Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Droge bruine vlekken op blaadjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Zo, na al jullie goede raad en hints heb ik de plant zonet verpot. Ze zit nu in een 30L pot met verse kwalitatieve potgrond. Op de bodem heb ik een laagje hydrokorrels gelegd voor goede doorwatering en in de pot hier en daar ook een handje korrels mee vermengd. (En heb ook een dun laagje hydrokorrels vanboven gelegd) (Zie foto)

    F5EA37AA-0937-4CF3-B4FD-58C889A224DA.jpeg

    Ik heb voorlopig geen voeding toegevoegd, ook niet van die eerder gebruikte 'easy boost korrels'.
    Online heb ik Plagron Terragroei besteld, deze heb ik volgende week.

    De PH van m'n grond is 7.1, ik vind dit wat aan de hoge kant. Maar naar wat ik hier lees, hoef ik me daar geen zorgen over te maken, of toch?
    (ik dacht altijd dat een PH van 6 beter is)

    Ik hou nu het plantje uiteraard nauwlettend in het oog voor de komende dagen ...
    want ook op de nieuwere blaadjes begin je sporen te zien (zie foto)

    D15EC5FC-0918-426F-B05B-25AA73823C52.jpeg

    En ik plant er nog een 2de bij, voor 't geval deze het niet overleeft...
    Attached Files
    > Back to the future Haze run <

    < Kweek Down Memory Lane >

    Comment


      #17
      nice, 30L daar gaat ze het zeker op redden.

      1) zet ff een linkje in je originele draadje naar deze, en in dit draadje een linkje naar je originele draadje... anders raken lezers de draad kwijt....
      2) wat is kwalitatieve potgrond? Potgrond met organische bemesting of met van die nare voedingsbolletjes?
      3) hoe bepaal jij de pH van je grond? Of stond dat op de zak (wat me sterk lijkt, want meestal geven ze een ruime range op)

      Verders zou ik er nu gewoon ff een week of twee vanaf blijven. In die tijd kunnen de wortels mooi hun weg zoeken door je verse grondje en wie weet stagneren daardoor ook al je problemen.

      Comment


        #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Meglow View Post
        nice, 30L daar gaat ze het zeker op redden.
        Dat hoop ik

        Oorspronkelijk geplaatst door Meglow View Post
        1) zet ff een linkje in je originele draadje naar deze, en in dit draadje een linkje naar je originele draadje... anders raken lezers de draad kwijt....
        Oorspronkelijk geplaatst door Meglow View Post
        2) wat is kwalitatieve potgrond? Potgrond met organische bemesting of met van die nare voedingsbolletjes?
        potgrond met organische bemesting inderdaad. Heb vergeleken met bv universele potgrond. De NPK waarden zagen er ook ok uit. De potgrond die ik eerder gebruikte was al een jaartje oud en stond in een warm fietshok. Nu dus even verse gebruikt

        Oorspronkelijk geplaatst door Meglow View Post
        3) hoe bepaal jij de pH van je grond? Of stond dat op de zak (wat me sterk lijkt, want meestal geven ze een ruime range aan
        Met een PH meter.

        Oorspronkelijk geplaatst door Meglow View Post
        Verders zou ik er nu gewoon ff een week of twee vanaf blijven. In die tijd kunnen de wortels mooi hun weg zoeken door je verse grondje en wie weet stagneren daardoor ook al je problemen.
        Dat is het plan

        Ik hoop echt dat ze herleeft en het beter zal doen in de komende weken... *fingers crossed*


        > Back to the future Haze run <

        < Kweek Down Memory Lane >

        Comment


        • Meglow
          Meglow commented
          Editing a comment
          ach... ik zag niet dat dit pagina 2 was, vond het al zo'n rare actie my fault! Excuses!

          pH van je grond meten is lastig tenzij je precies de norm hiervoor volgt (zal vast een eu-norm voor bestaan). ....voor zover je van een pH kunt spreken van een vast medium als aarde, je kunt hooguit de pH van het water in het medium bepalen... maar hoe doe je dat op een betrouwbare manier?? Als je de pH van je run-off water hebt gemeten, dan vermoed ik dat de werkelijke pH een stukje lager ligt omdat dit water is dat korte tijd in contact gestaan heeft met je medium... kun je 'm nog volgen??

          maar goed, succes ermee, gaat vast goedkomen

        #19
        Even tussentijdse update:

        Toen ik dit draadje begon enkele dagen geleden, kon je het plantje echt zienderogen achteruit zien gaan. Elk uur leek het erger te worden...

        Sinds de verpotting lijkt alles te stagneren, ook de groei.
        Die (gestopte) groei is normaal na de verpotting, maar het is vooral het feit dat de symptomen gestopt zijn met uitbreiden, dat me blij maakt. Nu maar hopen dat ze niet terug starten als de groei opnieuw is gestart.
        De geleden schade is uiteraard niet hersteld, zo werkt het nu eenmaal niet, maar de hoop is groot dat deze plant uiteindelijk ongedeerd uit dit avontuur komt.
        Hoe dan ook krijgt ze er zeer binnenkort 2 zusjes bij, die zijn nu aan het kiemen (beter laat dan niet)

        In ieder geval hou ik jullie op hoogte wanneer dit draadje als opgelost kan worden beschouwd

        PS Meglow: ik kon volgen en snap wat je zegt ivm PH meting, dat probeer ik ook steeds aan mensen uit te leggen Maar het geeft in elk geval wel een indicatie voor extreme afwijkingen.
        > Back to the future Haze run <

        < Kweek Down Memory Lane >

        Comment


        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Goed om te horen ! Dat ze maar mooi mogen uitgroeien tot volwassen dames !

        #20
        Hoi hoi,

        Ik denk dat het veilig is om te zeggen dat deze topic als opgelost mag beschouwd worden

        We zijn nu een weekje verder en het plantje ziet er super gezond uit! Zeg nou zelf (De bruine blaadjes op de foto's zijn die welke waren aangetast, er zijn geen andere aangetast geraakt)

        Even was er een groeistop, maar da's niet abnormaal bij zulks een brute verpotting (waarbij ik 't meeste aarde van de wortels heb verwijderd)
        Nu ziet ze er tip top uit en ze kreeg nog geen voeding. Ik vraag me overigens af wanneer ik daar best mee zou starten....

        Bedankt voor jullie hulp!
        Attached Files
        > Back to the future Haze run <

        < Kweek Down Memory Lane >

        Comment


          #21
          Dat ziet er inderdaad prima uit !
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


            #22
            fijn dat je ff terugkoppelt, hebben anderen ook weer wat aan
            succes!

            Comment


              #23
              - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
              - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

              Comment

              Bezig...
              X