Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Aantal bladproblemen vroeg stadium?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Aantal bladproblemen vroeg stadium?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik ben 1 Mei begonnen met mijn eerste allereerste kweek

    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...blueberry-auto (Heb me hier kort voorgesteld en ook een kweekverslag gemaakt.)
    3x Zamnesia auto blueberry
    Licht: Mars Reflector 144 800w Indoor Led Grow Light, actual power 280W
    Tent: Growtent 1,30 x 0,8 x 2
    Aarde: 50% Janeco-light-mix en 40% kokos vezel en 10% perliet.
    Voeding: Bio bizz
    Potten: 7 Liter
    Luchtklimaat: afzuiger, koolstoffilter, zwenkventilator klein, luchtontvochtiger en passieve inlaat
    Lichtschema: 20/4, hangt momenteel op 35 cm
    LV week 4 45-50%.

    Na 2 weken hebben ze een paar keer een bescheiden hoeveelheid BioGrow gekregen.

    Vorige week wilde ik voor het eerst meer voeding geven conform BioBizz schema. Kwam erachter dat het PH gehalte van mijn water veel te hoog was (8,0).

    Vervolgens PH verlaagd naar 7 met PH- (doel is geleidelijk aan verder te verlagen zonder te veel stress te veroorzaken door fluctuatie) en 1/6 van de aanbevolen hoeveelheid toegevoegd aan het water. Na de eerste bewatering met voeding heb ik ze 2 dagen later nogmaals hetzelfde water gegeven. Ik heb ze deze keer ook wat meer water dan normaal gegeven omdat ze naar mijn gevoel te droog stonden en na wat zoeken op het internet kwam ik tot de conclusie dat ze wel wat meer water mogen hebben.

    De plantjes groeien (volgens mij) vrij goed, wel duidelijk ieder in verschillend ritme. Echter zag ik een aantal dagen geleden dat een aantal bladen enkele symptomen hadden. Ze verschillen per plant en zien er nog niet ernstig uit. Om die reden is het mogelijk te vroeg om duidelijk een diagnose te kunnen stellen maar ik ben hier nogal onzeker over en neem liever het zekere voor het onzekere. Het is me momenteel onduidelijk of ik me zorgen moet maken en of ik al maatregelen kan nemen.

    Ik heb onderzoek gedaan op het forum en internet (oa growweedesay) en een aantal zaken lijken daarmee uitgesloten, ik ben uitgekomen op:
    Een tekort aan cal/mag, hebben ze nog niet gehad
    Overbewatering (vanwege het gerimpelde blad)
    Stress reactie op eerste voeding (niet zo slim om meteen 2x achter elkaar voeding te geven?)
    Enige stres vanwege PH fluctuatie
    Lichte nute burn vanwege hangende puntjes van nieuwere blad?
    Wellicht een combinatie van factoren?

    Nou heb ik veelal gelezen dat in het geval van nute burn het aangeraden is om te flushen met water. Is dat zo in ieder geval van overvoeding of is dit pas noodzakelijk al de plant zichtbaar aan het lijden/stagneren is?

    Hieronder volgen fotos van de plantjes.

    Plant 1 heeft een bruin puntje op een groter ouder blad, een ander blad lijkt wat gerimpeld te zijn en een ander blad vertoont een gele streep aan de rand van het blad.


    Fotos:
    1.jpg 2.jpg 6.jpg
    4.jpg 5.jpg 8.jpg

    Plant 2 vertoont aan de rand van een aantal bladeren licht gelige puntjes. PH fluctuatie of cal mag??
    Fotos:
    20.jpg 21.jpg 22.jpg
    23.jpg 25.jpg

    Plant 3 vertoont identieke symptomen als plant 2 maar hier lijken de plekken niet enkel aan de rand te ontstaan maar ook midden op het blad. Cal/mag?

    Fotos:
    30.jpg 31.jpg
    33.jpg 32.jpg

    Bedankt voor het nemen van de tijd.

    Prettig weekend,

    TCNT
    Attached Files
    Last edited by TecidoNaoTecido; 25 May 2020, 16:33.

    #2
    Wat hebben jullie toch steeds met dat cocos!?

    ph grond moet tussen 6.2 en 6.8.

    Niet teveel water geven, til de potten op.
    Zwaar is geen water, licht is wel water.

    Voeding water niet afzuren, water op 6.3.

    Ventilator niet op de planten richten maar er boven.

    Klauwblad wijst op teveel water en iets met stikstof.

    pH fluctuaties heb je op kweekmediums zonder buffer, zoals hydro en aquaponics.

    Gewoon je pH op orde houden en je voeding verhogen.

