel water geef je, maat potten, soort verlichting enz.

    Hoe meer informatie je geeft hoe makkelijker het wordt om het probleem te achterhalen.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment

    • Hoeloes
      Advanced Grower
      420 MemberMemberLucky Member
      • Jun 2016
      • 1051

      #3
      Lees anders dit ff door.
      Welkom op het forum! Omdat er hier veel chaggrijnen rondlopen, die je zonder pardon op de vingers tikken als je iets doet wat ze niet aanstaat, heb ik besloten een paar tips te maken voor beginners. Niemand heeft mij hierom gevraagd, maar persoonlijk vind ik dat het nodig is. Als je deze gids hebt doorgelezen, en je houd je

      Succes
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

      Comment

      • Javice
        Stekje
        Nieuw Lid
        • Dec 2017
        • 7

        #4
        voeding : https://www.desjop.nl/index.php?acti...l#.WjwLIzciGUk
        temperatuur : 19.5°C
        vochtigheid : 75%
        potmaat : 18liter
        water, PH 6 - 6.5 die ik eerst opwarm naar 25°C, geef ik wanneer men meterje onder de 7 komt https://www.bol.com/nl/p/3-in-1-ph-m...0000056501213/ ,
        licht ben ik met een 30W led (met rood, blauw, wit, IR, UV ) begonnen en daarna zelf wat extra socketjes bij geknutseld en extra led spotjes bijgestoken die ik nog liggen had, 8x 25W wit dus een totaal van 230W maar als me dit bevalt haal ik deftig led box

        Comment


        • LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Die meter meet exact niets accuraat genoeg om daar op aan te kunnen sturen. Hij verschaft elektrische weerstand informatie (ohm) in plaats van een H+ concentratie (zuurgraad). Gooi er een lepel zeezout bij, en hij schiet omhoog. Zulke meters zijn ontzettend fout en misleidend. Je pH kan mogelijk dus helemaal verkeerd zitten.
          De water-meet capaciteit is ook op weinig gebaseerd; ook hier kan een hoge zoutconcentratie (dus alle zouten, ook voedingszouten) een totaal vertekend beeld geven.
          Ik denk dat je het probleem in die richting zult moeten zoeken.
          Je geeft waarschijnlijk ook teveel voeding, we weten niet welke voeding, dus daar kan ook niemand je mee helpen.
      • Flip Hasjkip
        Wicked Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • Sep 2008
        • 3595

        #5
        Kweek je op aarde en zo ja welke ? Hoeveel en wanneer geef je water ?
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment

        • Javice
          Stekje
          Nieuw Lid
          • Dec 2017
          • 7

          #6
          ja, op aarde, enigste die ik hier in de buurt vond https://www.hubo.be/nl/p/potgrond-40l/6004.html

          en water is meestal smorgens en savonds 1 of 2 glazen

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #7
            Dus die verpakking is 80x40x9 cm. (krap 30 liter)
            En daar zit dan die zak van 40 liter grond in.
            Da's knap.

            Water geven doe je liefst (+/-) 2 uur nadat het licht aan gaat.
            Niet kletsnat de nacht in laten gaan. (foto1 te nat/droog/onregelmatig water/geen licht)

            Hoe vaak en hoeveel voeding geef je, wanneer ben je daarmee begonnen ?
            Doe je alleen voeding bij het water, of pas je de pH ook aan ?
            Heb je meer foto's ? (meer is vaak beter
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • Javice
              Stekje
              Nieuw Lid
              • Dec 2017
              • 7

              #8
              niet heel die zak aarde zit in de pot, en deze pot gebruik ik : https://www.desjop.nl/nl/a/potten-am...9#.Wjy_KTciGUk

              voeding ben ik begonnen toen de eerste volledige blaadjes te voorschijn kwamen, eerst een kwart van de aanbevolen hoeveelheid die op de verpakking staat, opgebouwd naar nu 1ml op 1 liter water. Voeding zit in al het water dat ik geef.

              Ph pas ik ook aan naar 6 - 6.5PH

              Tot nu toe heb ik ook een 24 uur licht schema gebruikt, ik had ergens gelezen dat dit voor autoflowers beter is

              Comment


              • Hoeloes
                Hoeloes commented
                Editing a comment
                Voor hoeveel weken voeding zit er in die potgrond? Althans ik neem aan dat het hier om voor bemeste potgrond gaat. Op de hubo site kan ik deze info niet vinden.
            • Javice
              Stekje
              Nieuw Lid
              • Dec 2017
              • 7

              #9
              "regelmatig bijmesten na 4 weken" meer staat er niet op de zak zelf

              Comment

              • joremkrank
                Cronic Grower
                Lucky Member
                • Oct 2015
                • 3260

                #10
                water boven de 22 graden bevat bijna geen zuurstof liefts gieten met 19 a 20 graden.vergeling van ouderdom begint van ondere weinig aan de hand dus
                verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                Comment

                • beowulf
                  Exquisite Grower
                  MemberLucky Member
                  • Nov 2008
                  • 6495

                  #11
                  Bijna geen? Als water van 22° bijna geen zuurstof bevatte dan leefden er geen vissen in. Vele waters zelfs hier al halen die waarde. Zet een pan op het vuur, vanaf je bellen ziet opkomen begint het wat te minderen en dat is pas rond de 50°.

                  Comment

                  • LR2
                    Mother of all Growers
                    MemberLucky Member
                    • Nov 2011
                    • 8552

                    #12
                    Water lijkt me ook een vreemde bron voor zuurstof.. Ik bedoel, daar hebben we de lucht al voor. Er hoeft pas zuurstof in je water te zitten als je onder water kweekt, maar ook dan minimaal, want planten verbruiken relatief gezien, bijna geen zuurstof.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                    • beowulf
                      beowulf commented
                      Editing a comment
                      Ik ga een artikel posten op ccnnnnccnnnnbbbbcccc dat planten kieuwen hebben.
                  • beowulf
                    Exquisite Grower
                    MemberLucky Member
                    • Nov 2008
                    • 6495

                    #13
                    Wist je trouwens dat planten kieuwen hebben? Ik heb dat ergens gelezen.

                    Comment

                    Bezig...