Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Paars verkleurend ouder blad - geen voeding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Paars verkleurend ouder blad - geen voeding

    Korting op 420shop
    Hallo forumleden,

    Sinds enkele dagen trof ik bij mijn plant paarse aanslag op de bladeren.
    Ook zijn de bladeren onder geel aan het worden en dit loopt als het ware langzaam naar boven.
    De onderste bladeren zijn nu bijna helemaal geel en de rij daarboven gaat ook volgen.

    De soort is een + speed autoflower. Ik heb zo'n zelfde soort dit jaar ook in de volle grond gehad en daarbij geen soortgelijke problemen qua bladeren.

    Daarnaast vroeg ik mij af of jullie mij kunnen vertellen wanneer ik ongeveer moet oogsten?
    Ik heb helaas geen microscoop oid om te kijken. De uiteindes van ongeveer 50% van de haartjes zijn bruin.
    Ik heb gelezen dat het dan tijd is om te oogsten maar wil graag nog een bevestiging.

    Hier enkele foto's van de paarse aanslag, gele bladeren en een topje.

    Ik hoop dat jullie mij meer kunnen vertellen.

    HFakalp.jpg
    p2FE8WG.jpg
    3y5yRo5.jpg j9MJtXP.jpg

    #2
    Staat ze nachts buiten misschien de koude het koelt al goed af.
    dat geel is voeding die de plant van het blad pakt.
    Die mag nog wel even
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

    Comment


      #3
      Geef je voeding?
      The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
      5 lekkere grieten onder de zon

      Comment


        #4
        Ik geef geen voeding.
        Hoe kan ik zien wanneer de plant geoogst kan worden zonder dat ik een microscoop oid heb?

        Comment


          #5
          The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
          5 lekkere grieten onder de zon

          Comment


            #6
            Wat is de datum van ontkieming? Lijkt me nog te vroeg om te oogsten. Ik heb nog niet veel ervaring maar een microscoop is echt wel handig. Toppen moeten mijns inzien nog serieus aanzwellen (ze zien er ook nog te "groen" uit volgens mij ... )

            Die "zwart-paarse" bladeren of vlekken had ik ook bij mijn laatste binnenkweek ...

            Please correct me of I'm wrong!

            Grtzzzzz

            Comment


              #7
              De datum van ontkiemen was rond 1 juli. Bedankt voor je bericht in iedergeval.
              Ik laat haar sowieso nog even staan en misschien inderdaad toch maar eens kijken voor een microscoop die niet al te veel geld kost.

              Mochten mensen er anders over denken of wat willen toevoegen, jullie reacties zijn welkom!

              Comment


                #8
                Nog minimaal 3 weken denk ik zo. maar hou haar in de gaten ivm rot.
                Wat die paarsige plekken zijn weet ik zo ook niet. Het lijkt het meest op stress van kou.
                Maar ik heb dat nog nooit zo in het blad gezien.
                Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
                Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

                Comment


                  #9
                  Is gelukkig geen necrose
                  beetje ondervoeding te kleine potmaat en overbewatering door jezelf of de regen niks mis mee word best bio wietje met een mooie herfst
                  verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Zandtovenaar View Post
                    ...Hoe kan ik zien wanneer de plant geoogst kan worden zonder dat ik een microscoop oid heb...
                    Het grote "Kan Ik Al Oogsten?" topic

                    Lees die eens door ofzo ?
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door joremkrank View Post
                      en overbewatering door jezelf of de regen niks mis
                      De aarde staat elke dag redelijk droog, er kan tenminste best elke dag wat water bij.

                      Nergens ook het probleem van de paarse aanslag kunnen vinden op internet.

                      We wachten het af!

                      Comment


                        #12
                        Heb er zelf echt de ballen verstand van, maar met m'n allereerste zoekterm op Google vind ik toch aardig wat mogelijkheden:
                        https://www.google.nl/search?q=blad+wordt+paars
                        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                        Comment


                        • Ipie
                          Ipie commented
                          Editing a comment
                          Komt dat
                          door de aardbevingen bij
                          jullie, nee toch?

                        • kroket
                          kroket commented
                          Editing a comment
                          Dat ik er de ballen verstand van heb?
                          Of dat m'n eerste zoekactie resultaten opleverde?
                          Hier is alles nog steeds groen namelijk

                        #13
                        Paarse bladeren kan duiden op verschillende dingen.
                        Het kan gewoonweg in de genen zitten van een soort bijvoorbeeld. Of aan een fosfor tekort. Maar paarse bladeren bij onze hobby heeft meestal te maken met koude temperaturen. De ene soort is daar gevoeliger aan dan de andere, maar in 90% van de gevallen waar ik weet heb van paarse bladeren had het te maken dus met koude temperaturen.

                        Misschien kan je in die richting kijken?
                        > Back to the future Haze run <

                        < Kweek Down Memory Lane >

                        Comment


                        • SweetMango
                          SweetMango commented
                          Editing a comment
                          Je hebt gelijkt, alleen als het in de gene zit dan word het langzaam paars.. Niet in een keer random dots op het blad.

                          Ik weet niet wat dit is. Kan je niet helpen. Ik zou denken aan M te kort. maar ja. Idk.
                      Bezig...
                      X