    Ook effe wachten wat de rest zegt.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Perliet word meestal gebruikt voor luchtiger maken, want cocos geeft problemen met cal/mag waardes!!

    • TecidoNaoTecido
      TecidoNaoTecido commented
      Editing a comment
      vdomme, ph grond meten zitten veel haken en ogen aan lees ik. Eerst EC regelen

      Dank

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Yeah

    #3
    op het eerste zicht denk dat ze dorst hebben , zou PH naar 6 brengen zodat ze beter voeding opnemen
    is nogal een moeilijke mix

    Last edited by Jura; 25 May 2020, 16:59.

    Comment


    • Jura
      Jura commented
      Editing a comment

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment

    • Jura
      Jura commented
      Editing a comment
      ok
      mijn latijn is niet zo goed

    #4
    als je water geeft ( enkel water ) vang het uitgelopen water op en meet EC waarde dan weet je al iets !!
    de Janeco-light-mix daar zit ook al perliet in en dan nog eens 10% perliet bij + 40% coco's dan zit je heel dicht bij hydro
    coco's is net een spons houd water vast
    perliet maakt het luchtig
    dus er zal niet veel voeding meer in je pot zitten !

    coco's mag je niet laten uitdrogen !
    aarde mag niet nat staan !
    daarom zegde ik dat het een moeilijke mix is !!!!!

    Comment


    • TecidoNaoTecido
      TecidoNaoTecido commented
      Editing a comment
      Dat klinkt inderdaad als een zeer moeilijke romance, hopelijk zonder fatale uitkomst. Volgende keer doen we het anders iig.

      Ga EC meten.

      Dank voor info.

    • Jura
      Jura commented
      Editing a comment
      en de PH waarde ook meten !!!

    #5
    graag gedaan

    Comment


      #6
      Oorspronkelijk geplaatst door Rreppellsteeltjam View Post
      Wat hebben jullie toch steeds met dat cocos!?
      Mensen zoeken een uitdaging! Ik kan er niet mee over weg, dus ik gebruik het niet.
      Mijn kweekjes moeten makkelijk zijn, weinig moeite kosten en als het effe kan zonder gedoe. Dus ik gebruik geen cocos.

      Alle problemen die hier te zien zijn, zijn overigens niet echt dingen die ik als problemen zie. Ik vind zelf pas iets een probleem als het eruit ziet alsof de plant er last van heeft.

      TS heeft een boel tips gekregen, en kan blijven bijsturen en oplappen tot het eind van de kweek. Want elke week is er wel iets te ontdekken wat niet helemaal lekker gaat.
      Als men zich blind blijft staren op elk vlekje en elk kronkeltje, dan veroorzaakt men er des te meer.

      Relax, take it easy. En blijf gewoon weg van cocos.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #7
        Dat dus.

        Ik zie niet zoveel mis, maar als je denkt dat er sinds het aanpassen van de pH dingen mis gaan, misschien ligt het dan wel aan het aanpassen van de pH ?
        Hier komt ook pH 8 of 8.1 uit de kraan, daar doe ik Biobizz bij en geef het aan de planten. Geen pH aanpassingen.
        Nu zijn je potten eigenlijk ook te klein om bio-organisch te kweken. Optimaal heb je daar wel 18-20L potten voor nodig.

        Ook dit kan niet:
        Na de eerste bewatering met voeding heb ik ze 2 dagen later nogmaals hetzelfde water gegeven.
        Eenmaal aangemaakte bio/org voeding kun je maximaal 24 uur bewaren.

        Als het gaat om binnenkweek met een tentje, laat ze daar dan ook in staan en hou 'm dicht.
        Zo gauw je ze een half uurtje buiten de tent zet is er kans op beestjes. sommige komen in je plant wonen, en anderen komen alleen langs om even te proeven.
        Dan krijg je stipjes of vlekjes of dingetjes, net zoals bij buitenplanten.
        Als je niks ziet kruipen gaat het goed.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • TecidoNaoTecido
          TecidoNaoTecido commented
          Editing a comment
          Ok! Van harte dank voor de bruikbare en voor mij leerzame tips. Stel het zeer op prijs!

          Krijgen ze bij jou altijd water+BioBizz voeding of af en toe ook enkel water?

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Dat ligt eraan welke dosering je aanhoudt.
          Als je het laag houdt kun je het elke dag doen, hou je wat hogere dosering aan kun je om de dag doen, en dan doe je er een dag alleen water tussendoor.

        • TecidoNaoTecido
          TecidoNaoTecido commented
          Editing a comment
          Helder, ga een bescheiden dagelijkse hoeveelheid voeding geven en kijken hoe ze reageren.

          Nogmaals dank!
      Bezig...
      X