Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gele bladeren vanaf begin bijna?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gele bladeren vanaf begin bijna?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik zit met 2x600W in een 240*120
    Afzuiging 1000m
    Temp 20-25
    luchtvochtigheid: 45%
    PH voeding: 6.0-6.5

    EC nu: 1,8 (EC leidingwater is 0.8), volgens pagrond schema zou ik op 2.0 moeten zitten

    ik kweek op aarde (plagron light mix)

    ik gebruik terra grow + pur zyme + power roots

    Ik ben in januari begonnen met een kweek bubble gum, maar die werden geel en heb ik weggesmeten, daarna heb ik opnieuw bbblegum gekocht (dit is mijn vierder kweek)

    Sommige doen het goed, andere niet, andere vergelen, steeds eerst onderaan, wat me doet denken aan een mobiele voedingsonevenwicht, waarschijnlijk Stikstof tekort...

    Maar de PH is juist, de EC ook, dus volgens het schema moeten ze toch genoeg krijgen???

    Ze krijgen misschien genoeg, maar nemen het niet op?

    Kan ik stikstof apart kopen?

    Samenstelling plagron terra: Water, kaliumnitraat, kaliumdiwaterstoffosfaat, ammoniumnitraat, fosforzuur. NPK-meststof (3-1-3). 2,6% Stikstof totaal (N) waarvan 2,0% nitraatstikstof (NO3) en 0,6% am moniumstikstof(NH4), 1,1% in water oplosbaar fosforpentoxide (P2O5), 3,1% in water oplosbaar kaliumoxide (K2O).

    Of hebben ze teveel water gekregen? Toen ik die eerste kweek heb weggegooid, viel me op dat er nauwelijks wortels aan zaten ...

    Ik ben ook van plan om nu niet meer elke dag te geven.

    Ik zit in derde week groei en ben net naar 12/12 aan het overschakelen... (vierde week na kiemen dus)



    Suggesties aub?




    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      hello
      ik kweek met 1 hps 600 watt in gewone universele potgrond met perliet waar voedingstoffen inzitten

      eerste voeding (terra grow) krijgen ze bij mij na minimum 4 weken (2ml/Lwater)

      succes
      Last edited by QnQ; 15 February 2018, 19:26. Reden: overbodige info uitgegumd ;)

      Comment


      • beowulf
        beowulf commented
        Editing a comment
        Nu ni voor lullig te doen ofzo. Heel leuk dat je zelf geen bladproblemen hebt, maar hoe is de TS daarmee geholpen bij zijn huidige bladproblemen? Want je post dat bijna in elk topic ivm bladproblemen...
        Als je bv minimum 4 weken wacht met voeden op lightmix dan heb je bladproblemen.

      #4
      Ik zou in ieder geval nog niet overschakelen naar bloei vooraleer dat probleem opgelost is. Als uw vorige planten amper wortels hadden dan stonden ze heel wsl te nat ja.

      Comment


        #5
        Welk schema gebruik je precies Manfred ?

        De eerste 2 weken na overpotten hebben de plantjes alleen water nodig, je begint dus later aan het schema.
        Ze zien eruit alsof ze teveel voeding gehad hebben en te droog staan.

        Volgens het schema hoor je zeker niet op een EC van 2 te zitten.
        Die is pas in week 8 bloei ! (bovendien is 2 al best hoog)
        In de groei geef je volgens schema de eerste weken tussen de 1.1 en 1.7
        De laagste waarde voor kleine plantjes, de hoogste waarde voor grote planten.
        Als ik naar je foto's kijk had ik onder de 1.5 gebleven. Ze zijn nog klein.

        Wat je moet doen, dat is de volgende vraag....
        In ieder geval geen voeding geven voor een paar dagen.


        plagron_terra.JPG
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #6
          ik heb een angepast schema gebruikt van op hun site, omdat mijn hardheid vh water reeds 0.8 is ...
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #7
            nog een foto
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #8
              Dus omdat je water een hoge EC heeft, ga je een nog hogere EC geven ?
              Die logica ontgaat me een beetje. De EC van het water telt gewoon mee, zo doet (deed?) iedereen het altijd.

