Krullende bladeren

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • SBB
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • Nov 2021
    • 3

    #1

    Krullende bladeren

    Korting op 420shop
    Goedenavond iedereen ,

    Kan iemand mij helpen, ik zit in de 3e week kweek op aarde en planten hebben een aantal bladeren waarvan de puntjes om beginnen te krullen. Heb foto's bijgevoegd. Wie weet wat dit is?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • KingOfTheBongo
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • May 2020
    • 215

    #2
    Ik denk dat de lamp te dichtbij staat.
    kom ook wel soort gelijke vraag tegen in de zoekfunctie waarin dit ook word gezegd.

    Comment

    • LR2
      Mother of all Growers
      MemberLucky Member
      • Nov 2011
      • 8552

      #3
      Als het te warm is dan gaan de huidmondjes (stomata) op de onderkant van het blad verder open staan om meer water te verdampen en de plant op die manier te koelen.
      Omdat het oppervlak aan de onderkant van het blad met zo'n 10% toeneemt, en aan de bovenkant gelijk blijft, krijg je een kano-vorm.

      Dus het is waarschijnlijk te warm in de tent, of de lamp staat te dicht bij.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment

      • SBB
        Zaadje
        Nieuw Lid
        • Nov 2021
        • 3

        #4
        Ik heb 2x 600w hps op 70cm hoogte staan van de top van de planten , dit moet in principe hoog genoeg zijn toch? En de temperatuur is 26 graden

        Comment


        • KingOfTheBongo
          KingOfTheBongo commented
          Editing a comment
          Leg is een thermometer op hoogte van je planten.
          Wel vol in het licht natuurlijk.
          Denk dat de temperatuur door de stralingswarmte een stuk hoger is
      • Voor het eerst
        Elite Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • Aug 2019
        • 2662

        #5
        2x 600W HPS en dan zo'n vraag? Wellicht iets kleiner starten, dan is het allemaal veel beter te beheersen.
        Binnenkweek
        Hydro
        Kokos

        Comment

        Bezig...