Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Omlaaghangende bladeren en beginnende top

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Omlaaghangende bladeren en beginnende top

    Korting op 420shop
    Hey guys !

    Ik heb sinds kort gemerkt dat een van de 4 planten is beginnen hangen. Ze zitten alle 4 in potten van 25l +- en ze krijgen om de 2 dagen 1,5l water verdeeld over de 4. Eerst dacht ik aan te veel water gegeven ? Maar aangezien ze allemaal evenveel krijgen lijkt het me straf. Tot ze sinds vandaag alle 4 stilletjes beginnen te hangen .
    Alsof er geen kracht meer zit in de bovenste deel van de plant . Ze voelen ook heel week aan. Ze staan onder een 250W hps en nog een led bloei bar. Rond 29 graden en een LV van 45%.

    ​​​​​​Iemand die mij hier in wat raad kan geven?

    Alvast bedankt !
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Dat is mogelijk aan de schrale kant, zeker tijdens deze warme dagen. Ik doe met kleinere plantjes 2l/2dagen en dat is al te weinig merk ik. Til die pot eens op en voel hoe zwaar hij is. Steek je vingers eens in de aarde en voel of die deep-down vochtig is. Vul een gelijke pot met aarde, weeg die en vergelijk dat met je potten waar de dames in staan.
    Je bladeren zijn ook erg donkergroen naar mijn smaak en ik zie tekenen (lichte klauwtjes) dat er mogelijk wat veel voeding in je grond zit. Maar begin eerst eens met je waterhuishouding, als ie opfleurt kun je waar nodig verder tweaken.

    Comment


      #3
      Zal ik dan eens proberen van wat meer water te geven ? Zou ik dan beter elke dag 1,5 l verdelen over de 4, of om de 2 dagen ineens 3l over de 4 ?

      Maar wat als het nu niet met het water geven te maken heeft ? Zouden er nog andere zaken zijn waardoor deze symptomen voorkomen?

      Comment


        #4
        Nee, dat zeg ik niet. Ik vind dat je eerst een goed beeld moet hebben van wat je dames nodig hebben en daarop je watergift moet afstemmen. Voel in die aarde met je vinger, til hem eens op, weeg eens wat een pot lichter wordt na een dag, of koop zo'n hygrometertje (of hoe het ook heet) die je in de grond kunt steken. Eerst dat op orde hebben, dan kun je verder kijken.
        De enige andere reden die ik kan bedenken is overwatering (wederom, voelen/meten=weten), maar ik gok toch eerder op onderwatering vanwege de getallen die je noemt en vanwege dat je grond er droog uitziet. Jij zult dit zelf moeten bepalen, dat kan ik vanaf hier niet doen.
        Te vaak watergeven schijnt niet goed te zijn, maar te weinig ook niet. Zolang het maar geen modder wordt en het niet dagen duurt voordat de grond weer een beetje opdroogt om weer zuurstof bij de wortels te kunnen laten komen. Laat ik het zo zeggen, een beetje variatie in vochtigheid van de grond is niet zo verkeerd. Steeds een dag overslaan moet kunnen, maar blijf wel dagelijks controleren of hij niet te veel opdroogt.

        Comment


          #5
          Ik heb net een kweek in 30l pot achter de rug. Mijn plant kreeg elke dag 1 liter water en twee keer per week voeding.

          Met 1,5liter verdeeld over 4 x 25 liter potten zit je volgens mij veel te laag in watergift.
          2018, Bubblegum, Kera Seeds
          2019, Jack Herer, Kera Seeds

          Comment


            #6
            Te droog.......

            Comment


              #7
              Yep, aan het donkere blad te zien mag er wel een liter of twee water in.
              En dan dagelijks gaan watergeven. Iedere pot mag wel een halve liter per dag waarschijnlijk.

              Til voor de zekerheid die pot even op.
              Die zal wel mega-licht zijn....dan staat ze dus te droog.
              Als je 'm niet van de grond krijgt staat ze te nat....soort van logisch eh
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Luister naar de experts. Dit is te droog. Punt.
                  Zuurstofproblemen bij de wortels krijg je pas als de plant echt aan het verzuipen is. De toplaag van de grond zit dan vol met algen (da's te nat dus).
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment

                  Bezig...
                  X