Gele vlek op blad

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Jamaican blunt
    Junior Stoner
    Nieuw Lid
    • Jan 2017
    • 18

    #1

    Gele vlek op blad

    Korting op 420shop
    Hallo
    Ik heb verschillende auto's met gele vlekken...
    Weet iemand hier een biologische bestrijding voor?
    Mvg
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • Meglow
    Expert Grower
    MemberLucky Member
    • Jun 2011
    • 1374

    #2
    ik denk dat je ff een scherpe foto moet plaatsen. Zit het op het blad, in het blad, onder het blad?

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Verder van je plantje af gaan staan, dan zie je het niet.

      1 Het is geen schimmel.
      2 Het is niet te zien wat het wel is. Als je serieus antwoord wil hebben we veeeeeeeeeel meer info nodig.

      Meer foto's en meer plant op de foto.
      Meer info. Staan ze in aarde ? Welke ? Hoeveel ? Heb je iets door de aarde gedaan ? buiten of binnen ? voeding of niet ? welke en hoeveel precies ?
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • Jamaican blunt
        Junior Stoner
        Nieuw Lid
        • Jan 2017
        • 18

        #4
        Ik heb 8 autoflowers ze staan in universele aarde met perliet. De potgroote van de planten verschilt tussen 20-25 liter, en ik kweek buiten. De planten zijn nu 7 weken oud en ze zitten in week 3 bloei. Heb ze in het begin van de week water gegeven met 1ml plagron alga bloom. Wil fotos fotos uploaden maar die zijn te groot...

        Comment

        • Jamaican blunt
          Junior Stoner
          Nieuw Lid
          • Jan 2017
          • 18

          #5
          Hier al een deel fotos
          Attached Files

          Comment

          • LR2
            Mother of all Growers
            MemberLucky Member
            • Nov 2011
            • 8552

            #6
            Oh my god, als dat is wat ik denk dat het is, dan gaat het een zware kweek worden!
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


            • Toverfee
              Toverfee commented
              Editing a comment
              Wat denk je dan LR2?

            • Jamaican blunt
              Jamaican blunt commented
              Editing a comment
              Ervaring hier mee?

            • LR2
              LR2 commented
              Editing a comment
              Ik denk lokale beknelling van een van de vaten in de plant. Topicstarter ziet spoken, en maakt zich veel te druk. Daarom gaat het een zware kweek worden. En zie maar; direct een foute diagnose, direct een verkeerde behandeling, en direct heermoes gekocht (wat ook niet onomstotelijk bewezen zal helpen).
              We moeten ons eens niet zo druk maken met z'n allen. In de buitenkweek hoort het erbij dat een plant soms wat rare trekjes heeft. Let wel: het probleem beperkt zich tot een enkel blad, en daar slechts een klein deel van. Wie nog nooit per ongeluk een blad heeft verloren, is nooit buiten geweest
          • Jamaican blunt
            Junior Stoner
            Nieuw Lid
            • Jan 2017
            • 18

            #7
            Heb het probleem gevonden het is valse meeldauw... Een plant had gewone meeldauw maar dat heb ik weggewerk met 10% melk en 90% water. Heb heermoes besteld want dat zou helpen iemand ervaring met valse meeldauw? En heb brandnetelgier gebruikt om de planten sterker te maken.

            Comment

            • LR2
              Mother of all Growers
              MemberLucky Member
              • Nov 2011
              • 8552

              #8
              U bent volledig vrij om me uit te maken voor klootzak Jamaican blunt ik heb je misleid.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


              • Jamaican blunt
                Jamaican blunt commented
                Editing a comment
                Ja je bent idd een klootzak.. nee grapje maar wat moet ik nu wel of niet geloven van je comments :p
            • Meglow
              Expert Grower
              MemberLucky Member
              • Jun 2011
              • 1374

              #9
              George's wietplant heeft last van gele vlekken op het blad. Wat kan het zijn en wat zal hij ertegen doen?


              daar komt het vandaan

              Comment


              • Jamaican blunt
                Jamaican blunt commented
                Editing a comment
                Bedankt, ja dat artikel vond ik het beste had hem al eens gelezen
            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #10
              Lees dan meteen dit artikel over CNNBS op jointjedraaien eens : Beste Jointjedraaiers, we moeten even praten over cnnbs.nl..

