Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

blad wordt geel onderaan de plant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    blad wordt geel onderaan de plant

    Korting op 420shop
    ​​Ik denk dat een beetje te gul geweest ben met de voeding. Bladeren zijn bovenaan tamelijk donker en onderaan geel (zie foto)

    Kan ik nu best verder enkel water geven of heeft deze al nood aan bloeivoeding? Want ik zie al zo'n 2 weken die pistels en volgens mij strekt ze ook niet meer verder nu.
    118695350_905801253278785_574993498335501465_n.jpg
    118697268_307770090308980_8091040376416185267_n.jpg
    118579127_2660322340902146_1065403389427281314_n.jpg
    groetjes!

    #2
    Die pot is ook aan de kleine kant. Ga voor een maatje of twee groter, en dan stopt het voorlopig met uitbreiden als het goed is.
    Zelf ben ik tegen bloeivoeding, maar normaliter zou je dat pas moeten geven als de bloei ook echt al fatsoenlijk op gang is. Dus over een week of drie, misschien vier pas.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • MLjah
      MLjah commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de reactie!
      Ik ga ze wel gewoon in deze pot laten staan want wil niet dat ze terug in de groei gaat schieten.

      Maar, heb er nog een amnesia naast staan die nog niet aan het bloeien is, jij raadt dus aan om die nog te verpotten?
      Ga ik dan nog tijd genoeg hebben om die te laten afbloeien denk je? Heb schrik dat ik in tijdsnood ga komen te zitten tegen november aan.

    #3
    118763204_243675663499532_56334508212686990_n.jpg
    dus de linkse is de amnesia. Vertoont nog geen bloei.
    Denk dat ze wel op hun maximum zitten in deze pot, maar is het het waard om nu nog vlak voor de bloei te gaan verpotten? Voor mij zijn ze groot genoeg zo. En die moet een 10-12 weken bloeien.
    Last edited by MLjah; 2 September 2020, 12:35.

    Comment


      #4
      Een plant schiet niet terug in de groei als je hem verpot. Ze groeien ten alle tijden gewoon door als ze gezond zijn. In jouw geval is de pot de bottleneck, de afkneller, de beperkende factor.
      In plaats van groei, zie je stilstand en aftakeling. Als je dat wilt voorkomen dan heb je twee keuzes: alles fijntjes reguleren met metertjes en fijn afgestelde voeding.. OF, je kiest de makkelijk aanpak en koopt een flinkere emmer of pot waar je ze met verse aarde in zet. Geen regelingen en metingen nodig.
      Je stopt dan zowel de stilstand als ook de aftakeling.

      Natuurlijk duurt de bloei met stilstand een stuk langer dan wanneer ze lekker de ruimte hebben. Verpotten is het in mijn ogen altijd waard, de kunst is alleen om zo min mogelijk te beschadigen.

      Over tijdsnood durf ik niks te zeggen, dat is volledig afhankelijk van het weer; 5 dagen 25 graden levert net zoveel groei/bloei op als 15 dagen 18 graden. Ik kan niet voorspellen wat het weer gaat doen en ik kan dus ook niet voorspellen hoe je planten zich zullen gedragen.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #5
        okay, bedankt! klinkt best logisch nu ja, maar had iets gelezen over 're-vegging'. zal ze verpotten en hopen dat het sneller gaat.

        Comment

        Bezig...
        X