Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Donkere vlekjes die zich snel uitbreiden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Donkere vlekjes die zich snel uitbreiden

    Korting op 420shop
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Dat ziet er uit als bacteriele schade veroorzaakt door wrijving; de plant raakt beschadigd en bacterien krijgen hun kans.
      Dat gebeurt vaak als ze op een redelijk vochtige omgeving staan. Als hele takken naar de gallemiezen gaan, dan is het goed om even een totaalfoto te uploaden. Wellicht is er veel meer aan de hand dan je zelf doorhebt. Misschien is er ook helemaal niets aan de hand.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #5
          Bij deze nog wat foto's. Ik denk niet dat het door wrijving komt want het zit telkens her en der verspreid in de plant.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.
          Last edited by HeideJet; 16 September 2018, 16:54.

          Comment


            #6
            Hee, broodkratten.
            Daar heb ik er ook een heleboel van, handig met verhuizen.

            Denk dat je ook een beetje te fanatiek water geeft.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Heyy

              Dat zijn geen wiet planten maar wiet bomen !!
              🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

              👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

              Comment


                #8
                Bedankt voor je reactie, QnQ, en jij ook nog bedankt LR2

                Ik geef inderdaad fors water maar dacht dat dat met kokos wel kon. Toch zal ik kijken wat er gebeurt als ik minder water geef.

                De broodkratten heb ik gekregen toen de planten af en toe omvielen. Ze staan nu wel 2 aan 2 erg dicht bij elkaar maar dat lijkt me minder erg dan dat ze telkens omvallen. Met een paar koetouwen eraan geknoopt kan ik ze gemakkelijk verslepen. Als het regent gaan ze op die manier zo onder een parasol. Ideaal!

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Remco View Post
                  Dat zijn geen wiet planten maar wiet bomen !!
                  Ik was nog wel bang dat ik laat in het jaar was met zaaien, maar ik heb ontzettend moeten snoeien om ze in toom te houden. Ik sta dagelijks op een krukje om de bovenste toppen te inspecteren hahaha!

                  Comment


                  • Remco
                    Remco commented
                    Editing a comment
                    Mooie planten in ieder geval , zo een dikke stammen , je kunt mee doen aan de wedstrijd wie heeft de dikste ( Stam wel te verstaan ) !!

                  #10
                  Terugkomend op "Dat ziet er uit als bacteriele schade veroorzaakt door wrijving", dat lijkt mij nu ook wel waarschijnlijk. Ik heb eens goed gekeken waar in de plant het probleem zich voordoet.

                  De eerste die ik vandaag vond, hangt over een touwtje en tegen, of rondom, een ander twijgje. Een plek waar wrijving ontstaat dus.

                  20180917_101736.jpg

                  Het tweede plekje dat ik vond is op een blaadje dat tegen een takje schuurt.

                  20180917_101951.jpg

                  De volgende zijn een paar beginnende plekjes op de rand van een blad waar een ander blaadje haaks tegenaan zit.

                  20180917_102103.jpg

                  De laatste is een blad dat tegen de steunstok schuurt. Hij zal door wind, en mogelijk als ik de plant verplaats, dan weer links en dan weer rechts van de stok gezwiept worden.

                  20180917_102238.jpg

                  Nu de hamvraag: meteen de hele bladeren verwijderen of kan ik ze gerust nog even laten zitten?

                  Comment


                  • LR2
                    LR2 commented
                    Editing a comment
                    Lekker laten zitten joh. 90% van het blad doet zijn werk nog, en het levert dus nog veel energie voor de rest van de plant.

                  #11
                  Oi, konijnen.
                  Pas maar op dat Ongeldig ze niet ziet, dan zitten ze zo in de stoofpot.

                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                  • Ongeldig
                    Ongeldig commented
                    Editing a comment
                    Te laat!
                Bezig...
                X