              Heermoes groeit hier gewoon in de tuin trouwens.
              Het is ook giftig voor sommige soorten planten en dieren en kan zware metalen uit de bodem opnemen en opslaan.
              Last edited by QnQ; 15 June 2018, 18:42.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              • LR2
                Mother of all Growers
                MemberLucky Member
                • Nov 2011
                • 8552

                #11
                Dat artikel wat QnQ aanhaalt, die mag je geloven.
                Voor de rest ook vrijwel al mijn comments. Behalve de correspondentie met Ipie, die wil nog al eens volgepakt met apekool zitten.
                In alle andere gevallen probeer ik mensen te helpen. Vaak ben ik dan een vervelende nazi qua opmerkingen, maar wel met de insteek om mensen vooruit te helpen. Als je door die schil heen kunt prikken, dan valt er een boel op te pikken denk ik.

                Afijn, terug naar de plant: niks aan de hand dus. In het vervolg is er ook niks aan de hand als je bijvoorbeeld kleine zilver-achtige plekjes vind, of als je spuugbeestjes vind, of kleine gaatjes in je bladeren.
                Afvallend geel blad, afstervend blad, krokante randjes, en andere problemen die blijven uitbreiden (en die niet slechts lokaal zijn) daar voor kun je wel aan de bel trekken. Dan is er vaak wel wat aan de hand.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                • Ipie
                  Ipie commented
                  Editing a comment
                  Go, hoor ik toch mijn naam vallen!
                  Bedoel je met die uitspraak dat ik teveel grapjes maak LR2 ??

                • LR2
                  LR2 commented
                  Editing a comment
                  Neeeeeee absoluut niet teveel. Misschien een beetje te weinig zelfs
              • Jamaican blunt
                Junior Stoner
                Nieuw Lid
                • Jan 2017
                • 18

                #12
                Oke ik begrijp jullie en vind het ook niet zo erg maar wil gwn dat het niet uitbreid. En wat cnnbs betreft ik geloof er ook niet veel. Maar van die heermoes geloof ik het wel op andere sites staat het ook zoals deze:https://www.tuinadvies.be/artikels/e...valse_meeldauw
                En ik vroeg me gwn af of dit zou helpen.
                Ook wou ik nog zeggen dat heermoes ook in thee wordt verwerkt dus is het dan zo schadelijk?

                Comment

                • Meglow
                  Expert Grower
                  MemberLucky Member
                  • Jun 2011
                  • 1374

                  #13
                  Mijn vraag... zie je grijsachtige schimmel onderaan het blad waar die gele vlekken bovenop zitten??

                  Comment

                  • LR2
                    Mother of all Growers
                    MemberLucky Member
                    • Nov 2011
                    • 8552

                    #14
                    Heermoes is niet schadelijk denk ik. Zolang het groeit op een schone bodem.
                    Maar de vraag is vooral: als je in water oplosbare zuren gebruikt, zoals dat kiezelzuur en pectinezuur, dan regent dat gewoon van het blad. Via de bodem wordt het niet altijd opgenomen.

                    Punt blijft, heb je inderdaad meeldauw, of gewoon een gele vlek? Ik heb hier ook gele vlekken, maar van meeldauw is geen sprake. Dan heeft het ook weinig zin om daar tegen te behandelen.
                    Of juist wel, dan kun je zoals in het geval van cnnbs.nl bijvoorbeeld zeggen dat het werkt! Want er zat nooit meeldauw, na behandeling ook niet, dus de behandeling moet dan wel werken!

                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                    • Ipie
                      Ipie commented
                      Editing a comment
                      Prachtige uitspraak de laatste regel!
                  • Jamaican blunt
                    Junior Stoner
                    Nieuw Lid
                    • Jan 2017
                    • 18

                    #15
                    Oke mensen dus paar weken terug heb ik die heermoes gebruikt en de vlekken verdwenen weer, bedankt dat jullie reageerden op mijn topic

                    Comment

                    Bezig...