Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gele / Bruine punten + verdorde bladeren..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gele / Bruine punten + verdorde bladeren..

    Korting op 420shop
    Ik heb 5 autojacks in een foliekas staan, in potten met turfgrond. Heb ze eerst groeivoeiding gegeven en ben sinds een week overgegaan op bloeivoeding.. ( 1 maal per 2 dagen )..

    ik heb alleen wat bladproblemen, van 1 plant heb ik helaas de gele verdorde fanleaves verwijderd of waren ze al afgestorven.. en nu vertoont plant 1 beginnende symptomen.. zie foto..

    ik vermoed een calcium tekort, maar kan niet zo goed vinden hoe ik dit kan oplossen..

    voordat ik een bepaalde ingreep doe, hoopte ik hier op enige tips/feedback..

    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-op-dakterras

    Attached Files

    #2
    Verdere research brengt me eigenlijk tot de volgende stelling:

    de turfgrond heeft een te lage ph waarde, dit los je op door kalk/calcium toe te voegen..

    als ik dan naar de bladproblemen kijk, kan ik dan nu ook zeggen dat er sprake is van een calcium tekort..

    los ik nu “alles” ( ph waarde & calcium tekort) op door kalk toe te voegen?

    iemand een andere idee qua oorzaak? En eventuele oplossing

    of wat vinden jullie van mijn stelling?

    Comment


    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      Auto s moet je niet teveel voeding geven dat hebben ze niet graag

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ja, en turfgrond kweekt niemand op, hoe kom je erbij om dat te gebruiken?

    #3
    Oorspronkelijk geplaatst door DINO7 View Post
    Verdere research brengt me eigenlijk tot de volgende stelling:

    de turfgrond heeft een te lage ph waarde, dit los je op door kalk/calcium toe te voegen..

    als ik dan naar de bladproblemen kijk, kan ik dan nu ook zeggen dat er sprake is van een calcium tekort..

    los ik nu “alles” ( ph waarde & calcium tekort) op door kalk toe te voegen?

    iemand een andere idee qua oorzaak? En eventuele oplossing

    of wat vinden jullie van mijn stelling?
    Ik vind je stelling een boel kul. Dat klinkt wat 'met een gestrekt been' maar het ontbreekt aan alle logica. Ik zal het proberen toe te lichten.

    Turfgrond werkt prima, juist vanwege die lage pH blijft calcium heel lang beschikbaar en heb je een goede pH buffer - in mijn foolproof grond recept heb ik die ook genoemd dacht ik. Je geeft kraanwater waarin aardig wat cal/mag zit, dus een tekort is gek. Over de loop van de kweek neemt de pH juist toe, dus er vloeit minder uit waardoor de calcium hoeveelheid juist toe zou moeten nemen na elke keer wateren. Bij een te hoge pH kun je een blokkade verwachten, bij een te lage pH veel uitvloei.

    Als turfgrond zo slecht was, dan zou je dat binnen een week zien en er de hele kweek mee lopen stunten. Maar da's niet het geval, toch?

    Een echt calciumtekort of gebrek zou zich uitten in bruine vlekken over het hele blad. Dat zien we hier niet.

    Oud blad kan verdorren door ouderdom, door een goede droogte, door een stikstofblokkade/gebrek, door een teveel aan bloeivoeding. Verbrande bladpunten wijzen vaak op een teveel aan zouten, dat kan ook door een stevige droogte komen, maar ook door een overdaad aan voeding.
    Dat is allemaal veel waarschijnlijker, veel logischer. Dus ik zou daar gaan zoeken naar een oorzaak.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #4
      Bedankt voor jullie terugkoppeling

      Comment

      Bezig...
      X