              Hoe vaak en hoe veel water geef je ?
              Het is al vanaf het zaadje opkwam dat ze geel werden ?
              Meestal is dat toch een teveel aan water.

              Dit lijkt me nou zo'n momentje waarop je de EC en pH van de grond gaat meten. (hoe)

              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #9
                Ja te hoge ec.
                2 weken na ontkieming geef je ec 1.0. Dat drijf je wekelijks op met 0.1. (gemiddeld bekeken)
                Uw plant moet teveel voeding transporteren en dan krijg je allerlei tekorten. Magnesium tekort bij te hoge pk waarde is niet vreemd.
                Dat is geen probleem in de laatste weken bloei. Maar zie hoe klein de plant hier is. Als je een goed medium had zou je nu niet eens mineraal moeten bijvoeden.
                Less is more.

                Comment


                  #10
                  Hier heb ik het gehaald: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...af-begin-bijna

                  Comment


                  • DannyDeVito
                    DannyDeVito commented
                    Editing a comment
                    mss wat investeren in goeie tensiometers van blumat zoals ik? kosten ong 30 euro/stuk maar dan meet je perfect wanneer ze water nodig hebben en de ene plant drinkt meer dan de andere Ik had trouwens ook dat probleem bij eerste kweek van teveel of te weinig water
                    succes

                  #11
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                  • Holy Cannelloni
                    Holy Cannelloni commented
                    Editing a comment
                    Super, bedankt voor de info!

                  • MV1977
                    MV1977 commented
                    Editing a comment
                    Leesvoer voor de late uurtjes... Bio was niet mn beste vak op school . Thanks LR2!

                    (Btw, het moet zijn "bioplek.org, niet .nl)

                  • LR2
                    LR2 commented
                    Editing a comment
                    Het mijne ook niet MV1977! Ik heb het direct laten vallen zodra dat kon.. Nu ben ik waarempel bioloog.
                    Het viel me wel op dat de stof honderd keer makkelijker is wanneer je met een doel werkt; in ons geval een wietplant. Je kent hier en daar al wat termen, je hebt al eens iets gelezen.. Nu vallen alle puzzelstukjes op hun plek.
                    Thanks voor de tip, het moet inderdaad .org zijn. Tip terug: maak er geen leesvoer voor de late uurtjes van, dan ga je erover dromen. Da's echt niet cool met biologie. Beter in de ochtend doen, en als er dan vragen zijn dan weet je ze tenminste nog te herinneren

                  #12
                  Ik moet toch toegeven dat mijn beste teelt ook zonder meten was. Organische supplementen in de grond en puur kraantjeswater met een pH van circa 8.
                  De grond bufferde dat precies goed. Het waren sativas met 10 tot 13 weken bloei. Daar ik ze maanden voorgegroeid had, had ik bijna 400 gram van 4 planten en 2 freebies.

                  Maar ik zal nooit weten hoeveel beter/slechter het met minerale voeding had geweest. Nu combineer ik beide. Ik zie de toppen toch aanzienlijk opzwellen na het boosten. Maar mijn bladeren sneuvelen even snel bij die boosters.
                  ​​​​

                  Comment


                    #13
                    als je planten al zo geel zien , why ze dan nog verder afbloeien , ik vermoed dat deze het einde niet zullen halen als ze er zo uitzien !

                    hoop dat ik me vergis
                    Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                    Comment


                      #14
                      Oorspronkelijk geplaatst door k1 View Post
                      als je planten al zo geel zien , why ze dan nog verder afbloeien , ik vermoed dat deze het einde niet zullen halen als ze er zo uitzien !

                      hoop dat ik me vergis

                      Comment


                        #15
                        nee echt, de drie planten naast de harde enilator zien er beter uit dan onder de andere kleine blazers, het is ook wel een gavota pro tegenover een gewone tube, maakt dat uit?

                        Comment

                        Bezig...
                        X